قبل از اجاره یک ویلای لوکس به چه مواردی توجه کنیم؟

فرض کنید قرار است ویلا استخردار لوکس اجاره کنید. در این مطلب می‌خواهیم برای شما یک چک لیست درست کنیم تا خدایی ناکرده قبل از اجاره مسئله‌ای از قلم نیفتد و شما با خیال راحت رزروتان را انجام دهید. بنا بر این خواندن این مطلب کوتاه را به همه شما اهل سفرها پیشنهاد می‌کنیم. به خصوص شمایی که قصد دارید از پلتفرم آنلاین مثل پینورست برای تعطیلات خودتان اقامتگاه اجاره کنید.

مطابقت عکس با واقعیت

به جرأت می‌شود گفت این نکته مهم‌ترین نکته در رزو یک ویلاست. گاهی پیش می‌آید که عکس‌های با کیفیت و ویرایش‌شده‌‌ای از یک واحد اقامتی در سایت‌های مختلف به اشتراک گذاشته می‌شود با رنگ‌های اغراقشده و تجملاتی که در واقعیت وجود ندارد (گرچه در پینورست pinorest.com از این خبرها نیست! ما واحدهایمان را چک می‌کنیم و عکس‌های فوتوشاپی و اغراق‌شده را هم رد می‌کنیم).

توجه داشته باشید که عکس‌ها معمولا از بهترین قسمت‌های یک ویلا به اشتراک گذاشته می‌شود. پس در هنگام دیدن عکس‌های اقامتگاه‌ها حتما اگر سوالی در ارتباط با سرویس بهداشتی، امکانات رفاهی و … داشتید بدون تعارف از بچه‌های پشتیبانی پینورست بپرسید.

دسترسی محلی قابل قبول

گاهی پیش می‌آید که یک واحد اقامتی واقعا از همه لحاظ درجه یک است اما با مقاصد مورد نظر شما فرسنگ‌ها فاصله دارد!

به طور مثال ممکن است برای شما این نکته مهم باشد که محل اقامتتان در مرکز شهر باشد و تا مراکز تفریحی و تجاری فاصله اندکی داشته باشد؛ و یا حتی به ایستگاه مترو نزدیک باشد اما درست در بیرون شهر یک ویلای عالی را رزرو کرده‌اید که برای شما از لحاظ رفت و آمد مشکل ایجاد می‌کند و وقت زیادی از روز شما را در رفت و آمد هدر می‌دهد.

گاهی نیز برعکسش ممکن است. یعنی مثلا شما بخواهید یک ویلای آرام در حومه شهر با صدای پرندگان در پشت زمینه تمام روزتان را رزرو کنید اما اقامتگاهی که رزرو می‌کنید جایی باشد درست در وسط هیاهوی زندگی شهری آن منطقه. خلاصه تا جایی که می‌توانید در مورد جای ویلا مطمئن شوید.

سیستم برگشتن هزینه‌ها در صورت نارضایتی شما

در تمام قراردادها در زمینه رزرو یک واحد اقامتی (چه هتل باشد و چه ویلا و هتل آپارتمان و …) باید ذکر شود که شرایط برگشتن وجه به چه صورت است. پس اگر در جایی این نکته ذکر نشد حتما خودتان پیگیر این قضیه شوید تا در روزهای آتی و در صورت نارضایتی شما، مشکلی برایتان پیش نیاید. مثلا اگر عکس‌ها با آن ویلا مطابقت و همخوانی نداشت شما آیا می‌توانید مبلغ هزینه شده را پس بگیرید یا خیر؟

سیاست برگشت پول در پینورست کاملا شفاف و واضح است و شما می‌توانید در هر مرحله از اجاره اقامتگاه با پشتیبانی ما تماس بگیرید و در مورد این موضوع اطلاعات مورد نظرتان را کسب کنید. در ضمن لحظه‌ تطابق دادن ویلا با انتظارات شما لحظه مهمی است. ما برای شما به طور واضح مشخص می‌کنیم که از لحظه دریافت کلید تا تطابق چه حقوقی دارید و در هر مرحله چطور می‌توانید بخش یا تمامی از اجاره‌بهای خود را پس بگیرید.

