تشک هیبریدی چیست؟

تشک تخت خواب هیبریدی ورژن مدرن تشک های فنری است که همه با آنها آشنا هستیم. البته تشک های فنری سنتی از نوع متصل بودند که در کاهش فشار بدن هنگام خواب و پشتیبانی از کمر و گردن ناتوان بودند. اما با پیشرفت صنعت کالای خواب نمونه های فنر منفصل یا فنر پاکتی تحت عنوان تشک هیبریدی به بازار عرضه شدند که مشکلات ورژن قدیمی برای ارائه خواب راحت و سالم را رفع کردند. البته نه همه ی آنها!

تشک هیبریدی از تشک فنری قدیم و فوم تشکیل شده

حال اگر خواص ارتوپدی تشک را برای پشتیبانی از نقاط فشار بدن در نظر نگیریم، تشک هیبریدی چیزی بین حالت ارتجاعی تشک فنری و حالت فوم نمونه های بدون فنر است. اما کیفیت یک تشک هیبریدی برای اتاق خواب شما را چند مورد زیر تعیین می کنند:

  • کیفیت لایه پایه یا اولین لایه ای که با تخت خواب یا زیر تشک در ارتباط است؛
  • کیفیت بسته بندی و چند کویل و فنر ها در هسته مرکزی تشک؛
  • و کیفیت لایه راحتی که از ترکیب یک یا چند فوم مناسب در بالای تشک استفاده شده است.

تشک هیبریدی (Hybrid Mattresses) یکی از انواع تشک تخت خواب است که در دسته تشک های فنردار قرار می گیرد. فنر های پاکتی یا جیبی در بسته های کوچکی قرار دارند که هر یک به صورت مجزا و مستقل در کنار هم در هسته مرکزی تشک چیده شده اند. بالا و پایین این هسته را لایه های راحتی و پایه از انواع فوم مانند مموری فوم، لاتکس، فوم ژله ای، فوم پلی اورتان، پنبه و … تشکیل شده است.

در صورتی که تشک هیبریدی از برند معتبر باشد که از فوم های درجه یک مانند مموری فوم و لاتکس در لایه های خود استفاده کند، می تواند یک تشک عالی برای کالای خواب افرادی باشد که بنا به دلایل پزشکی، به تشک طبی نیاز دارند. افرادی مانند کسانی که دیسک کمر، آرتروز گردن، گودی کمر، درد مفاصل و درد عضلات هنگام خواب دارند.

در نتیجه یک تشک هیبریدی با استفاده از مواد مرغوب در ساختار داخلی خود، می تواند یکی از بهترین انواع تشک طبی باشد و با پشتیبانی قابل قبول از نقاط فشار بدن هنگام خواب و فرم گیری استاندارد با انحنای بدن، برای کالای خواب افراد بیمار نیز استفاده شود.

مزایا و معایب تشک هیبریدی

این که چرا باید به این تشک ها در کالای خواب خود اعتماد کنیم و یا این کار را نکنیم، با توجه به نکات برجسته و معایب این تشک ها مشخص می شود. البته یک مزیت تشک هیبریدی می تواند برای برخی افراد مناسب نباشد. هر کسی با توجه به حالت خواب، وزن و علاقه شخصی می تواند از این تشک استفاده کند و یا به فکر نمونه بهتری برای تخت خواب خود باشد. در نتیجه بهتر است شما برای خرید نهایی، نگاهی به مقاله راهنمای خرید تشک تخت خواب نیز بیندازید.

مزایای تشک هیبریدی

مزایای تشک هیبریدی

نمونه مدرنی از تشک تخت خواب است

یک تشک هیبریدی بهترین گزینه برای افرادی است که نمی خواهند حالت ارتجاعی تشک تخت خواب خود را به صورت کامل از دست دهند و به علاوه نیاز به تشک به روزتری برای خواب راحت تر و سالم تر دارند.

با محیط سازگار است و طول عمر مناسبی دارد

در صورتی که مواد به کار رفته در ساختار تشک هیبریدی از مواد باکیفیت مانند مموری فوم و لاتکس باشد، می تواند با سازگاری بالا با شرایط محیطی، مدت بیشتری را به عنوان بستر خواب شما خدمت کند.

گردش هوای بهینه ای دارد

با توجه به وجود فنر در ساختار تشک و وجود هوای کافی در فضای بین فنر های پاکتی، هنگام افزایش و کاهش فشار می توانند هوا را بهتر در تشک جابجا کرده و دمای تشک را ایده آل کنند. به علاوه گردش هوای بهتر از بو گرفتن تشک و کپک زدن آن نیز جلوگیری می کند و مانع رشد باکتری ها در بافت تشک می شود.

معایب تشک هیبریدی

معایب تشک هیبریدی

از تشک های معمولی پرهزینه تر است

در مقایسه با سایر تشک های موجود در بازار، تشک های هیبریدی معمولاً برای بسیاری از افراد خارج از بودجه موجود هستند. این یکی از دلایل اصلی است که چرا اغلب خریداران خرید این نوع تشک را بر سایر گزینه ها ترجیح نمی دهند.

