زندگی پس از فوتبال: پیشکسوتان پرسپولیس و استقلال در عرصه‌ سرمایه گذاری!

فهرست محتوا:

  • فوتبالیست‌ها پس از خداحافظی از زمین بازی
  • پیشکسوتان فوتبال ایران در دنیای سرمایه گذاری
  • پیشکسوتان پرسپولیس و استقلال، فرصت سازان سرمایه گذاری ملکی!
  • تبدیل عشق به فوتبال، به درآمدزایی

پیشکسوتان فوتبال بعد از خداحافظی رسمی از مستطیل سبز رنگ، باید برای ادامه مسیر زندگی خود به فکر درآمدزایی یا سرمایه گذاری باشند. اگرچه در طی سالیان اخیر بازیکنان مطرح داخلی و خارجی در طی دوران بازی حرفه‌ای خود به میلیونر های جوانی تبدیل شده اند، اما آیا می دانید آنها با ثروت خود چه می کنند؟ یا حداقل آنهایی که میلیونر نشدند چیکار می‌کنند؟

آیا می دانید که غالب بازیکنان فوتبال در باشگاه های پرآوازه قبل از این که از میدان رسمی فوتبال کنار بکشند به فکر درآمد زایی برای آینده نه چندان دور خود هستند؟ به نظر شما چگونه می توان از نوع سرمایه گذاری این افراد الگوبرداری نمود تا در آینده از سرمایه مناسبی برخوردار شویم؟ مخصوصا پیشکسوتان پر مخاطب ترین تیم‌ها؛ پرسپولیس و استقلال!

پیشکسوتان فوتبال ایران در دنیای سرمایه گذاری

اغلب افرادی که در حوزه فوتبال به صورت رسمی فعالیت می کنند نهایتا تا دهه سوم زندگی خود به صورت حرفه ای مشغول بازی برای باشگاه های مختلف هستند. حتی بعد از طی شدن دوران سنی و طلایی بازیکنان دیگر باشگاه های بزرگ نیز بر روی این افراد سرمایه گذاری چندانی نمی کند.

بنابراین غالب افراد نهایتا بعد از 35 سالگی بازی فوتبال را به صورت رسمی کنار میگذارند و در بخش های مختلف مشغول درآمد زایی یا سرمایه گذاری می شوند. در این بین چندین بخش می تواند مهمترین حوزه سرمایه گذاری یا شغل دوم پیشکسوتان فوتبال ایران معرفی گردد.

· مربی گری

بسیاری از بازیکنان مطرح فوتبال ایران و جهان بعد از خداحافظی و کنار کشیدن از بازی کردن در چمن سبز رنگ مستطیلی وارد حوزه مربیگری می شوند. افرادی همچون افشین قطبی، علیرضا منصوریان، امیر قلعه‌نویی، یحیی گل محمدی و… از جمله بازیکنان مشهور باشگاه های مطرح و عضو سابق تیم ملی ایران شمرد که در حال حاضر در حوزه مربیگری فوتبال به صورت حرفه ای مشغول فعالیت هستند و موفقیت های زیادی نیز در این زمینه کسب کرده اند.

· بازیگری و تبلیغات

بازیگری و فعالیت در حوزه تبلیغات شاید برای خیلی از افراد یک آرزو بزرگی باشد که همواره در پی وارد شدن درآن باشند. در این میان افرادی چون پژمان جمشیدی و علیرضا واحدی نیکبخت یا حتی وزرشکاران دیگری همچون هادی ساعی توانسته اند در حوزه بازیگری و تبلیغات فعالیت های درخشانی داشته باشند. به طوری که در طی دهه گذشته می توان پژمان جمشیدی را یکی از پول ساز ترین و فعال ترین بازیگران سینمای ایران معرفی نمود.

· رستوران داری و کافه گردانی

اگر اهل رستوران گردی باشید حتما می دانید که برخی از رستوران های مطرح ایران و تهران متعلق به بازیکنان سابق فوتبال ایران هستند. رستوران و کافه گردانی این روزها به یکی از پردرآمدترین مشاغل تبدیل شده و توجه بسیاری از سرمایه گذاران را به سوی خود جلب کرده است. حسین ماهینی، افشین پیروانی، کریم باقری،مجتبی جباری،اشکان دژاگه و احمدرضا عابدزاده را می توان جزو معروف ترین رستوران دارانی حساب کرد که فعالیت اقتصادی خوبی در این حوزه دارند.

