ساخت باغچه‌های متحرک به کمک فلاور باکس

فضای محدودی دارید؟ امکان ساخت باغچه برای‌تان وجود ندارد یا به دردسرش نمی‌ارزد؟ تنوع طلب هستید و دوست دارید دائم جای همه چیز را تغییر دهید، حتی باغچه‌تان را؟ در این صورت شما به یک باغچه معمولی نه، بلکه به یک باغچه پرتابل نیاز دارید که به کمک جعبه کشت یا فلاور باکس قابل اجرا است. در ادامه همراه ایده سبز باشید تا با ابزار فلاور باکس، وسیله‌ای برای ایجاد باغچه‌های متحرک آشنا ‌شوید.

فلاور باکس، جایگزینی برای باغچه‌های ثابت

آپارتمان‌نشینی انسان را از نعمت باغبانی و وقت‌گذرانی در باغچه‌های خصوصیِ سرسبز محروم کرده البته ما ابداً با این فقدان کنار نیامده‌ایم و راه‌‌های جایگزینی برای ورود گیاهان زنده به محیط زندگی‌مان پیدا کردیم. این روند با نگهداری گلدان و گل‌وگیاه آپارتمانی شروع شد و امروز گستره‌ی ایده‌پردازی‌‌های ما تا ساخت تراس سبز و روف گاردن هم رسیده است.

خبر خوب اینکه با گذشت زمان راهکارهای اولیه هم بهینه‌تر و هوشمندانه‌تر می‌شوند به شکلی که امروز به جای نگهداری از گلدان،‌ به سراغ جعبه‌های کِشتِ مدرن رفته‌ایم. این جعبه‌های گیاهی که فلاور باکس (Flower Box) نام دارند، بستر کشت مناسبی برای گیاه فراهم می‌کنند و با سبک‌های جدید دکوراسیون داخلی هماهنگی بیشتری دارند.

فلاور باکس نوعی گلدان بهینه‌سازی شده با قابلیت استفاده هم‌زمان در طراحی داخلی و محوطه سازی است که در تنوع بسیار بالا تولید و عرضه می‌شود. این جعبه‌های کشت به عنوان یکی از ابزارهای طراحی فضای سبز، به‌شدت مورد علاقه طراحان و معماران هستند و در محوطه‌‌سازی‌های تجاری یا فضای شهری زیاد به چشم می‌خورند. اندازه متغیر، زهکشی عالی، عمق کافی و امکان جابه‌جایی از ویژگی‌های خاص جعبه‌های کشت است که به طراح اجازه می‌دهد از آن‌ها به عنوان جایگزینی برای باغچه‌های ثابت استفاده کند.

 

فلاور باکس و امکان جابه‌جایی

همان‌طور که اشاره کردیم یکی از مهم‌ترین مزایای خرید فلاور باکس و استفاده از آن در محوطه سازی‌های داخلی و خارجی، قابلیت جابه‌جایی آسانِ آن است. Flower Box را در فرمِ یک جعبه با ابعاد و طرح متغیر می‌سازند که بسته به کاربرد، محل استقرار و سلیقه کارفرما، جنس متریال به‌کار برده شده در آن نیز قابل سفارشی‌سازی خواهد بود. در ساخت فلاور باکس متحرک، وزن پایین مواد اولیه از نکاتی است که باید مورد توجه طراحان قرار گیرد.

❗ در نقطه مقابل اگر جعبه‌های گیاهی جهت محوطه سازی‌های شهری ساخته شده باشند، وزن بالا می‌تواند مزیتی برای آن‌ها به شمار آید و امکان سرقت یا تخریب توسط عوامل محیطی را به حداقل برساند. در چنین مواردی از فلاور باکس بتنی یا سنگی برای محوطه سازی استفاده می‌شود. انتخاب سبک و جنس Flower Box به کاربری آن بستگی داشته و باتوجه به تنوع موجود در بازار، به‌راحتی قابل تهیه است.

امکان جابه‌جایی فلاورباکس از آن نظر اهمیت پیدا می‌کند که یک) انسان نوین شدیداً تنوع طلب است؛ به‌اندازه‌ای که امروز با یک ترکیب دکوراسیون و فردا با ترکیب دیگری احساس آرامش می‌کند. به‌این‌ترتیب انسان عصر جدید همواره به دنبال ابزارهایی است که این خوی تنوع‌طلبی در او را پوشش دهند. جعبه‌های کشت به عنوان جایگزینی برای باغچه‌های قدیمی و به دلیل سهولت جابه‌جایی، کمک بزرگی به زیباسازی و منعطف‌سازی چیدمان طراحی ما خواهند کرد.

دو) اینکه انسان مدرن به دنبال کاربردهای چند-منظوره است. به این معنی که ممکن است امروز تمایل به داشتن یک باغچه کوچک در حیاط داشته باشد و فردا بخواهد همان باغچه را به درون خانه یا تراس خود منتقل کند. در چنین شرایطی امکان جابه‌جایی حتی برای یک باغچه هم مهم می‌شود. همچنین لازم است نوع سازه به گونه‌ای باشد که با سبک‌های مختلف طراحی، هارمونی لازم را داشته باشد.

 

انواع فلاورباکس

همان‌طور که در بخش‌های قبلی اشاره کردیم، برای جابه‌جایی فلاور باکس عامل “وزن” از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به‌خصوص اگر از Flower Box در فضای داخلی استفاده می‌شود، خرید فلاورباکس‌هایی با وزن پایین نه‌تنها به تسهیل فرآیند جابه‌جایی کمک می‌کند که مانع از آسیب دیدن کفپوش ساختمان می‌شود.

