پرستاری از سالمندان مبتلا به بیماری پنومونی

یکی از بیماری های عفونی شایعی که در بین سالمندان وجود دارد پنومونی میباشد. جالب است که بدانید پنومونی در میان بیماری های عفونی جزء یکی از اصلی ترین علل های مرگ در انسان ها محسوب می شود. سالمندان به دلایل متعددی مستعد عفونت هستند که می‌توان به تغییرات فیزیولوژیکی یا ایجاد تغییر در ایمنی سلولی و همورال اشاره کرد.

به زبانی ساده تر پنومونی التهاب بافت ریه است. این بیماری در سالمندان به واسطه علائمی تشخیص داده می‌شود و بر حسب وجود بیماری های زمینه ای و ارگانیسم ایجاد آن دارای نشانه های متفاوت خواهد بود و به واسطه تظاهرات بالینی تشخیص نوع خاصی این بیماری امکان پذیر نخواهد بود اما وجود تب، تنگی نفس، سردرد، شروع ناگهانی لرز، خلط چرکی، درد قفسه سینه که با صرفه و دم عمیق تشدید میشود، می تواند نشانه های برای بروز پنومونی باشد.

معمولاً پنومونی به واسطه باکتری یا ویروس پدید می‌آیند و این میکروب ها به ریه بیمار نفوذ پیدا می کنند؛ زمانی که بیمار دارای سیستم ایمنی قوی باشد می تواند با این میکروب ها مقابله کند اما متاسفانه در سالمندان به دلیل اینکه دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند ممکن است راهی برای ورود این میکروب ها به ریه وجود داشته باشد و عفونت را ایجاد کند. پنومونی باکتریایی یا ویروسی، پنومونی آسپیراسیون و پنومونی بیمارستانی از جمله علل پنومونی در سالمندان هستند.

پنومونی بیمارستانی

یکی از دلایل اصلی که بارها توصیه می‌شود تا بیماران و سالمندان برای مدت زمان طولانی در بیمارستان بستری نباشند وجود بیماری های پنومونی میباشد.

این بیماری می تواند با ماندن طولانی مدت در بیمارستان یا مراکز مراقبتی برای سالمندان و بیماران عزیز به وجود بیاید. در چنین شرایطی همواره توصیه می‌شود برای بیمار و سالمند از خدمات پرستاری در منزل و خدمات پزشکی در منزل استفاده شود و برای بیمار مواردی مثل ویزیت پزشک متخصص در منزل، تزریق سرم در منزل، اجاره تجهیزات پزشکی، فیزیوتراپی در منزل و… در نظر گرفته شود تا در محیط امن و عاری از ویروس و میکروب خانه نگهداری شود.

باکتری های پنومونی که از بیمارستان به عنوان ایجاد کننده این بیماری منتقل می شوند این امکان را دارند تا مقاومت بیشتری در برابر آنتی بیوتیک ها داشته باشند و نوع آنها نیز شدیدتر باشد.

علاوه بر آن افرادی که در بیمارستان‌ها بستری هستند ممکن است دچار ضعف سیستم ایمنی بدن نیز شوند و با مشکل پنومونی روبرو شوند.

پس به خاطر داشته باشید استفاده از خدمات پرستاری در منزل و خدمات پزشکی در منزل می تواند مزیت های بیشماری را برای شما به دنبال داشته باشد که یکی از آنها مراقبت از بیمار در محیط امن خانه و عدم مبتلا شدن به بیماری های میکروبی و ویروسی است.

خدمات پرستاری در منزل

پرستاری از سالمند در منزل که مبتلا به پنومونی می باشند باید تحت نظر پرستار با تجربه و متخصص انجام گردد. پرستار سالمند را از جهت های مختلف تحت نظارت و پایش قرار می دهد مثلاً صدا های تنفسی، استفاده از عضلات فرعی و… را در نظر می‌گیرد. در این رابطه به منظور تشخیص خصوصیت های خلط از لحاظ قوام و مقدار یا تغییر رنگ می‌تواند موثر باشد و باید به آن دقت شود.

در صورتی که به منظور پرستاری از سالمند در منزل، مراقبت از کودک در منزل یا برای مراقبت از بیمار نیاز به استخدام پرستار دارید یا می خواهید از انواع خدمات پرستاری در منزل یا خدمات پزشکی در منزل نظیر ویزیت پزشک متخصص در منزل، اجاره تجهیزات پزشکی، فیزیوتراپی در منزل، مراقبت از کودک در منزل و…. استفاده نمایید کافیست که مجموعه آرین طب را انتخاب کنید.

این مجموعه بی نظیر آماده شده است تا به صورت ۲۴ ساعته و در تمامی روزهای سال برترین کیفیت خدمات درمانی و مراقبتی را به شما عزیزان ارائه نماید.