ابزار های آنلاین – وب سایت شخصی وحید مجیدی

محاسبه سن دقیق و تاریخ تولد

در تعریف کلی، فاصله زمانی از زمان آغاز یک فرآیند تا امروز بعنوان سن فرآیند درنظر گرفته میشود. حال چنانچه آغاز فرآیند، تولد موجود زنده مثلا انسان باشد به این فاصله زمانی ، سن انسان گفته میشود. معمولاً سن افراد بصورت تقویمی و برحسب سال و ماه و روز سپری شده از زمان تولد آنها بیان میگردد. برای محاسبه سن و پاسخ به این پرسش که من چند سالمه یا چند سال از عمر من گذشته ، لازم است فاصله زمانی تاریخ تولد تا تاریخ امروز را براساس یک تقویم مشخص ( شمسی ، میلادی ، قمری و …) تعیین نماییم.

درصورتی که میخواهید با وارد کردن تاریخ تولد ، سن دقیق خودتون را متوجه بشید ، تنها کاری که نیاز هستش انجام بدید اینه که تاریخ تولد خودتون را توی کادر بالا وارد کنید و روی دکمه محاسبه کلیک کنید .

به شما میگوییم که در چه روزی از هفته بدنیا آمده اید و ماه تولد شما در کدام فصل بوده است.

به شما میگوییم چند روز دیگر تولد شماست البته شما هم متوانید این اطلاعات را ذخیره نمایید یا برای دوستانان هم بفرستید تا هم آنالیز تاریخ تولد شما را ببینند و شاید هم برای تولدتان سوپرایزی در نظر بگیرند!

به شما میگوییم که قلب شما در مجموع چقدر تپیده است و شما تا بحال چند بار نفس کشید اید.

به شما میگوییم که چند سال , چند ماه , چند هفته , چند روز , چند ساعت , چند دقیقه و حتی چند ثانیه از تولد شما گذشته است.

به شما میگوییم که حیوان سال و ماه شما چیست.

به شما میگوییم که عنصر ماه شما و عدد شانس ماه شما چیست.

همچنین شخصیت شناسی ماه تولد شما رو خواهیم گفت …

محاسبه سن به میلادی

ابزار بالا توانایی این موضوع را داره که زمانی که تاریخ تولد خودتون را داخلش وارد میکنید ، به شما خروجی میلادی را تحویل بدهد . برای این موضوع تنها کاری که نیاز هستش تا انجام بدید اینه که تاریخ تولد خودتون را در کادر بالا وارد کنید و روی دکمه محاسبه کلیک کنید . ابزار محاسبه را انجام میدهد و تاریخ را به صورت میلادی در اختیار شما قرار میدهد .

محاسبه سن قمری

در صورتی که مایل هستید تا سن خود را به صورت قمری مشاهده کنید تنها کاری که باید انجام دهید این هست که تاریخ تولد خود را در کادر ابزار بالا وارد کنید و روی دکمه محاسبه کلیک کنید . ابزار به صورت آنی تاریخ تولد شما را به صورت قمری و میلادی به شما تحویل میدهد.

—————————————————————-

فال حافظ آنلاین با تعبیر و تفسیر از دیوان حافظ

فال حافظ یکی از قدیمیترین و پرطرفدارترین فال در بین ما ایرانیان می باشد. در قدیم وقتی می خواستند فال حافظ بگیرند این کار را یکی از بزرگان به صورت انگشتی و با دست انجام می داد. انجام فال حافظ کار هر شخصی نبوده و فقط انسان های ویژه ای اقدام به گرفتن فال حافظ می کردند.

رفتن فال حافظ کار آسانی نیست. برای گرفتن فال حافظ و تعبیر و تفسیر آن یا به عبارت دیگر برای پیشگویی صحیح فال حافظ باید علم و سواد کافی داشت. مچنین انجام این کار نیاز به داشتن روحیه خاص و نشات گرفته از عرفان دارد.

نیت برای فال حافظ

حتمأ شنیده اید که باید نیت کنید. تنها پس از نیت است که می توانید اقدام به گرفتن فال بکنید. بعد از نیت و خواندن فاتحه ای برای حافظ می توانید فال خود را بگیرید. بعد از گرفتن فال شروع به تفسیر فال می کنید. تفسیر فال حافظ بستگی به شرایط روحی و اعتقادی گیرنده فال دارد. چرا که اشعار حافظ معمولا مفاهیم و تفاسیر مختلفی دارد. اینکه کدام مفهوم را برای شعر تفسیر کنیم، بستگی به حالت روحی و اعتقاد ما به حافظ می باشد. البته گاهی اشعار واضح است و نشانه خوبی دارد. گاهی اوقات برخی فال ها با شرایط ما همخوانی نداشته یا بی مفهومند. در چنین شرایطی باید به بررسی تک تک کلمات بپردازید.

————————————————–

تحویل سال و عید نوروز

برای تعیین اولین روز سال جدید (اول فروردین هر سال) به این ترتیب عمل می‌شود:

اگر لحظه تحویل سال جدید قبل لحظه از ظهر باشد، همان روز اول فروردین یا نوروز است.

اگر لحظه تحویل سال جدید بعد لحظه از ظهر باشد، فردای آن روز اول فروردین یا نوروز است.

نوروز نخستین روز سال خورشیدی ایرانی برابر با یکم فروردین ماه، جشن آغاز سال نوی ایرانی و یکی از کهن‌ترین جشن‌های به جا مانده از دوران ایران باستان است.

