بیوگرافی رابرت جان داونی جونیور

بیوگرافی رابرت جان داونی جونیور + عکس

رابرت جان داونی جونیور تهیه کننده و بازیگر آمریکایی می باشد. او از سال 1970 در زمینه هنر فعالیت می کند. جونیور در 4 آوریل 1965 در منهتن نیویورک به دنیا آمد. او در جوانی توانست با بازیگری موفق شود و به یک بازیگری محبوب تبدیل گردد. او پس از کنار گذاشتن مواد مخدر و حل مشکلات قانونی، موفقیت خود را در سینما از سر گرفت.

طبق گزارش مجله فوربس داونی، او از سال 2013 تا 2015 در صدر فهرست پردرآمدترین بازیگران دنیا قرار داشت. درآمد یک ساله او از ژوئن 2014 تا ژوئن 2015، 80 میلیون دلار است! رابرت داونی جونیور شاید یکی از پردرآمدترین بازیگران آمریکا باشد. پس از فروش بیشتر از 9 میلیارد دلار در مجموع ده فیلم مرد آهنی، او به یکی از پردرآمدترین بازیگران آمریکا تبدیل شد. نخستین تجربه رابرت در فیلمی به کارگردانی پدرش پاوند بود. او بعد از بازی در فیلم های چاپلین و با نقش چارلی چاپلین در سال 1992، نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد و برنده جایزه بفتا برای بهترین بازیگر مرد گردید. موفقیت او به همین جا ختم نشد و در سال 2002 بعد از آزاد شدن از زندان به دلیل قاچاق مواد مخدر با حضور در مجموعه الی مک بل برنده جایزه گلدن گلوب شد. ورزش های مورد علاقه داونی شامل هنرهای رزمی مانند وینگ چون و کونگ فو است. مربی هنرهای رزمی او اریک ایورام است که در چند فیلم به رابرت در مورد هنرهای رزمی مشاوره داده است. او در سال 1970 بازیگر است و دارایی خالص او 300 میلیون دلار تخمین زده می شود.

از بستگان مشهور می توان به پدرش رابرت داونی جونیور بازیگر آمریکایی و عمویش جیم داونی بازیگر و کمدین آمریکایی اشاره نمود. همسر سابق او، دبورا فالکنر، نیز خواننده، ترانه سرا و بازیگر آمریکایی است. رابرت حالا با همسرش سوزان داونی تهیه کننده آمریکایی و سه فرزندشان هستند. داونی و سوزان در زمان تولید فیلم گوتیکا با یکدیگر آشنا شدند و در نهایت در سال 2005 در شهر نیویورک ازدواج کردند. رابرت در مصاحبه ای گفت که اسم همسرش سوزی کیو را روی بازویش خالکوبی کرده است. نخستین فرزند رابرت داونی و سوزان در فوریه 2012 و فرزند دوم آنها در نوامبر 2014 به دنیا آمد. جالب اینجاست که والدین او هر دو بازیگر هستند و داونی از ابتدا در خانواده بازیگری بوده است.

مادرش الیزا اصالتاً اسکاتلندی، آلمانی و سوئیسی است و پدر او لیتوانیایی، مجارستانی و ایرلندی است. او در روستای گرینویچ با خواهر بزرگترش بزرگ شد. دلیل اصلی اعتیاد داونی مصرف مواد مخدر به وسیله پدرش است و داونی نخستین بار در سن شش سالگی ماری جوانا را تجربه کرد. البته پدرش بعداً گفت که متاسفم. سرانجام داونی به مواد مخدر و الکل معتاد شد. او ادعا می کند که در سال 2003 اعتیاد خود را به مواد مخدر ترک کرده و با کمک همسرش الکل ننوشیده است و بنابراین او از درمان هایی مانند مدیتیشن، دوازده قدم و یوگا استفاده کرد. داونی پس از جدایی والدینش به با پدرش به کالیفرنیا رفت در دبیرستان در سانتا مونیکا تحصیل کرد و پس از فارغ التحصیلی به نیویورک برگشت تا به عنوان یک بازیگر به کار خود ادامه بدهد. کیفر ساترلند و او با بازی در یک فیلم در سال 1969 به هالیوود راه یافت و 3 سال هم اتاقی بود. داونی در زمان فیلم هواپیمای آمریکایی با مل گیبسون کار کرد و داونی و گیبسون بعداً دوستان صمیمی شدند.

بیوگرافی رابرت جان داونی جونیور