دستگاه کیسه پرکن چیست و موارد مصرف آن کدام است؟

دستگاه کیسه پرکن چیست و موارد مصرف آن کدام است؟

دستگاه کیسه پرکن چیست؟ بامک

دنیای تکنولوژی هر روز با ورود به بخش های مختلف صنعتی توانسته روح جدیدی را به تولیدات کارخانه جات صنعتی ببخشد. دنیای بسته بندی نیز از این قضیه مستثنی نیست و توانسته با استفاده از تکنولوژی روز در زمینه طراحی و ساخت، به پیشرفت قابل توجهی در این زمینه دست پیدا کند. صنایع بسته بندی امروزه از تنوع بسیار بالایی در زمینه ساخت و تولید محصولات با کیفیت جهت بسته بندی هر چه بهتر و با کیفیت تر محصولات برخوردار هستند و توانسته اند دستگاههای بزرگ و کوچکی را با ظرفیت های متنوع تولید و روانه بازار کنند که هر کدام از قابلیت های فراوانی برخوردار هستند و میتوانند نیاز تولید کننده را برطرف کنند. این دستگاهها از تنوع و قابلیتهای فراوانی برخوردار هستند و میتوانند انواع محصولات مایع، پودری و گرانولی را در بسته بندی هایی با اشکال متنوع بسته بندی کنند. در این مقاله تلاش خواهیم کرد تا اطلاعات مناسبی را در زمینه دستگاههای کیسه پرکن که نوع خاصی از دستگاههای بسته بندی هستند به شما ارائه کنیم. پس با ما همراه باشید.

دستگاه کیسه پرکن چیست؟

دستگاه کیسه پرکن در حقیقت نوع خاصی از دستگاههای بسته بندی توزین دار هستند که قابلیت بسته بندی و پر کردن کیسه و کارتن ها را در وزنهای بالا دارند. این نوع دستگاهها قابلیت استفاده در محیطهای کارگاهی و کارخانه ای را دارند و میتوانند با استفاده از یک اپراتور بصورت نیمه اتوماتیک اقدام به بسته بندی محصولات کنند. برادر دیگر کیسه پرکن ها دستگاههای توزین دار تمام اتوماتیک هستند که قابلیت بسته بندی سلفونی را بصورت اتوماتیک دارند. تفاوت این دو دستگاه در وزن بسته هایی میباشد که میتوانند بسته بندی کنند. دستگاههای بسته بندی تمام اتوماتیک قابلیت بسته بندی محصولات در وزن های 50 تا 1200 گرم را دارند و قابلیت بسته بندی وزنهای بیشتر از این را ندارند. ولی دستگاههای بسته بندی کیسه ها یا همان کیسه پرکن ها میتوانند بسته هایی با وزن های 2 تا 50 کیلوگرم را بسته بندی کنند. تفاوت دیگر این دو در سرعت بسته بندی و البته اتوماتیک و نیمه اتوماتیک بودن آن ها است. دستگاههای بسته بندی تمام اتوماتیک بسته به تعداد توزین ها و البته نوع دستگاه قابلیت بسته بندی 15 تا 45 بسته در هر دقیقه را دارا میباشند که این عدد در دستگاههای بسته بندی کیسه ای یا همان کیسه پرکن ها چیزی در حدود 5 تا 10 بسته در هر دقیقه بسته به سرعت اپراتور و نوع محصول میباشد.

کاربرد دستگاه کیسه پرکن چیست؟

هر دستگاه بسته بندی مختص کاری طراحی و ساخته میشود. دستگاههای کیسه پرکن هم برای بسته بندی وزن های بالا، کیسه و کارتن ها طراحی و ساخته میشوند. این دستگاهها با استفاده از تکنولوژی ویژه ای که دارند میتوانند انواع محصولات پودری، گرانولی را در وزن های بالا آماده و در کیسه ها پر کنند. عملیات بسته بندی درب کیسه ها با استفاده از دستگاهی مجزا انجام میگیرد و اپراتور میبایست کیسه ها را به سمت این دستگاه هدایت کند. کاربرد این دستگاه در کارخانه جات تولیدی مختلفی نظیر بسته بندی کیسه برنج، غلات، گندم، حبوبات، مواد شیمیایی، آرد و… میباشد. کیسه پرکن ها از جمله انواع دستگاههای بسته بندی نیمه اتوماتیکی هستند که از سادگی و قدرت و توانایی بالایی برخوردار هستند و میتوانند برای مصارف بسیاری مورد استفاده قرار بگیرند. در کنار این موارد قیمت دستگاههای کیسه پرکن از دیگر دستگاههای بسته بندی اتوماتیک کمتر است ولی برای کار با آن ها نیازمند استفاده از اپراتور میباشید تا بتواند عملیات پرکردن کیسه ها را پیش ببرد. کیسه پرکن ها در چند مدل طراحی میشوند که در ادامه برخی از آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

