بیوگرافی بهروز بقایی

بیوگرافی بهروز بقایی

بهروز بقایی در سال 1332 در تهران به دنیا آمد و در استان گیلان تحصیل کرد. بعد از گرفتن دیپلم برای تحصیل در رشته بازیگری و کارگردانی به تهران رفت. در آنجا تحصیلات خود را در دانشکده هنرهای دراماتیک ادامه داد و موفق شد بعد از تئاتر وارد سینما و تلویزیون ایران شود. بهروز بقایی کار خود را از سال 1352 شروع کرد و در سال 52 در نمایش لبخند باشکوه آقای گیل بازی کرد و بعدها در سال 1359 با فیلم تاریخ سازان به حوزه سینما وارد شد. بهروز بقایی کار سینمایی و تلویزیونی زیادی را انجام داده است .بهروز بقایی همچنین با مسعود سام و بیژن بیرنگ که هر دو از موفق‌ترین کارگردانان ایرانی به شمار می‌روند، همکاری نزدیکی داشته است.

بهروز بقایی درباره زندگی خانوادگی خود گفت پدرم در یک کمپانی فرانسوی فعالیت می کرد و در آنجا مدیر تدارکات بود. من هم گاهی با پدرم رفتم و در انبار چوب بازی می کردم و خوش می گذراندم. هر وقت نیاز به پول داشتم از پدر و مادرم دریافت می کردیم. با این وجود یادم هست که یک روز در مدرسه قهرمان فوتبال شدم و پدرم جایزه ای به من داد که برایم خیلی خوشایند بود. پدرم به انشا اهمیت زیادی می داد از سویی به خوشنویس و ادبیات حساس بود و اتفاقا خط او خیلی زیبا بود بچه‌های بزرگتر خودشان درس می‌خواندند و والدین خیلی نگران این موضوع نبودند، برعکس الان که والدین برای آموزش پسرشان تلاش می‌کردند. پدرم آدم منطقی بود. برای مثال زمانی که به او گفتم قصد دارم رشته راه ساختمان را عوض کنم و هنر را انتخاب نمایم نه تنها اعتراضی نکرد، بلکه به من کمک هم کرد پدرم هیچ زمانی ما را به انجام کاری اجبار نکرد.

تنها یک مرتبه به وسیله پدرم تنبیه شدم. آنها به دلیل بازیگوشی هایی بودند که انجام دادم و خواهرم را در خیابان گم کردم. پدرم با شنیدن این موضوع عصبانی شد و به من سیلی زد. ما بچه ها با پدرمان خیلی دوست بودیم و با هم همیشه خوشنویسی کردیم حتی با هم خیلی کتاب مطالعه می کردیم و بازی تخته نرد انجام می دادم. ما هم سفر کردیم و یکی از خاطره انگیزترین سفرهایی که داشتم سفر شمال بود. واقعا نمی توانم آرامش او را با هیچ چیز مقایسه نمایم.

بهروز بقایی شب دوشنبه 18 آبان ماه سال جاری به حمله قلبی مواجه شد و در بیمارستان بستری شد. در صورتی که باید با سالاد فصل هملت را بازی می کرد، قبل از ورود به تئاتر سنگلج به سکته مغزی و قلبی دچار شد.

من در یکی از بهترین و شگفت انگیزترین مکان های دنیا بودم، خیلی رنگارنگ بود و مشتاق بودم به آنجا بروم، حتی آنقدر بی تاب بودم که ناخودآگاه دستم را رها کردم تا سرم و تجهیزات پزشکی را جدا کنم. جالب اینجاست که همه این اتفاقات در یک صدم ثانیه رخ داده است.بهروز بقایی بیان می کند خیلی از بازیگران شغل مسافرت را انتخاب نمودند و بعضی از آنها میوه فروش هستند و خیلی سخت زندگی می کنند. من می گویم کار عار نبوده ولی پس از سال ها کار زمان حمایت از مسئولان فرهنگی و هنری نرسیده است؟ بهروز بقایی در آیتم سفرنامه خندوانه با رامبد جوان کار می کند اما می گوید قصد دارد در آینده برنامه کودک و نوجوان شبکه دو داشته و به همین خاطر در سری جدید خندوانه کار نکرده است.

ازدواج بهروز بقایی

بقایی همسر سابق پرستو گلستانی و دارای یک پسر هنرمند به اسم بهرنگ است.بهرنگ نقاش حرفه ای بوده و موسیقی را خوب می شناسد.بهرنگ بیان کرد بهروز بقایی به هنرمند بودن پسرش افتخار می کند.

فیلم های سینمایی بهروز بقایی

تاریخ ‌سازان (۱۳۵۹) شناسایی (۱۳۶۶) پرواز پنجم ژوئن (۱۳۶۸)
پاییز بلند (۱۳۷۲) هفت سنگ (۱۳۷۶) یک وجب از آسمان (۱۳۸۷)
سیب و سلما (۱۳۸۹) به وقت خماری (۱۳۹۶)

گزیده ای از مجموعه های تلویزیونی بهروز بقایی

13 نمایش برای کودکان (1352) سربداران (1363 نهضت های آزادی بخش (1365)
کوچک جنگلی (1363-1366) نیمه تاریک ماه (1367) آلبوم خانوادگی (1369)
عطر گل یاس (1369) قصه های بابا (1372) همسران (1373)
دزدان مادربزرگ (1374) ماه مهربان (1375) خانه سبز (1375)
نوعی دیگر (1375) دنیای شیرین (1375) خانواده رضایت (1376)
سیب خنده (1376) دنیای شیرین دریا (1377) قطار ابدی (1378)
داستان های نوروز (1379) تازه چه خبر همسایه؟ (1380) حیات خلوت (1381)
دیروز، امروز، فردا (1382) نیمکت (1384) شهریار (1386)

بیوگرافی بهروز بقایی