بیوگرافی علی زرینی

بیوگرافی علی زرینی + عکس

علی زرینی نخستین بار در سال ۱۳۶۴ در سینما ظاهر شد و در فیلم عاشق کوچولو بازی کرد. این فیلم با کارگردانی فرخ انصاری، به بازی در نقش علی زرینی بسنده کرد، ولی این اثر زرینی نسبت به کارهای بعدی او ضعیف تر بود. اما علی زرینی با بازیگرانی چون پروین اشکانی، محمود شولی زاده، ناصر برهان آزاد و جلال جلالی همکاری داشته است. بعد از نخستین حضور علی زرینی دربرابر دوربین، پیشنهادات کاری زیادی دریافت نمود. یکی از پیشنهادهایی که علی زرینی پذیرفت مجموعه قلب یخی بود. او در فصل 3 این سریال خوش درخشید. سریال قلب یخی در سال 1391 تولید شد و امسال علی زرینی در فصل 3 این فیلم حضور داشت. این فیلم با کارگردانی سامان مقدم است.

بازی علی زرینی در قلب یخی در اصل هنر و توانایی های او را به رخ مردم کشید و زندگینامه اش در بین مردم شهرت بیشتری پیدا کرد. علی زرینی در فصل 3 این سریال با سامان مقدم همکاری داشت. او همچنین در کنار بازیگران مشهوری چون مهران مدیری، رضا عطاران، هدیه تهرانی و هانیه توسلی همبازی شد. به همین خاطر در بین مردم مشهور شد.یکی از فیلم های علی زرینی صید در پی صیاد بوده که اگرچه این فیلم به اندازه قلب یخی برای علی زرینی تاثیرگذار نبود ولی با این وجود با بازیگران مشهوری چون محمد شیری و عباس وفایی همبازی شد و تجربیات زیادی بدست آورد. علی زرینی اگرچه با بازیگران زیادی همکاری داشته است ولی بیشترین همکاری او با امیرحسین صادق و ثریا قاسمی بوده است. وی همچنین دو بار با حبیب ثامنیه، پرویز پورحسینی، عبدالرضا فیاضی کار کرده است.

گیسو که در ادامه سریال عاشقانه تولید شده، یکی دیگر از سریال های منوچهر هادی با بازی علی زرینی است. حضور علی زرینی در این فیلم او را به روزهای اوج خود بازگرداند.

فیلم های سینمایی علی زرینی

رابطه  – عاشق کوچک (1364)

 

فیلم های تلویزیونی علی زرینی

 معمای شاه (سریال تلویزیونی)  قلب یخی (فصل سوم) (سریال تلویزیونی)
غذا حاضر است (سریال تلویزیونی) رستوران خانوادگی (سریال تلویزیونی)
صید در پی صیاد (سریال تلویزیونی) خودرو تهران 11 (سریال تلویزیونی)
 عزیز گلاب خانم (سریال تلویزیونی) سایه همسایه (سریال تلویزیونی)

 

گردآوریک بخش بیوگرافی بازیگران روبکا