دستگاه کیسه پرکن تک توزین- بامک

انواع دستگاه کیسه پرکن

دستگاه کیسه پرکن میتواند در چند مدل بسته به نیاز خریدار طراحی و ساخته شود. این دستگاه در اولین مدل بصورت تک توزین و نیمه اتوماتیک یا همان آنالوگ طراحی و ساخته میشود. این دستگاه با استفاده از یک توزین اقدام به وزن کشی محصول و سپس پرکردن کیسه ها میکند. عملیات بسته بندی درب آن توسط دستگاه دوخت کیسه و با هدایت اپراتور انجام میگیرد. این دستگاه از قیمت پایینی در برابر دیگر مدل های دستگاه کیسه پرکن برخوردار است و میتواند با سرعت 3 تا 8 بسته در هر دقیقه بسته به وزن کیسه ها و نوع محصول اقدام به بسته بندی کیسه ها کند. این دستگاه قابلیت بسته بندی هر نوع محصول گرانولی و پودری را دارد. وزن بسته ها در این دستگاه از 2 تا 50 کیلوگرم میباشد.

نوع دیگر دستگاه بسته بندی کیسه ای نوع دو توزین آن میباشد. این دستگاه نیز بصورت نیمه اتوماتیک کار میکند با این تفاوت که سرعت وزن کشی در این دستگاه بیشتر است و به همین منوال سرعت بسته بندی نیز افزایش پیدا خواهد کرد. عملیات بسته بندی در این دستگاه با دستور اپراتور انجام میگیرد و برای بسته بندی کیسه ها میبایست آن ها را به سمت دستگاه دوخت کیسه هدایت کرد. از این نوع دستگاههای پرکن کیسه میتوان برای بسته بندی کارتن ها نیز استفاده کرد.

نوع دیگر دستگاههای کیسه پرکن نوع تک توزین نیمه اتوماتیک آن است که از تکنولوژی ویژه ای برخوردار است و میتواند محل قرارگیری کارتن ها را با استفاده از چشمی بخواند و با قراردادن کارتن بر روی ریل و نوار نقاله بصورت اتوماتیک کارتن ها را شناسایی و اقدام به پرکردن کارتن ها با استفاده از محصول مورد نظر میکند. این دستگاه در ظاهر و باطن تفاوت هایی با دیگر دستگاهها دارد ولی برای بسته بندی بسته هایی با وزن های 2 تا 50 کیلویی استفاده میشود. این دستگاه میتواند بسته به نوع محصول با سرعت 3 تا 8 بسته در هر دقیقه اقدام به پرکردن کیسه ها کند.

بهترین روش خرید دستگاه کیسه پرکن

امروزه با وجود اینترنت و فضای مجازی روش های نوینی برای یافتن و خرید دستگاههای مختلف بوجود آمده است. دستگاههای کیسه پرکن نیز از این روش خرید مستثنی نیستند و میتوان برای خرید این نوع دستگاهها از این روش با استفاده از فروشگاههای معتبری نظیر فامکو، بامک و ویترین نت استفاده کنید. با استفاده از این روش میتوانید تمامی اطلاعات مورد نظر را در وب سایت مشاهده کنید و در صورت نیاز از مشاوره رایگان نیز بهره ببرید. روش دیگر خرید بصورت سنتی و با مراجعه به فروشگاهها و درب کارخانه ها است. این روش نیز از بهترین روش های خرید دستگاه کیسه پرکن است که میتوانید با مراجعه به درب کارخانه و تست دستگاه با استفاده از محصول مورد نظر خود اقدام به خرید دستگاه کیسه پرکن کنید. شرکت های بزرگی نظیر البرز ماشین کرج در ایران اقدام به ساخت دستگاههای کیسه پرکن با کیفیت میکنند که از قابلیت ها و کیفیت خوبی برخوردار هستند و میتوانند برای هر نوع مصارفی مورد استفاده قرار بگیرند. امیدواریم توانسته باشیم در این زمینه اطلاعاتی را به شما ارائه کرده باشیم. خوشحال میشویم تا در صورت داشتن اطلاعات و تجربیات کافی در این زمینه با ما در پایین همین مطلب در ارتباط باشید.

پایان رپورتاژ اگهی