ممکن است برای همه تخت ها مناسب نباشد

اگر تخت شما از قبل به نوع مناسبی از سیستم کویل مجهز شده است، خرید یک تشک هیبریدی ممکن است غیر ضروری به نظر برسد، زیرا ممکن است در بالای چارچوب تخت شما قرار نگیرد.

سفتی بالای تشک

در صورت کم بودن لایه راحتی، سفتی تشک برای افرادی که به پهلو یا معده می خوابند و وزن کمتری دارند، زیاد است و ممکن است پشتیبانی ایده آلی از ستون فقرات ارائه ندهد.

چه کسی باید تشک هیبریدی را انتخاب کند؟

تشک هیبریدی یک انتخاب عالی برای افرادی است که بهترین های هر دو جهان را می خواهند؛ پشتیبانی از یک تشک سفت و راحتی یک تشک نرم. این تشک‌ها برای افرادی که گرم می‌خوابند و یا هنگام خواب عرق می کنند نیز مناسب است، زیرا هوا می‌تواند سریع‌تر در لایه‌ها گردش کند.

برخی از افراد ممکن است متوجه شوند که تشک هیبریدی خیلی سفت است، در حالی که برخی دیگر ممکن است آن را خیلی نرم بدانند. این به ترجیحات شخصی شما بستگی دارد. اگر مطمئن نیستید که کدام نوع تشک برای شما مناسب است، همیشه ایده خوبی است که قبل از تصمیم گیری نهایی خود با یک متخصص صحبت کنید یا به صورت حضوری آن را تست کنید.

تشک های هیبریدی چقدر دوام می آورند؟

به طور متوسط، تشک های هیبریدی حدود 7 سال در مجموعه کالای خواب شما عمر می کنند. با این حال، این عدد بسته به کیفیت تشک و نحوه مراقبت از آن متفاوت خواهد بود. با مراقبت و نگهداری مناسب، تشک هیبریدی شما می تواند بیشتر دوام بیاورد.

در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند حداکثر استفاده را از تشک هیبریدی خود ببرید:

از محافظ تشک استفاده کنید

محافظ تشک به شما کمک می کند تشک شما را تمیز و عاری از گرد و غبار، کثیفی و سایر مواد حساسیت زا که می توانند طول عمر آن را کاهش دهند، حفظ کند.

تشک خود را بچرخانید

تشک خود را 180 درجه بچرخانید تا به توزیع یکنواخت سایش و پارگی هر چند ماه یکبار کمک کند.

با پیروی از این نکات ساده، می توانید به افزایش عمر تشک هیبریدی خود کمک کنید و برای سال های آینده از خوابی راحت لذت ببرید!

قیمت تشک هیبریدی چقدر است؟

قیمت تشک های هیبریدی بسته به مواد استفاده شده و اندازه تشک متغیر است. به عنوان مثال، بهترین تشک هیبریدی (که در آنها مموری فوم یا لاتکس موجود باشد) با سایز یک نفره (80 تا 100 سانتی‌متر) بین 10 تا 30 میلیون تومان برای شما هزینه خواهد داشت. البته ما در مجموعه ژرمن کالا نمونه های کالای خواب خود را با تخفیف های ویژه در روز های خاص، در اختیار شما قرار خواهیم داد.

تشک های هیبریدی برای افرادی که خواهان تکیه گاه یک تشک فنری داخلی با راحتی تشک فوم هستند، انتخاب خوبی هستند. آنها همچنین گزینه خوبی برای افرادی هستند که تمایل دارند گرم بخوابند، زیرا کویل ها به افزایش جریان هوا کمک می کنند.

اگر علاقه مند به خرید تشک هیبریدی هستید، تحقیق کنید و قیمت ها را از خرده فروشان مختلف مقایسه کنید. همچنین می‌توانید بررسی‌های آنلاین را انجام دهید تا بفهمید دیگران درباره این مدل تشک چه نظراتی دارند.

به طور کلی، هیچ پاسخ قطعی در مورد اینکه آیا تشک های هیبریدی برای شما خوب هستند وجود ندارد. با این حال، تشک هیبریدی ممکن است گزینه ای عالی برای کسانی باشد که با این وضعیت سلامت رایج دست و پنجه نرم می کنند و به دنبال پشتیبانی مناسب یا تنظیم دما با حفظ حالت ارتجاعی تشک در طول خواب هستند.

چه تصمیم به خرید یک تشک هیبریدی داشته باشید یا به طور کامل نوع دیگری از کالای خواب را انتخاب کنید، ضروری است که به بدن خود توجه دهید و در صورت بروز هرگونه ناراحتی مداوم در هنگام خواب با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید.

منبع: ژرمن کالا