خاستگاه نوروز در ایران باستان است و هنوز هم مردم مناطق گوناگون فلات ایران، نوروز را جشن می‌گیرند. زمان برگزاری نوروز، در آغاز فصل بهار است که امروزه به آن برابری بهاری یا اکیونوس می‌گویند.

نوروز در ایران و افغانستان آغاز سال نو محسوب می‌شود و در برخی دیگر از کشورها یعنی تاجیکستان، روسیه، قرقیزستان، قزاقستان، سوریه، گرجستان، جمهوری آذربایجان، آلبانی، چین، ترکیه، ترکمنستان، هند، پاکستان و ازبکستان تعطیل رسمی است[نیازمند منبع] و مردمان آن جشن عید را برپا می‌کنند.

زمان نوروز

جشن نوروز با تحویل سال یا لحظهٔ برابری اعتدال بهاری آغاز می‌شود؛ لحظه‌ای که خورشید در سیر ظاهری خود در ابتدای برج حمل، از استوای زمین گذشته و به شمال آسمان میل می‌کند.

در گاه‌شماری هجری خورشیدی، لحظه تحویل سال، تعیین کننده نخستین روز (هرمز روز یا اورمزد روز) از ماه فروردین است. چنانچه آغاز سال، قبل از ظهر و در نیمه اول شبانه روز تحویل شود، همانروز نوروز است و در صورتیکه تحویل سال بعد از ظهر باشد، فردای آن روز، نوروز است. نوروز در تقویم میلادی در بیشتر سالها با ۲۱ و گاه ۲۰ و بندرت ۲۲ مارس مطابقت دارد.

در کشورهایی مانند ایران و افغانستان که گاه‌شماری هجری خورشیدی به کار برده می‌شود، نوروز، روز آغاز سال نو است. اما در کشورهای آسیای میانه و قفقاز، تقویم میلادی متداول است و نوروز به عنوان آغاز فصل بهار جشن گرفته می‌شود و روز آغاز سال محسوب نمی‌شود.

————————————–

استخاره آنلاین با قرآن

انسان موجودی عاقل و دارای اختیار میباشد و قدرت انتخاب دارد اما همیشه در موارد مهم زندگی دچار شبهه و تردید میشود و در انتخاب درست ترین راه دچار تزلزل میشود و میخواهد با اطمینان درست ترین تصمیم را بگیرد. در طول تاریخ بشریت مسلمانان با توجه به اعتقادی که به قرآن داشته اند همیشه این کتاب مقدس را ارج نهاده اند و در تصمیمات مهم زندگی خود استخاره و مشوت با قرآن کریم را به عقل و خرد و دانش خود ترجیح داده اند. تنها راه دست یافتن به اطمینان کامل و قوت قلب مراجعه به قرآن و انجام استخاره با قرآن میباشد. احادیث بسیاری از بزرگان در طول تاریخ در مورد اهمیت کتاب آسمانی و استخاره با آن نقل شده است و این نشان دهنده اهمیت موضوع میباشد. البته استخاره با قرآن جز واجبات دین نمیباشد اما بهتر است در هر امر مهمی که برای انسان پیش آمده و وی را در دوراهی قرار داده با استخاره به قرآن تصمیم درست را بگیرد.

————————————–

شاخص ترس و طمع چیست

شاخص Fear and Greed یا شاخص ترس و طمع راهی برای شناسایی و ارزیابی احساساتی است که بازار رمز ارزها را به حرکت در می‌آورند که این احساس به صورت یک عدد بین صفر تا صد اندازه گیری می‌شود؛ ترس بیش از حد که با عدد پایین شناسایی می‌شود، علامت این است که سرمایه گذاران نگران شده و در حال فروش هستند؛ این می‌تواند سیگنال خرید برای تریدرها باشد. این شاخص از بین ۰ تا ۱۰۰ به این احساسات امتیاز می‌دهد.

معمولا ۰ تا ۵۰ برای ترس و ۵۱ تا ۱۰۰ برای طمع به کار می‌رود؛ هر سایت و اندیکاتوری که این احساسات را نشان می‌دهد، امتیازهای متفاوتی دارد. اما همه آنها در اصل یک کار را انجام می‌دهند.

احساسات بازار را به حرکت در می‌آورند؛ ترس قیمت را کاهش و طمع آن را افزایش می‌دهد. احساسات انسان غیرمنطقی است؛ زیرا بسیاری از مردم در شرایط خاصی، واکنش یکسانی دارند. این شامل تحلیل تکنیکال نیز می‌شود؛ استفاده از ابزارهایی مثل حجم و دیتاهای گذشته بازار، برای پیش بینی حرکات آینده قیمت.

بازه های عددی شاخص ترس و طمع به چه معناست

Extreme Fear : این عبارت مربوط به بازه‌ی ۰ تا ۲۵ بوده و نشان دهنده‌ی وجود ترس شدید در بازار است . بعضی از تحلیلگران تکنیکال این موقیعت را مناسب برای ورود به بازار می دانند .

Fear : این عبارت نیز زمانی نشان داده می شود که عدد نمودار بین بازه‌ی ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه گذاران است .

Neutral : این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار می باشد و نشان دهنده‌ی برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است .

Greed : زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند ، شاهد این عبارت خواهیم بود و به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر می باشد .

Extreme Greed : این آخرین وضعیت نمودار و موربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ می باشد که نشان دهنده‌ی طمع شدید کاربران است . تحلیلگران تکنیکال در مورد ورود به بازار در این مقطع هشدار می دهند زیرا بخاطر طمع کاربران و هجوم آن ها به بازار قیمت ها بیش از حد بالا رفته و هر لحظه امکان ریزش وجود دارد .