بیوگرافی امیرمحمد زند

بیوگرافی امیرمحمد زند + عکس های امیرمحمد زند

امیرمحمد زند در یک مهر 1357 در تهرام به دنیا آمد.او بازیگر ایرانی است. امیرمحمدزند در دانشگاه لا ساپینزا رم ایتالیا در رشته کارگردانی تحصیل کرد و یک آن اشتباه اولین فیلم بلند او بود. امیرمحمد زند بازیگر تحصیلکرده سینما پیش از حیرانی در فیلم هایی چون اتوبوس شب، تقاطع و شب حورا بازی کرده است. امیرمحمد زند یک خواهر کوچکتر و یک برادر بزرگتر دارد که خیلی زود به دنیای هنر راه یافت.

امیرمحمد زند در سال 1376 وارد دانشکده بازیگری شد و برای نخستین بار به کارگردان ایرانی کیانوش عیاری معرفی گردید و در سریال هزار چشم ایفای نقش کوتاهی کرد. در اصل این نخستین تجربه او در تلویزیون بود. امیرمحمد زند در سریال های هزار چشم، ماه محبوب خدا، نسیم رویا، خانه مهر، عملیات 125، فیلم سرشاخ، قبل از غروب، ستایش و … بازی کرده است.

امیرمحمد زند در یکی از صحبت های خود گفت من سال 76-77 وارد ارتش شدم، در سربازی ام اتفاقات عجیبی رخ داد که شبیه فیلم بود، البته باید بگویم که بعد از آن فیلم ساختم. خدمت سربازی ام در اردکان یزد در سپاه پاسداران بود. در آن زمان اتفاقی رخ داد و یکی از همکارانم خودکشی کرد و من متهم به آن شدم و این داستان برای سریال به دنیا بگو بایستد بود. این سریال از زندگی واقعی من بود گرفته شد. همکارم با اسلحه من خودکشی کرد و من متهم به قتل او شدم اما پس از مدتی متوجه شدند که او خودکشی کرده و من را آزاد کردند.

او در مورد بازیگران کم تجربه و یا مسن تر که تجربه و سواد بازیگری ندارند گفت متاسفانه تا وقتی که هنرمندان ما سواد نداشته باشند شرایط عوض نمی شود. بازیگران در تمام دنیا مطالعه و کنکاش می کنند اما وقتی بازیگران ما در مقابل دوربین می آیند فقط نقش و دیالوگ هایشان را می پرسند و فقط دستگاه دیالوگ در بازی هستند. کسی که فقط دیالوگ می گوید با فردی که بازیگر است فرق می کند.

امیرمحمد زند لباس های مارک دار را دوست دارد و به تیپ و استایلش بسیار اهمیت می دهد. امیرمحمد زند به بازی در نقش های منفی علاقه مند است و می گوید نقش های منفی در ایران جای کارشان بیشتر است. در کل می خواهد چند نقش ایفا کند. امیرمحمد زند در میان کارگردانان ایرانی علاقه مند به همکاری با مهدی فخیم زاده است و تجربه همکاری با او  بسیار خوشایند است.

افتخارات امیرمحمد زند
دریافت دیپلم افتخار از هیئت داوران فیلم مقاومت
بازیگرنقش مکمل برايفیلم اتوبوس شب

آثار سینمایی امیرمحمد زند
– تو می‌مانی
– آکاردئون
– اشک تمساح
– رخ دیوانه
– حیرانی
– ترانه پاییزی
– کیمیا و خاک
– شب حورا
– اتوبوس شب
– روشنک
– تقاطع

مجموعه تلویزیون های امیرمحمد زند

– هزاران چشم
– نسیم رؤیا
– او یک فرشته بود
– ما چند نفر
– به دنیا بگویید بایستد
– پنجره
– سایه تنهایی
–  عملیات ۱۲۵
– ماه و پلنگ
– مثل شیشه
– سفر در خانه
– محکومین
– راه و بیراه
– ستایش ۳
– ترور خاموش
– و ….

گردآوری: روبکا

بیوگرافی امیرمحمد زند