آیا اقامت تحصیلی کانادا می تواند به اقامت دائم این کشور منجر شود؟

کانادا بدلیل داشتن کالج‌ها و دانشگاه‌های معتبر در سطح جهانی، باعث شده تا هرساله تعداد زیادی دانشجو جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنند. درحقیقت شرایط بسیار مناسب و همچنین اقامت در این کشور سبب جذب هر چه بیشتر افراد برای تحصیل در کانادا شده‌است. بعضی نیز بعضی از افراد نیز می‌خواهند از این طریق، جهت دریافت اقامت دائم در این کشور اقدام کنند. بایستی بگوییم که می‌توان پس‌از تحصیل در می‌توان اقامت تحصیلی کانادا را به اقامت دائم تبدیل کرد. اما این امر نیاز به شرایط ویژه‌ای دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا در خصوص اقامت تحصیلی کانادا و اقامت دائم توضیحات کامل و جامع را به شما ارائه دهیم.

 چگونه می‌توان ویزای تحصیلی را به اقامت دائم در کانادا تبدیل کرد؟

یکی از دغدغه‌های اکثر افرادی که به تحصیل در کانادا می‌پردازند، این است که ویزای تحصیلی کانادا را به اقامت دائم تبدیل کنند. خوشبختانه این کار تحت شرایط خاصی کاملاً امکان‌پذیر است. در حقیقت دانشجویان پس ‌از اتمام سال تحصیلی خود در دانشگاه‌ها قادر هستند تا به ‌راحتی ام جهت اخذ اقامت خود در کانادا با ویزای تحصیلی اقدام کنند. البته ممکن است در این مسیر کسانی که دارای به PHD هستند، موفق‌تر بوده و برای پیدا کردن کار مناسب زودتر اقدام کنند. درحقیقت افرادی که نتوانند در مدت زمان مناسبی درجایی استخدام شوند و یا سرمایه لازم را برای راه‌اندازی کار داشته باشند، ممکن است که برای تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم با چالش‌هایی رو به ‌رو شوند.

 چه شرایطی برای تحصیل در کانادا لازم است؟

بدلیل این‌که به کانادا از نظر آموزشی در سطح بالایی قرار دارد، هر ساله متقاضیان زیادی جهت تحصیل در این کشور به‌ دنبال راه مناسبی هستند. همان‌طور که بهتر می‌دانید، برای اخذ اقامت دائم نیز دریافت ویزای تحصیلی کانادا یکی از بهترین روش‌ها است. اما درواقع این اقدام به شرایط خاصی نیاز دارد که عبارت‌اند از:

 داشتن مدرک زبان

یکی از مهم‌ترین شرایط اخذ ویزای تحصیلی در کانادا داشتن مهارت زبان و همچنین کسب نمره قابل ‌قبول در آزمون آیلتس است. داشتن این مدرک بیشتر برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین دکترا با نمره حداقل ۵ کاملاً ضروری می‌باشد البته باید این موضوع را بیان کنیم که در صورت عدم داشتن مدرک زبان نیز می‌توان جهت اخذ ویزای تحصیلی اقدام نمود. در چند سال اخیر کشور کانادا شرایطی را فراهم کرد تا بتوان بدون مدرک زبان و گذراندن یک دوره زبان در دانشگاه‌های این کشور، جهت اخذ ویزای تحصیلی اقدام نمود.

شرایط مالی مناسب

یکی دیگر از شرایط لازم برای تحصیل در کشور کانادا، داشتن شرایط مالی مناسب است. در حقیقت کسانی که برای این کار متقاضی هستند، باید سرمایه لازم را جهت یک ‌سال زندگی را در این کشور داشته باشند. چراکه دولت کانادا از کسانی که از طریق ویزای تحصیلی در کشور اقامت دارند، هیچ ‌گونه پشتیبانی مالی نخواهد کرد.

 معدل بالا

چنانچه قصد دارید که از طریق دریافت بورسیه به تحصیل در این کشور بپردازید، مسلماً کسب نمرات عالی و داشتن معدل بالا جزو شرایط الزامی جهت اخذ بورسیه به حساب می‌آید.

 برای اقامت دائم پس ‌از تحصیل چه شرایطی لازم است؟

پس‌از پایان تحصیل دانشجویان در کشور کانادا، باید حتماً شرایطی خاص فراهم شود تا بتوان در ویزای تحصیلی را به اقامت دائم به تبدیل کرد.که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

داشتن مجوز کار

اخذ مجوز کار جزو روش‌های تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم است. در حقیقت این روش به این‌ گونه است که دانشجویان باید پس ‌از تحصیل خود از دولت کانادا یک مجوز معتبر دریافت کنند. تا کارهای اقامت دائم آن‌ها بسیار آسان‌تر شود.

سرمایه ‌گذاری

سرمایه ذاری از جمله دیگر روش‌های اقامت دائم در کشور کانادا است. درحقیقت با سرمایه‌گذاری بر اساس رشته‌ای که در آن تحصیل کرده‌اید، می‌تواند باعث شود تا اقامت دائم به‌ راحتی برای شما امکان‌پذیر شود. البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که سرمایه‌گذاری در کشور کانادا نیازمند شرایطی نظیر سن، انتخاب شهر مناسب داشتن، مدرک زبان فرانسوی و یا انگلیسی و همچنین دارا بودن سابقه مدیریتی در رزومه می‌باشد.

ازدواج با یک فرد کانادایی

ازدواج روش‌های راحت برای تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم است . شما باید پس‌از گذشت ۲ سال با ازدواج با یک فرد اهل کانادا، اقامت دائم خود را دریافت می‌کنید.

مراجعه به یک مرکز معتبر

شما می‌توانید برای آسان‌تر شدن روند کارهای خود و همچنین تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم، به مجموعه آیلند ویزا اعتماد کنید. همچنین این مجموعه می‌تواند در زمینه اخذ اقامت از طریق استارتاپ کانادا نیز به شما کمک کن