اجاره ویلا لوکس واقعی یا لوکس غیرواقعی؟

پاسخ این سوال در رابطه با اینکه آیا یک ویلا واقعا لوکس است یا نه را باید از دید کاربران فهمید نه از دید اجاره‌دهنده آن ویلا.

قاعدتا همانطور که هیچ بقالی به ترش بودن ماست‌هایش اشاره‌ای نمی‌کند؛ هیچ صاحب ویلایی هم به شما نمی‌گوید که ویلای من لوکس نیست. خصوصا وقتی در دسته لوکس‌ها قرار می‌گیرد.

یک روش خوب این است که انتظاراتتان از یک ویلای لوکس را روی کاغذ بیاورید و بعد ببینید کدام ویلا با استانداردهای ذهنی شما مطابقت دارد؟ استخر دارد یا ندارد؟ استخر آب گرم چطور؟ جکوزی و سونا چطور؟ باربیکیو دارد یا باید جوجه کباب‌هایتان را در ماهیتابه سرخ کنید؟ امکانات رفاهی‌اش در چه حد است؟ چای‌ساز و قهوه‌سازو کتری برقی دارد یا به یک کتری استیل گچ گرفته روی اجاق گاز بسنده شده است؟

همسایه‌های منطقی ویلای لوکس مهمند

گاهی شما برای یک تفریح آرام خانوادگی به مسافرت می‌روید. در این صورت آنچنان اهمیتی ندارد که در همسایگی ویلایی که اجاره می‌کنید چه کسانی با چه سبک و سیاقی زندگی می‌کنند.

گاهی هم پیش می‌آید که شما دوستانه به سفر میروید. در این صورت همسایه‌های شما اهمیت پیدا می‌کنند. کسانی که با سر و صدای کم و بیش شما کنار نیایند قطعا برایتان مشکل‌ساز خواهند بود! ترجیحا در این شرایط ویلایی را انتخاب کنید که یا همسایگان زیادی نداشته باشد و یا ویلاهای کناری نیز اجاره‌ای باشند. این هم یکی از آن موضوعاتی است که می‌توانید قبل از سفر از پشتیبانی پینورست در موردش بپرسید.

پشتیبانی قابل قبول و بیست و چهارساعته پینورست را هم امتحان کنید

گاهی احترام به شما و گوش دادن به صحبت‌هایتان فقط تا قبل از زمانیست که پولی پرداخت نکرده‌اید. به محضی که پولتان را پرداخت کردید دیگر پشتیبانی در کار نیست و سوال‌های شما بی‌پاسخ می‌ماند و گاهی حتی طرز رفتار نیز عوض می‌شود.

این گزینه را معمولا مسافرانی که قبلا از یک سایت، ویلا اجاره کرده‌اند می‌توانند به درستی نقل کنند. پس نظرات مسافران را در سایت‌های مختلف بخوانید و این نکته را دست کم نگیرید!

پینورست به عنوان یک پلتفرم اجاره آنلاین انواع اقامتگاه موضوع پشتیبانی بیست و چهارساعته به خصوص بعد از دریافت کلید را خیلی جدی می‌گیرد. تمام فکر و ذکر بچه‌های پینورست روی خواسته‌های اصلی شماست: آرامش شما، بهداشت و پاکیزگی برای شما، حفظ امنیت و حریم خصوصی شما و البته صداقت و شفافیت در تمام ارتباط‌ات با شما.

ولی از همه مهم‌تر این که پینورست در هر شرایطی «همراه» شماست و بیست و چهار ساعته مراقب اوضاع است و همیشه حواسش به شماست. علاوه بر این در سایت پینورست امکان ثبت نظر هست که بر اساس نظراتی که بقیه دادند با خیال راحت می‌توانید اقامتگاه مناسب خودتان را انتخاب کنید و تجربه خودتان بعد از اقامت را هم ثبت کنید.