اصول مهم در طراحی نمای خارجی ساختمان چیست؟

برای زیبا بودن یک ساختمان دو مورد بسیار مورد توجه قرار می‌ گیرد. یکی از این موارد دکوراسیون داخلی می باشد و مورد دیگر نمای خارجی ساختمان است. این دو توأمان با هم می تواند یک ساختمان را زیبا و جذاب به نظر برساند. ما در این متن قصد داریم به چگونگی طراحی نمای خارجی ساختمان و اطلاعاتی که در مورد آن وجود دارد بپردازیم. اینکه چطور می توان یک نمای زیبا به محیط آن ساختمان داد با توجه به عوامل مختلف متفاوت می باشد. نمای خارجی ساختمان اداری با نمای خارجی یک ساختمان مسکونی کاملا متفاوت است.

لذا ما در این متن بیشتر بر چگونگی طراحی نمای خارجی ساختمان خواهیم پرداخت و اطلاعاتی در این زمینه را به شما شما کاملاً ارائه خواهیم کرد. چنانچه سوال هایی در این مورد دارید، حتماً با ما تا پایان متن همراه باشید.

 

عوامل موثر بر نمای خارجی ساختمان چه چیزهایی می باشد؟

 

عوامل متفاوتی بر روی طراحی نمای یک ساختمان تاثیرگذار است. سوال می شود که آیا مهارت متخصصین در این امر مهم است؟ در این مورد باید گفت که بله؛ برای نمای خارجی یک ساختمان مهارت از همه چیز مهمتر است. درست است که کار یک مهندس با طراحی دکوراسیون داخلی بسیار مورد توجه قرار می گیرد، اما تکمیل‌ کننده نمای داخلی ساختمان نمای خارجی آن می باشد. هر چقدر که این نمای خارجی زیبا تر باشد مطمئناً مهارت آن متخصص در دیدگاه سایرین بالاتر خواهد رفت.

 

سوال بعدی که به وجود می آید این است که آیا نوع مصالح در نمای بیرونی یک ساختمان بر طراحی آن تاثیر گذار است؟ باید گفت که بله؛ ارزان بودن و یا گران بودن مصالحی که شما برای ساخت آن ساختمان استفاده می کنید بر روی کیفیت طراحی، تاثیر بسیار زیادی می‌ گذارد. لذا باید سعی کنید بهترین متریال را برای داشتن یک نمای خارجی خوب خریداری کنید و استفاده کنید.

 

اما شرایط اقلیمی پارامتر تاثیرگذار بعدی می باشد که بر روی نمای خارجی ساختمان تاثیر می گذارد. موقعیت جغرافیایی بسیار مهم است. اگر شما در شمال کشور باشید باید نمای ساختمان را به گونه ای انتخاب کنید که رطوبت و بارندگی بر روی آن تاثیر منفی نگذارد. در مناطق گرم و خشک هم همین شرایط وجود دارد.

 

 

اصول مهم برای طراحی نمای یک ساختمان چه چیزهایی می باشد؟

 

آیا می دانید اصول مهم در نمای یک ساختمان چه اصولی هستند؟ آیا می دانید با رعایت نکردن این اصول ممکن است که میلیون ها تومان از قیمت ساختمان شما کاهش پیدا کند. ما در این قسمت هفت اصل برای داشتن نمای یک ساختمان زیبا را به شما معرفی خواهیم کرد.

اصل اول تقارن سازی است. سعی کنید در نمای ساختمان خود تقارن و توازن را رعایت کنید. اصل دوم استفاده از متریال رنگ و بافت مناسب می باشد.

اصل سوم پیچیدگی ها و پیوستگی های سازمان یافته در طراحی این نما می باشد. به طور مثال شما در طراحی نمای یک ساختمان باید به گونه‌ ای اقدام کنید که فرم کلی در قسمت های مختلف نمای ساختمان در نظر گرفته شود و یک کل از ساختمان را به بیننده نشان دهد.

اصل چهارم ریتم و هارمونی می باشد. در طراحی باید بگونه حرکت کنید که یکپارچگی آن ساختمان کاملاً مشخص باشد و انسجام آن ساختمان را به بیننده نشان دهد. اصل پنجم به عنصر شاخص اشاره دارد. این عنصر شاخص به معنای آن است که شما یک نقطه عطف برای نمای ساختمان در نظر بگیرید تا به عنوان یک شاخص در چشم بیننده نشان داده شود.

اصل ششم سادگی می باشد. سعی کنید سادگی ساختمان خود را در طراحی نمای آن حفظ کنید و از یک یا نهایتا دو عنصر استفاده کنید و بیش از حد نمای ساختمان خود را شلوغ نکنید. اصل هفتم نورپردازی می باشد. تمامی این اصول زمانی خود را نشان می‌دهند که در شب با یک نورپردازی و دقیق منحصر به فرد جلوه آن بیشتر مشخص باشد و چشم بیننده را به خود جلب کند. سعی کنید در طراحی نمای ساختمان خود از این هفت اصل استفاده کنید.

 

 

بحث پایانی

به هیچ وجه طراحی نمای خارجی ساختمان خود را ساده نپندارید. سعی کنید از بهترین طراحی ها برای نمای آن استفاده کنید. در زمان بازسازی منازل مسکونی و یا اداری در صورت نداشتن یک نمای خوب برای بازسازی نما هم وقت و هزینه صرف کنید. در کل می توانید با استفاده از مشاوره های گروه معماری بنیستا، بهترین طراحی برای ساختمان اداری و یا مسکونی خود به وجود آورید.