فلاور باکس فلزی و چوب پلاست دو نوع از سبک‌ترین انواع فلاورباکس هستند که علاوه بر کیفیت بالا، ظاهر بسیار جذابی نیز دارند. البته در صورتی که زیبایی جعبه کاشت چندان برای شما در اولویت نباشد، فلاور باکس پلاستیکی هم می‌تواند در بین گزینه‌های‌تان قرار بگیرد. البته هنگام تهیه فلاورباکس پلاستیکی باید بحث ماندگاری را مدنظر داشته باشید. پلاستیک‌های جدید مقاومت بسیار بالایی دارند اما درصورت استفاده از پلاستیک بی‌کیفیت، جعبه کشت ما از مقاومت و دوام کافی برخوردار نخواهد بود.

توجه داشته باشید که دیگر انواع جعبه‌های گیاهی نیز قابلیت جابه‌جایی دارند اما ممکن است جابه‌جایی آن‌ها خصوصاً در فضای داخلی کمی دشوار باشد. بنابراین اگر قصد چیدمان به کمک فلاور باکس دارید، گزینه‌های سنگین‌تر را به محوطه سازی فضای بیرونی و سبک‌تر‌ها را به فضای داخلی اختصاص دهید. در ادامه رایج‌ترین انواع فلاور باکس بر اساس متریال را مشاهده می‌کنید:

✔ فلاور باکس فلزی
✔ فلاور باکس چوبی
✔ فلاور باکس فایبرگلاس
✔ فلاورباکس بتنی
✔ فلاورباکس پلاستیکی
✔ فلاورباکس سنگی
✔ فلاورباکس شیشه‌ای
✔ فلاورباکس گابیونی
✔ فلاورباکس گالوانیزه
✔ فلاورباکس سفالی

 

فلاور باکس چرخدار | یک باغچه‌ متحرک

یکی از مشهورترین اختراعات بشر برای تسهیل جابه‌جایی، اختراع چرخ بوده که امروز از آن برای ساخت طیف وسیعی از ابزار و تجهیزات متحرک استفاده می‌شود. جالب است بدانید که در کنار تمام وسایل چرخ‌دار، می‌توان برای ساخت فلاور باکس‌هایی با قابلیت جابه‌جایی نیز از این اختراع بزرگ کمک گرفت.

باوجود ظاهر جذاب و کاربرد گسترده، فلاور باکس چرخدار وسیله چندان شناخته شده‌ای در طراحی داخلی یا محوطه سازی فضای باز نیست. بدون تردید در بسیاری انواع محوطه سازی مثل محوطه سازی شهری می‌توانیم از آن استفاده کنیم هرچند برای طراحی داخلی گزینه مناسب‌تری است. فلاور باکس متحرک در شرکت‌ها و ادارات برای ایجاد فضای سبز داخلی قابل استفاده است و یا در مجتمع‌های تجاری به عنوان بخشی از دکوراسیون کاربرد دارد.

فلاورباکس متحرک تنها مختص فضاهای اداری-تجاری نیست. در دکوراسیون داخلی منازل مسکونی هم می‌توان از فلاور باکس چرخدار استفاده کرد. اگر عادت به تغییر مداوم طراحی دکوراسیون دارید و یا اینکه گیاهان حساس یه نور و شرایط محیطی را در خانه خود نگهداری می‌کنید، یک فلاورباکس چرخدار به شما امکان جابه‌جایی مداوم گیاهان‌تان را داده و به‌این‌ترتیب سلامت آن‌ها را تضمین خواهد کرد.

❗ نکته دیگر اینکه متریال قابل استفاده برای ساخت فلاور باکس چرخدار متغیر است. بهترین گزینه‌های موجود چوب یا فلز هستند که به‌صورت مستقل یا در ترکیب با هم، فلاورباکس‌های متحرک جذابی به وجود می‌آورند.

 

سؤال نهایی | از کجا فلاورباکس دلخواه‌مان را سفارش دهیم؟

خوشبختانه درحال‌حاضر شرکت‌های ایرانی زیادی در زمینه تولید فلاور باکس باکیفیت فعال هستند که می‌توانید برای خرید محصول دلخواه‌ خود به آن‌ها مراجع کنید. یکی از این شرکت‌ها، شرکت ایده سبز است که مطلب فوق با همکاری این مجموعه برای شما عزیزان آماده شده. در این مطلب سعی کردیم شما را با یکی از مهم‌ترین مزیت‌های فلاورباکس یعنی قابلیت جابه‌جایی این محصول آشنا کنیم. لازم به ذکر است که ایده سبز در زمینه تولید انواع فلاور باکس و محوطه سازی‌های اداری، تجاری و شخصی به وسیله آن فعالیت می‌کند. همچنین می‌توانید برای انتخاب، خرید و کاشت گیاهان لوکسِ مخصوص فلاور باکس از این مجموعه کمک بخواهید.

در پایان امیدواریم مطلب فوق رضایت شما را جلب کرده باشد. برای ارتباط با این مجموعه و خرید Flower Box از طریق شماره‌‌ 09126494926 اقدام کنید یا برای مطالعه راهنمای خرید فلاور باکس و مشاهده نمونه کارهای این شرکت به وب‌سایت این مجموعه به آدرس www.IdehSabz.co مراجعه نمایید.