· سرمایه گذاری در حوزه املاک

خرید و فروش یا سرمایه گذاری در حوزه ساخت و ساز نه تنها این روز ها که در طی سالیان گذشته به عنوان سودآورترین مشاغل داخل کشور محسوب می شود. عمدتا افرادی که سرمایه مالی خوبی دارند اگر به عنوان اولین شغل خود در حوزه خرید و فروش املاک وارد نشوند؛ حتما به عنوان شغل دوم و حفظ ارزش سرمایه در حوزه مسکن سرمایه گذاری می کنند.

پیشکسوتان پرسپولیس و استقلال، فرصت سازان سرمایه گذاری ملکی!

جدا از روش‌ و کارهای اشاره شده، پیشکسوتان دربی‎های قدیم روشی جدید برای درآمدزایی و سرمایه گذاری دارند! آنها با انجام فعالیتی جدید و متفاوت در حوزه سرمایه گذاری ملکی، نه تنها برای خودشان درآمدزایی می‌کنند، بلکه فرصتی را به وجود آورده اند تا هوادارن و دیگران هم از این فرصت در کنار آنها درآمدزایی کنند.

ماجرا از این قرار است که شرکت تعاونی پیشکسوتان کهن پرسپولیس در یک مجتمع چند منظوره تجاری، مسکونی، فرهنگی، ورزشی به اسم ماه‌لند سرمایه گذاری کرده است و این پروژه با همکاری شرکت تعاونی عمرانی پیشکسوتان کهن (شماره ثبت ۶۰۲۰۰۹) و مشارکت شهرداری ماهشهر و با پشتوانه نام و اعتبار پیشکسوتان فوتبال و افراد صاحب‌نام حوزه‌های مختلف به اجرا درآمده است. طراحی ماه لند به گونه‌ای است که مکان آن در بندر ترانزیتی و مواصلاتی ماهشهر، به عنوان مرکزی با هدف رونق اقتصادی، افزایش معاملات تجاری و تعاملات شهری اهالی ماهشهر و گردشگران طراحی شده است. پروژه ماه لند ، حلقه ای از یک کلان‌پروژه زنجیره‌ای در کشور است و در گستره‌های تجاری، مسکونی، فرهنگی و ورزشی ۳۸.۰۰۰ مترمربع زیربنا دارد.

ماه لند فرصتی است که همه می‌توانند با میزان بودجه دلخواه خود، حتی با کمترین میزان بودجه، در کنار چهره‌های سرشناس سرمایه گذاری کنند. پشتوانه معتبر این پروژه نشان دهنده اعتبار و اطمینان از این سرمایه گذاری می‌باشد و در واقع پاس گلی از پیشکسوتان است! نحوه شرکت و سرمایه گذاری در این پروژه به این شکل است که به سایت رسمی شرکت تعاونی پیشکسوتان کهن پرسپولیس، تاپ کهن ، مراجعه می‌کنید و با ثبت فرم درخواست اطلاعات بیشتر، با شما تماس میگیرند و راهنمایی‌تان می‌کنند. اطلاعاتی در خصوص میزان سود، فرایند‌های تکمیلی، مشخصات بیشتر پروژه را پس از برقراری ارتباط با شما اطلاع رسانی خواهند کرد.

تبدیل عشق به فوتبال، به درآمدزایی

در خارج از ایران هم باشگاه‌هایی مانند رئال مادرید، بارسلونا و … هم فرصت‌هایی برای هوادارن و علاقه‌مندان به فوتبال ایجاد کرده اند تا افراد بتوانند از آن کسب درآمد کنند و در کنار بازیکنان سرمایه گذاری کنند. مجتمع چند منظوره ماه لند اولین فرصتی در ایران است به کمک پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس شرایطی مانند باشگاه‌های بزرگ دنیای فوتبال ایجاد کرده اند و ممکن است در آینده دنیای فوتبال ایران این نوع روش‌های سرمایه گذاری متنوع تر و جدیدتر پیش روند.

پایان رپورتاژ اگهی