هفت ابزار لازم برای نقاشی ساختمان

قطعا رنگ کردن اتاق یکی از کم هزینه‌ترین و در عین حال، موثرترین راه‌ها برای تغییر دادن شکل اتاق است. در این مقاله برآنیم که هفت وسیله‌ی لازم برای شروع نقاشی ساختمان را به شما معرفی کنیم.

هر نقاش ساختمان تهران یا شهرهای دیگر برای خودش روش هایی دارد. در این مقاله خبری از قیمت نقاشی ساختمان نیست بلکه اینجا با فوت و فنی آشنا می شویم که برای یک نقاشی ساختمان باکیفیت لازم است. برای اینکه از هزینه نقاشی ساختمان سر در بیاورید می توانید درخواست نقاشی ساختمان را در بازار خدمات سنجاق ثبت کنید.

نوار چسب مخصوص رنگ:

قسمت‌هایی را که نمی‌خواهید رنگ کنید، با استفاده از چسب بپوشانید. چسب‌های مختلفی با توجه به سطوح گوناگون در بازار موجود است که شما می‌توانید از بین آن‌ها و با توجه به سطح موردنظر، بهترین انتخاب را داشته باشید. منتظر بمانید تا رنگ خشک شود و سپس نوار چسب را از روی دیوار جدا کنید. اگر چسب به راحتی جدا نشد، با استفاده از یک چاقو، خطوطی را بین رنگ و چسب ایجاد کنید تا چسب، رنگ را از دیوار جدا نکند.

 

سینی رنگ:

اگر برای نقاشی از غلطک استفاده می‌کنید، سینی رنگ از واجبات است. بهتر است که یک سینی فلزی بخرید و از پوشش‌های درونی پلاستیکی استفاده کنید تا بتوانید رنگ‌ها را در آن مخلوط کنید. بعد از آغشته کردن غلطک به رنگ، آن را روی سطح راه راه سینی عقب و جلو ببرید تا رنگ اضافی آن خارج شود.

 

غلطک:

اگر می‌خواهید فضای بزرگی را رنگ کنید، غلطک بهترین گزینه‌ی ممکن است. غلطک‌هایی که پوشش پشمی دارند برای رنگ‌هایی بر پایه‌ی روغن، مناسبند درحالیکه غلطک‌های مرکب از مواد مصنوعی مانند نایلون، برای رنگ‌های لاتکس استفاده می‌شوند. هرچقدر که پرز غلطک کوتاه‌تر باشد، کار تمیزتر و یکدست‌تر درمی‌آید.

 

قلم مو:

غلطک‌ها برای رنگ آمیزی قسمت‌های بزرگ مناسبند درحالیکه برای رنگ کردن قسمت‌های کوچک و لبه‌ها، باید از قلم‌مو استفاده شود. قلم موهایی که از الیاف طبیعی ساخته شده‌اند، برای رنگ‌های روغنی و قلم‌موهایی که از جنس الیاف مصنوعی و پلی استر هستند، برای رنگ‌های لاتکس مناسبند. از قلم موهای با سر زاویه‌دار، برای رنگ کردن خطوط صاف استفاده کنید.

تیغه:

اگر فقط قسمت‌های اندکی وجود دارند که نمی‌خواهید آن‌ها را رنگ کنید، می‌توانید از یک تیغه به جای چسب استفاده کنید. این تیغه‌ها را که می‌توانند پلاستیکی یا فلزی باشند، روی قسمتی که نمی‌خواهید رنگ کنید، نگه دارید.

 

پارچه‌ی مخصوص:

این پارچه‌ها که معمولا از جنس کتان هستند، بر روی وسایل و زمین انداخته می‌شوند تا از لک شدن آن‌ها جلوگیری کنند. هم چنین می‌توانید از پوشش‌هایی از جنس پلاستیک استفاده کنید اما به خاطر داشته باشید که پلاستیک رنگ به خود جذب نمیِ‌کند و رنگ روی آن باقی می‌ماند.

وسایل چندکاره:

یک سری وسایل چندکاره در بازار موجود هستند که نقش چند وسیله را به صورت هم‌زمان ایفا می‌کنند. مثلا از سر صاف آن می‌توان برای پر کردن حفره‌ها با بتونه استفاده کرد. از سر لبه‌دار آن می‌توان به عنوان در بازکن استفاده کرد و در قوطی‌های رنگ را به آسانی باز نمود.