اتاق فرار؛ تجربه اوج لذت و نشاط و هیجان در کنار خانواده

ایجاد تنوع عنصر مهمی در لذت آفرینی تفریحات است.

تفریح و سرگرمی جز جدایی ناپذیر زندگی بشر است و در روزگار ما تفریحات سالم خانوادگی تبدیل به دغدغه ای مهم شده چرا که محققان بر این باورند که تفریح سالم خانوادگی و خلق لحظاتی که تمام اعضای خانواده بتوانند در کنار هم لذت و هیجان و نشاط را تجربه کنند موجب افزایش سلامت روان در جامعه می شود و این به معنای جامعه ای سازگار،آرام و به دور از خشونت و در یک کلام جامعه ی سالم و با نشاط است. اما برنامه ریزی و انتخاب مهمترین رکن تفریحات خانوادگی مناسب است و بازی اتاق فرار پیشنهادی بسیار مناسب است. تفریحی که علاوه بر مقرون به صرفه بودن و سازگاری با سطح اقتصادی خانوار می تواند لحظاتی  مهیج و با نشاط ایجاد کرده و همدلی و صمیمیت را بین اعضای خانواده افزایش دهد.

در میان  این همه تفریحات خانوادگی چرا اتاق فرار؟

پژوهش های حوزه ی روانشناسی به خوبی نشانگر اهمیت تفریح خانوادگی و نقش بی بدیل آن در ایجاد خُلق مثبت،نشاط و آرامش در خانواده و نهایتا در جامعه است. اما انتخاب نوع تفریح مهم است. چرا که تفریحات مضر نه تنها مقصود را مهیا ننمونده بلکه می تواند آسیب زا نیز باشد . در حیطهی تفریحات خانوادگی تفریحی مفید است که همسو با علایق اکثریت بوده و همه ی اعضای خانواده در رده های سنی متفاوت امکان مشارکت در آن را داشته باشند. ممکن است بسیاری افراد به کوهنوردی، شنا یا رفتن به طبیعت بیاندیشند. هر چند این تفریحات نیز بی نهایت سودمندند اما از سویی امکان مشارکت همه ی اعضای خانواده به شکل همزمان در آنها وجود ندارد مثلا سالمندان، کودکان و حتی بانوان خانواده ممکن است به علت معذوریاتی نتوانند در این تفریحات مشارکت فعال داشته باشند. از سوی دیگر ممکن است هیجان و نشاط مورد انتظار را فراهم نکند  چرا که  ایجاد تنوع عنصر مهمی در لذت آفرینی تفریحات است. با در نظر گرفتن تمام این موارد این نتیجه حاصل می شود که اتاق فرار مناسب ترین گزینه برای تفریحات خانوادگی کوتاه مدت است. چرا که اصولا اتاق فرار یک بازی گروهی است بنابراین همه ی اعضا در آن مشارکت دارند و مهمتر اینکه حد و مرز و سن و سال خاصی  برای  حل معما و چالش های هیجان انگیز و رازآلود آن وجود ندارد. همچنین اگر علاقه مند به ادرنالین بیشتری باشید می توانید سراغ اتاق فرار ترسناک یا دلهره آور برید. از سالمندان مسن تا کودکان و نوجوانان  خانواده همه می توانند در این بازی مشارکت نموده و لذت ببرند. از طرفی این مشارکت همدلی، همفکری و در نتیجه صمیمیت را بین اعضا بسیار افزایش داده و از سوی دیگر موجب می شود خانواده به نظرات یکدیگر احترام گذاشته و در پی هماهنگی و همفکری و البته تفکر خلاق و موثر در حل بحران باشند. همه اینها به معنای آمادگی برای اتفاقات ناگهانی است که برای یک خانواده بسیار اهمیت دارد.

اتاق فرار یا اسکیپ روم؛ شکل نوینی از بازی های فکری و هیجانی است که بر پایه فیلم های ژانر وحشت  هالیوود و بازی های رایانه ای طراحی شده.

اتاق فرار چیست ؟

اتاق فرار یا اسکیپ روم؛ شکل نوینی از بازی های فکری و هیجانی است که بر پایه فیلم های ژانر وحشت  هالیوود و بازی های رایانه ای طراحی شده. شاید بهترین تعریف برا اینکه اتاق فرار چیست «حضور واقعی در دنیای فیلم های ترسناک  و فیلمهای اتاق فرار» باشد. در بازی اتاق فرار بسته به علاقه و هزینه ای که مد نظر خانواده است سناریوهای متفاوتی پیشنهاد می شود . برای انجام این بازی حتما باید تعداد گروه بین 4 تا 10 نفر باشد بنابراین ذاتا یک بازی خانوادگی است. بازیکنان طبق سناریو در محیطی رازآلود و مهیج قرار گرفته و  حدود  یک ساعت فرصت دارند که همفکری و دقت در  تمام جزئیات معماها را حل نموده و خود را از شرایط دلهره آوررها کنند. تجربه ی هیجان انگیز دنیای فیلمهای تریلر و روانشناسانه نه تنها لحظاتی متفاوت و ناب برای خانواده خلق می کند بلکه در  شناخت بیشتر آنها از درونیات ناگفته و توانایی های بالقوه شان  و به ویژه افزایش همدلی و همفکری میان آنها بسیار موثر است. بنابراین اگر به دنبال تفریحی متنوع، جدید و مهیج هستید که در کنار خانواده خاطره انگیز ترین و با نشاط ترین لحظات را تجربه کنید اتاق فرار را از دست ندهید  برای   کسب آگاهی و درک هر چه بیشتر لذت و هیجان بازی  اتاق فرار می توانید سری به مجله اتاق فرار  مراجعه نمایید.

