بیوگرافی ابراهیم شفیعی بازیگر و دوبلور ایرانی

ابراهیم شفیعی (زاده ۱۳۵۴ در تبریز) بازیگر و دوبلور اهل ایران می‌باشد. وی از ۱۳۶۹ وارد حوزه هنری تئاتر تبریز شده، بعدتر نیز از سال ۱۳۸۰ وارد حرفه دوبله و عضو انجمن گویندگان وسرپرستان گفتار فیلم میباشد.چند سالی هست که زمینه بازیگری را با طنز خنده بازار شروع کرده‌است.

 

چهره ابراهیم شفیعی، را در خنده بازار دیده اید اما صدایش را حتما قبل از این هم شنیده بودید. کارتون های بسیار زیادی با صدای او دوبله شده است و یکی از نقش هایی که می شود به یادش آورد، تئودور در کارتون آلوین و سنجاب هاست. این بار اگر در کنار فرزندتان این کارتون را دیدید با دقت بیشتری صدای ابراهیم را گوش دهید تا متوجه شوید که او واقعا تواناست. مجموعه گربه های عمو پورنگ هم که شاهکار است و نقش پیشی مانکن جذابیت بسیار زیادی دارد. ابراهیم ۲ فرزند دارد به نام کسرا و کمند و همسرش شراره پورجلال نیز هنرمند است و مادری نمونه و مسئول.

  

  ابراهیم شفیعی از ۱۳۶۹ وارد حوزه هنری تئاتر تبریز شد

  

 ابراهیم شفیعی : متولد ۱۳۵۴ در تبریز و کار بازیگری را از سال ۶۹ با تئاتر در حوزه هنری تبریز آغاز کردم؛ هم در رادیو مشغول بودم و هم در تلویزیون. اولین کار تصویری ام در تبریز بود که مردم همه مرا می شناختند. سال ۷۵ بود که وارد دانشگاه شدم و در رشته بازیگری تحصیل کردم. سال ۷۸ تست دوبله می گرفتند و من فرم پر کردم و قبول شدم و از سال ۸۰ وارد کار دوبله شدم و حرفه ای کارم را آغاز کردم. کارتون های زیادی را دوبله کردم که ماندگار شد و بچه ها آن را خیلی دوست داشتند که پسر خودم هم از این قاعده مستثنا نیست. صداپیشگی هم انجام دادم. مثلا  در گربه های عمو پورنگ که من صدای پیشی مانکن را داشتم و در آلوین و سنجاب ها تئودور بودم. یک شبکه به نام پویانمایی هست که مدام دوبله های من از آن پخش می شود و پسرم ذوق می کند و می گوید بابا بابا… تو… . پسرم به کار هنر علاقه دارد و ساز پیانو را انتخاب کرده و دوره می بیند. 

  

 ابراهیم شفیعی از سال ۱۳۸۰ وارد حرفه دوبله و عضو انجمن گویندگان وسرپرستان گفتار فیلم شد

 
 ابراهیم شفیعی: من هميشه دوست داشتم كه ساز بزنم اما فرصت يادگيري نداشتم. چيزي بود كه خودم دوست داشتم اما چون نشد كه وقت بگذارم ماشينم را فروختم و براي كسرا پيانو خريدم تا حداقل پسرم به آرزويش برسد و بتواند نوازنده‌اي حرفه‌اي شود. يك ماشين قسطي خريدم ولي زماني كه كسرا ساز مي‌زند آنقدر لذت مي‌برم كه حد و اندازه ندارد.  

فعالیت های ابراهیم شفیعی

مجموعه تلویزیونی
* خانه ی باحال خان
* خنده بازار
* شکرآباد
* محله گل و بلبل(۱۳۹۴)
* محله گل و بلبل۲(۱۳۹۵)

سینمایی
* قهرمانان کوچک (حسین قناعت۱۳۹۵)
* دو دزد و دو پری(حسین قناعت۱۳۹۴)
* بچه نشو (احمد درویش علی پور

تصاویر ابراهیم شفیعی

  

 ابراهیم شفیعی

      

تصاویر ابراهیم شفیعی

     

عکس های ابراهیم شفیعی

 

   

 تصاویر جدید ابراهیم شفیعی