اکتیک؛ یک اپلیکیشن نوآور برای حل مسئله اوقات فراغت

شما هم دچار روزمره‌گی و تکرار شده‌اید؟ احتمالا خیلی هم دلتان می‌خواهد که ماجراجویی کنید، سبک زندگی‌تان را تغییر دهید و یک لیست بلندبالا از کارهایی که دلتان می‌خواهد حتی یک بار تجربه کنید جمع آوری کردید و گذاشتید یک گوشه تا خاک بخورد.

نگران نباشید. همه همینطور هستیم. دلیل اینهمه تعلل و عقب انداختن انجام کارهایی که دوست داریم چیست؟ چون احتمالا نمی‌دانیم که تجربه کردن فعالیت‌های جدید برای روح و جسممان چقدر مفید است.

خودتان را سرزنش نکنید. اگر تصمیم گرفته باشید، می‌توانید الگوی زندگی‌تان را تغییر دهید. ماجراجوی خاموش نباشید. لیست علاقه‌مندی‌ها و آرزوهایتان را بردارید و یکی یکی به آن‌ها عمل کنید. اکتیک با نوآوری به کمک حل این مسئله آمده.

تصور کنید که بدون بلد بودن همه‌ی کارها، می‌توانید تجربه‌شان کنید! در یک وقت کم در حد ۳تا۴ ساعت و با هزینه‌ی مناسب، هرکاری که تا امروز آرزو داشتید را تجربه کنید. از پرواز با پاراگلایدر تا اسب سواری، از تجربه آنلاین خلبانی تا موتورسواری، از تجربه حضوری نقاشی کردن کنار میزبان تا تجربه‌ی باریستا شدن! همیشه کار جدیدی برای انجام دادن دارید. کافیست تصمیم بگیرید نوع جدیدی از تفریح و گردش را تجربه کنید.

۴ دلیل برای اینکه باید در زندگی تجربه‌های جدید داشته باشید

ملاقات‌های جالب

هر تجربه جدید باعث می‌شود با افراد جالبی ملاقات کنید یا گفتگوهای جذابی با افراد جدید داشته باشید. شاید دوست صمیمی مادام‌العمر شما یک جایی توی همین تجربه‌های جدید منتظر است تا پیدایش کنید!

همانطور که تونی رابینز می‌گوید «کیفیت زندگی شما به کیفیت روابط شما بستگی دارد». بنابراین هرچه با افراد بیشتری آشنا شوید و دوستان جالبی پیدا کنید کیفیت زندگی‌تان چندین برابر می‌شود و شادتر خواهید بود.

پرورش خلاقیت

هر تجربه جدید مشاهدات جدید به همراه دارد و هر مشاهده در ایده گرفتن و خلاقیت به شما کمک خواهد کرد. دیدن آدم‌های جدید، انجام کارهای جدید و دیدن تفاوت‌ها و تنوع زندگی‌ها شما را به دنیای خلاقیت می‌برد.

خلاقیت یعنی ارتباط برقرار کردن میان چیزها و مفاهیمی که در ظاهر هیچ ارتباطی با هم ندارند. هرچه با تجربه‌تر یا به اصطلاح دنیادیده‌تر باشید راحت‌تر می‌توانید ارتباطات متنوعی میان جذابیت‌های پراکنده‌ی دنیا برقرار کنید.

استیوجابز در مصاحبه‌ای گفته که «یک دوره کلاس خوشنویسی و شناخت خط شرکت کردم و همان کلاس بعدا در طراحی حروف در MAC کمکم کرد.»

احساس سرزندگی

روزی که یک تجربه جدید کسب می‌کنید، از عمرتان کم نمی‌شود بلکه به تجربه‌تان اضافه می‌شود. برای احساس سرزندگی و حرکت در مسیر جریان زندگی، داشتن تجربه‌های جدید ضروری است. فقط زمانی که بدانید چه تجربه‌های جالب و جدید وجود دارد حاضر می‌شوید از زندگی تکراری امروزتان خارج شوید.

بر اساس یافته‌های علوم مغز و اعصاب، وقتی یکنواخت زندگی می‌کنیم ذهنمان با ورودی‌های همیشگی تغذیه می‌شود و چون مغز برای دریافت تجربه جدید تلاشی نمی‌کند، زمان زود می‌گذرد و همیشه احساس می‌کنیم روزها را به سرعت از دست می‌دهیم. اما داشتن تجربیات جدید این الگو را می‌شکند و مغز ما تجربه را در عمق خود جذب می‌کند و باعث می‌شود ارزش هر لحظه را احساس کنیم.

کشف، یادگیری و پیشرفت

این یک نیاز شدید انسانی است که باید توانایی بالقوه خود را درک کنیم و محدودیت‌های موجود را بدانیم. وقتی همه چیز برای ذهنمان تکراری باشد، مدام از خود سوال می‌کنیم که این تمام زندگی ماست؟ اما با هر تجربه جدید در موردخودمان و توانایی‌هایمان چیزهای بیشتری کشف می‌کنیم و برای تجربه‌های جدیدتر کنجکاو می‌شویم.

خب بزرگترین مزیت امتحان کردن کارهای جدید افزایش گستره دید ما به جهان است. تنها وقتی که اکثر چیزهای جهان را تجربه کرده باشیم می‌توانیم بفهمیم که کدامشان برای ما بیشترین اهمیت را دارد یا به کدام تجربه بیشتر علاقه داریم. با هر تجربه جدید یک ارزش جدید شکل می‌دهیم و این یعنی بزرگ شدن و فعال شدن ذهن.

اکتیک با هدف کارآفرینی آمد

اپلیکیشن اکتیک یک پلتفرم است که برای اعضایش هم شغل ایجاد می‌کند. اگر کارآفرینی در ایران را محدود به تولید کالا نبینیم، حتی خود فرایند تولید هم جذاب است. برای مثال صنایع دستی ما امروز در جایی ایستاده که سهم کمی از فروش تولیدات دارد. اما افرادی هستند که علاقه دارند فرایند تولید یک کوزه سفالی را تجربه کنند. کار اکتیک همین است که هنرمندان و متخصصانی که در فرایند تولید نقش دارند، به علاقمندان معرفی و وصل می‌کند تا در کنار هم آن کار را تجربه کنند. میزبانی که کارگاه سفالگری دارد با در اختیار گذاشتن تجربه‌اش دیگران را با کار خود آشنا می‌کند. اکتیک را امتحان کنید که به تجربه‌اش می‌ارزه!