این بازی هیجان انگیز و مدرن بر اساس سناریوی انتخابی شما  چیزی بین 20 تا 90 هزار تومان  هزینه دارد.

هزینه بازی اتاق فرار چقدر است ؟

هرچند در نگاه بسیاری افراد جامعه تفریح مناسب و مهیج نیاز به پول فراوان دارد اما تحقیقات ثابت کرده موضوع مالی تنها 10 درصد در خلق نشاط و تفریح اثر دارد.مهمتر از امکانات مالی روحیهی افراد، خوشرویی و نگاه مثبت و لذت طلبی است که به هیجان انگیز شدن و خاطره آفرینی تفریح کمک می کند. با این همه باز هم دغدغه ی مالی مهمترین دغدغه ی خانواده در روزگار ماست که البته دغدغه ای به حق است و ممکن است بر همین اساس بسیاری افراد تصور کنند اتاق فرار یک بازی گران قیمت است در حالی که  اصلا اینطور نیست. هزینهی بازی اتاق فرار بر مبنای سناریوی انتخابی شما برآورد می شود و با یک جستجوی اینترنتی ساده به این نتیجه خواهید رسید که این بازی هیجان انگیز و مدرن و این تجربه ی دلچسب بر اساس سناریوی انتخابی شما  چیزی بین 20 تا 90 هزار تومان  هزینه دارد و این مبلغ براییک تفریح سالم و جالب خانوادگی و تاثیرات شگرفی که بر روحیه و نشاط خانواده و عزیزان دارد واقعا ناچیز است. برای کسب اطلاعات دقیق و آگاهی از جدیدترین و مهیج ترین سناریو های اتاق فرار می توانید به نشانیhttps://escapemag.ir مراجعه نموده و پاسخ بسیاری سوالات خود را بیابید.

یک گروه خلاق، خوشفکر و هماهنگ یک ساعت فرصت دارند با به چالش کشیدن ذهن خود و البته همراهی و همفکریبا هم  از شرایط دلهره آور رهایییابند.

نکات مهم در مورد بازی اتاق فرار

اتاق فرار یک باز گروهی مهیج است که نخستین بار در ژاپن مطرح و خیلی سریع در اروپا ،آمریکا ، استرالیا و تمام جهان گسترش یافت. مهمترین و شاخص ترین ویژگی این بازی گروهی بودن آن است. یک گروه خلاق، خوشفکر و هماهنگ یک ساعت فرصت دارند با به چالش کشیدن ذهن خود و البته همراهی و همفکریبا یکدیگر از شرایط دلهره آور رهایییابند و این نهایت جذابیت تنوع و هیجان است. اما توجه به چند نکته ی مهم می تواند در لذت آفرینی هر چه بیشتر این بازی موثر باشد.

– اولین و مهمترین نکته تشکیل گروهی همدل، همفکر، هماهنگ، خلاق و البته علاقمند به بازی های معما گونه است و چه بهتر که این گروه اعضاییک خانواده باشند که شناخت تقریبا کاملی از توانایی های هم دارند و عموما به لحاظ تیپ شخصیتی شباهت هایی باهم دارند که به لذت بخش تر شدن بازی کمک می کند.

-نکته ی مهم بعدی آشنایی با محیط و سناریوی انتخابی است. توجه داشته باشید که اغلب سناریو ها بر اساس ترس و دلهره و ماجراجویی طراحی و تنظیم شده و سعی می شود با کمک جلوه های صوتی و بصری این محیطدلهره آور  بسیار نزدیک به واقعیت تداعی شود. بنابراین از انتخاب افرادی که سابقه ی ترس های روانی شدید، بیماری های قلبی و صرع دارند جدا خودداری کنید.

-انتخاب سناریوی مناسب، مدیریت زمان و همفکری و هماهنگی گروه و پرهیز از تکروی و البته آگاهی یافتن از قوانین بازی  ارکان مهم این بازی مهیج است. به آن توجه کنید.

-اغلب افراد به اشتباه تصور می کنند اتاق فرار معماهای پیچیده ای دارد در حالی که اغلب معماها بسیار ساده طراحی شده و تنها با دقت به سرنخ ها ، نگاه خلاقانه و همفکری با گروه به سادگی می توانید معماها را حل کنید. پس ساده فکر کنید و  بی دلیل بازی را پیچیده نکنید.

–  و نکته ی آخر اینکه می توانید از مدیر بازی که از خارج از محیط تمام ماجرا را نظارت و کنترل می کند در مواقع لزوم راهنمایی و کمک بگیرید.

کلام آخر اینکه اگر به دنبال یک بازی جذاب و  مدرن هستید که توانایی های ذهنی شما را  به چالش کشیده و در کنار  خانواده  و  عزیزانتان بهترین لحظات نشاط و هیجان را برایتان به ارمغان آورد  اتاق فرار بهترین انتخاب است.