آشنایی با محله های پرطرفدار در شرق تهران

اون زمان که شهر تهران به حکم قاجاریان پایتخت شد هیچ کسی فکر نمی کرد که روزی این شهر در این حد بزرگ و سرشناس شود. تهرانی که حالا با گذشت سالیان طولانی به یک شهر بزرگ و پایتخت ایران تبدیل شد. با گذشت زمان و بزرگ تر شدن تهران، حالا این شهر خرده فرهنگ های زیادی رو در خودش جا داده و در هر گوشه ‌ای از اون افراد زیادی با فرهنگ های متفاوت زندگی می کنن. از شمال تهران تا جنوب. از دریاچه چیتگر غرب تا پارک سرخه حصار شرق تفاوت های زیادی وجود داره که هر کدوم از اون ها جذابیت خاص خودش رو برای زندگی کردن داره. اگر شما هم دوست دارید تا با شرق تهران بیشتر آشنا بشید و یا قصد خرید آپارتمان در محله های شرقی رو دارید در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

 

مناطق شهرداری شرق تهران

مناطق ۴،۸،۱۳،۱۴، و ۱۵ در شرق تهران و مناطق ۳ و ۷ و ۱۲ متمایل به شرق تهران هستند.

 

منطقه ۴ شهرداری تهران

منطقه ۴ یکی از معروف و محبوب ترین محدوده در شرق تهران است که محله های بسیار خوبی برای زندگی کردن هم دارد. اگر قصد خرید آپارتمان در تهران رو دارید ( محدوده شرق ) این محله ها گزینه بسیار خوبی برای شماست.

 

تهرانپارس

یکی از محله محبوب و پرطرفدار در شرق تهران، محله تهرانپارس است که بخش عمده‌ای از شرق تهران هم به خودش اختصاص داده. با خرید آپارتمان در تهرانپارس به راحتی می تونید به اتوبان های بابایی،باقری،رسالت دسترسی داشته باشید. علاوه بر این یکی دیگه از ویژگی های مثبت این منطقه، وجود اتوبوس های بی آرتی و مترو است که تاثیر مهمی در رفت و آمد به این محله دارد.

 

حکیمیه

حکیمیه یکی از محله های شمال شرقی است که به دلیل دور بودن از مرکز شهر و نزدیکی به کوه و پارک های جنگلی آب و هوای بسیار خوبی دارد. اگر دوست دارید در یک محله تمیز و بدون آلودگی هوا زندگی کنید، خرید و یا اجاره آپارتمان در حکیمیه رو به شما پشنهاد می کنیم.

این محله از دسترسی خوبی برخورداره و از سمت شمال به بزرگراه بابایی، از سمت جنوب به خیابان دماوند، از غرب به تهرانپارس شرقی محدود می شود.

 

نارمک

محله نارمک، یکی از خوش مسیرترین محله های شرقی است که دسترسی به مترو هم دارد. این محله در شمال شرقی تهران واقع شده و به دلیل داشتن میدان های متعدد به آن محله صدمیدان هم گفته می شود. بافت این محله نسبتا قدیمی است و بیشتر ساکنان آن سال هاست که در این محله مشغول به زندگی هستند. محله نارمک علاوه بر دسترسی مناسب، امکانات لازم و کافی هم برای زندگی کردن دارد. اگر قصد اجاره آپارتمان در نارمک را دارید، بخش شمالی آن گزینه‌ی مناسبی برای شماست.

 

شهرک والفجر

شهرک والفجر یکی از شهرک های شمال منطقه ۶ تهران است که در دهه ۶۰ بنا شده است. بافت شهرک والفجر را می توان در نگاه کلی به سه بخش:مناطق مسکونی تعاونی ساز، مناطق شخصی ساز و اماکن عمومی تقسیم کرد.

 

بزرگراه های موجود در شرق تهران

  • بزرگراه امام علی
  • بزرگراه آزادگان
  • بزرگراه حقانی
  • بزرگراه شهید دوران
  • بزرگراه ارتش
  • بزرگراه صدر
  • بزرگراه صیادشیرازی
  • بزرگراه شهید مدرس
  • بزرگراه بسیج
  • بزرگراه شهید باقری

بزرگراه شهید بابایی