بیوگرافی سعید پیردوست + عکس

بیوگرافی سعید پیردوست + عکس های سعید پیردوست

سعید پیردوست متولد 16 دی 1319 در تهران است. این بازیگر در عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون در حرفه بازیگری کار می کند. سعید پیردوست با مدرک دیپلم در بانک مشغول به کار شد و سپس به دستور دوست صمیمی خود به نام مسعود کیمیایی به صدا و سیما وارد شد. در واقع سعید پیردوست با حضور در فیلم های جذاب مسعود کیمیایی و مهران مدیری مشهور شد.نخستین نقش حرفه ای سعید پیردوست با بازی در فیلم گوزن ها است.

شروع کار هنری سعید پیردوست

سعید پیردوست کار هنری خود را از سال 1352 به عنوان دستیار مسعود کیمیایی شروع کرد. بعد در فیلم خاک برای اولین بار در چند دقیقه نقش بازی کرد. چند ماه بعد، این بازیگر در فیلم گوزن ها ظاهر شد و در میان کاربران تلویزیون محبوب شد. آقای پیردوست پس از بازی در فیلم گوزن  در فیلم های دیگری چون غزل و سفر سنگ به عنوان بازیگر و دستیار مسعود کیمیایی ظاهر شد. سعید پیردوست در سالهای پس از انقلاب 1360 با ایفای نقش در این فیلم خط قرمز بازیگر شد. او در نهایت با بازی در سریال شب های برره با کارگردانی مهران مدیری در نقش سردار خان مشهور شد.

ازدواج سعید پیردوست

سعید پیردوست در یک محله قدیمی به اسم حمام بازار نواب در استان تهران متولد شد. در سنین پایین به طور سنتی در همان محله ازدواج کرد و حالا صاحب فرزندانی به نام های نیما و شهرزاد شده است. اولین فرزند سعید پیردوست شهرزاد است که در سال 1355 در تهران به دنیا آمد. شهرزاد پیردوست با یک مهندس انیمیشن به اسم محسن دانش پرور ازدواج کرده و یک دختر به نام رویان دارد. شهرزاد پیردوست در سال 1375 در فیلم ساغر به نویسندگی محمدهادی کریمی و کارگردانی سیروس الوند بازی کرد. او به واسطه مهارت های بازیگری اش در این فیلم با بازیگران مطرح صدا و سیما چون امین تارخ، گوهرخیر اندیش، افشین خالقی، سیروس ابراهیم زاده، فریما فرجامی، زهرا خلیلی و افشین خالقی کار کرده است.

علاقه های سعید پیردوست

سعید پیردوست از نوجوانی با مسعود کیمیایی دوست بوده است. او همیشه به بازیگری علاقه داشت و در مصاحبه هایش عنوان می کرد که در نوجوانی به عنوان بهترین دوستش به بازیگری علاقه داشت اما به دلیل شرایط زندگی و خانوادگی مجبور به کار در بانک شد. این بازیگر در زمینه نقش آفرینی در سریال های تلویزیونی اعتقاد دارد بازیگران همیشه تابع گروه سازنده و کارگردان هستند و هر زمان که برای ایفای نقش در فیلمی دعوت می شوند برای تولید این اثر حضور می یابند.

صحبت های سعید پیردوست

اگر به تاریخ فیلم های ایرانی نگاهی بیندازید، می بینید که در سال های اخیر نقش سالمندان بارها توسط جوانان با گریم بزرگسالان بازی شده است. در این میان سینمای ایران چند پیشکسوت دارد که می توانند نقش یک بزرگسال را بازی کنند. من با عشق و علاقه زیادی به سینما رفتم و افتخار می کنم که جوان ترین عضو این سریال هستم. ولی حقیقت تلخی که امروز با آن روبرو هستیم این است که سینمای ایران اکنون دچار بیماری است. دلیل این مشکلات را ضعف در نگارش فیلمنامه ها می دانم. سعید پیردوست در فیلم‌های مختلفی مثل شب‌های برره، مرد هزار چهره، قهوه تلخ و باغ مظفر به کارگردانی مهران مدیری بازی کرده است.

فیلم شناسی سعید پیردوست

سریال و شبکه نمایش خانگی

 ساخت ایران قهوه تلخ

 

فیلم های سینمایی

 خاک گوزن ها
 غزل سفر سنگ
 خط قرمز تیغ و ابریشم
سرب دندان مار
 گروهبان ردپای گرگ
 سربلند فردا روز دیگری است
 هتل کارتن بالاتر از خطر
 قرمز عینک دودی
دست های آلوده چشمهایش
 مزاحم دختر شیرینی فروش
توکیو بدون توقف ملاقات با طوطی
 سرباز های جمعه روزگار سپری شده
 برگ برنده رستگاری در هشت و بیست دقیقه
ازدواج صورتی حکم
 هر چی تو بخوای (تعطیلات آخر هفته) سوغات فرنگ
شبی در تهران در شهر خبری نیست، هست
پسر آدم، دختر حوا چگونه میلیاردر شدم
قاتل اهلی دم سرخ ها
آنجا همان ساعت خائن کشی

 

فیلم های تلویزیونی سعید پیردوست

کار آگاه علوی پیگرد
دلبر آهنی هزاران چشم
 چای قند پهلو باران عشق
 با من بمان پاورچین
باغچه ی مینو اکسیژن
شب های برره باغ مظفر
مرد هزار چهره خسته دلان
رفیق فابریک از پذیرفتن خانواده معذوریم
 دختری به نام آهو قهر و آشتی
دست بالای دست عصر پائیزی
 ستایش فصل دوم اولین انتخاب
 دور کرج در هشت روز جاده چالوس
لبخند ماهی ها

 

تله بازی های سعید پیردوست

چراغ لاله ها پسر ها سرباز به دنیا نمی آیند
 ای دوست مرا به خاطر آور یه آسمون آبی سقف اتاق منه
شکر با قهوه  چقدر وقت داری؟
پیچ عشاق لحظه ی طلایی
 یه قندون نمک ستاره های سوخته
التیام گنج پنهان
 زن ها نمونه هستند (1391) آقای ناقابل
گردآوری: بخش بیوگرافی بازیگران روبکا