تخت سنتی و تخت چوبی چه ویژگی هایی دارد؟

امروزه تخت­های سنتی و تخت چوبی بسیار در دکوراسیون­های منزل و همچنین کافه­ها استفاده می­شود. تخت­های سنتی با استفاده از نوع طرحی که دارند، افراد را به یاد زمان­های قدیم می­اندازد. ما در این مقاله در رابطه با تخت­های سنتی  ویژگی­های آن­ها بحث می­کنیم. با ما تا پایان این مقاله منحصر به فرد همراه باشید.  برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

تخت سنتی چیست؟

پیش از آنکه به تعریف تخت سنتی بپردازیم باید بدانید که این تخت به چه وسیله­ای معروف است. تخت سنتی یکی از وسیله­هایی می­باشد که با چوب و طرح­های قدیمی ساخته شده است. امروزه ابزارهای نوین می­توانند طرح­های بسیار زیبایی را بر روی این تخت نمایان کنند.

تخت­های سنتی در انواع و اقسام اندازه­ها در بازار موجود است. این تخت­ها را می­توان با قیمت بسیار مناسب تهیه کرد. برای اینکه بتوانید با بودجه­ای که دارید تخت سنتی تهیه کنید، ابتدا باید نوع و سایزهای مختلف آن را در نظر بگیرید.

تخت­های سنتی از یک نفره شروع و تا بیست نفره ادامه پیدا می­کند. تخت سنتی را باید متناسب با مکانی که در نظر دارید تهیه کنید. تخت­های سنتی از انواع چوب ساخته می­شوند.  با توجه به نوع چوب خود قیمت‌گذاری شده و به فروش می­رسند.

کاربرد تخت سنتی

از تخت سنتی در کافه­ها، رستوران­ها و حتی در کمپین­ها استفاده می­شود. تخت­های سنتی بی­نظیرترین و اصیل­ترین وسایل در جهان به شمار می­روند. کاربرد تخت سنتی فقط به همین چند مورد محدود نمی­شود. بلکه تخت­های سنتی می­توانند در دکوراسیون­های منازل نیز دخالت داشته باشند.

تخت­های سنتی گزینه خوبی برای دکوراسیون منزل به شمار می­روند. این تخت­ها را می­توانید با طرح و دیزاین دلخواه خود در منزلتان بچینید و از منظره ساخته شده نهایت لذت را ببرید. همچنین اگر باغ یا حیاط بزرگی دارید می­توانید از این تخت در آن مکان‌ها هم استفاده کنید.

تخت­های سنتی از دیرباز مورد استقبال مردم ایران بوده و روز به روز به محبوبیت آن افزوده می­شود. از دیگر کاربردهای تخت سنتی استفاده کردن در رستوران­ها است. شما اگر صاحب رستورانی هستید و تا کنون از این تخت­ها استفاده نکرده­اید، فرصت را از دست ندهید و همین الان به فکر تهیه تخت سنتی مناسب برای رستوران خود باشید.

استفاده کردن از تخت سنتی در رستوران­ها می­تواند باعث جذب دو برابری مشتریان شما شود. می­توانید با دیزاین کردن تخت سنتی در رستوران خود هم کسب درآمد کنید و هم از منظره به وجود آمده لذت کافی را ببرید. طبق نظرسنجی در سال 1400 در رابطه با جذب مشتری، کارشناسان به این نتیجه رسیدند که مشتریان به محیط پیرامون خود بسیار اهمیت می­دهند.

پس اگر در رستوران خود از تخت سنتی استفاده کنید هیچ­گاه پشیمان نمی­شوید. کاربرد دیگر این تخت­های سنتی در کافه­ها می­باشد. امروزه بیشتر استفاده از تخت سنتی را کافه چی­­ها انجام می­دهند. حتماً تا حالا یک‌بار به کافه و قهوه خانه محل مراجعه نموده‌اید، حتماً مشاهده کردید که کافه دارای تخت­های سنتی می­باشد.

ویژگی تخت­های سنتی

تخت­ها سنتی ویژگی­های بسیار زیادی دارند. همان‌طور که در بخش قبل با کاربرد این نوع تخت­ها آشنا شدید در این بخش می­خواهیم به ویژگی­های منحصر به فرد این تخت استثنایی بپردازیم. ویژگی­های تخت­های سنتی شامل موارد زیر می­باشد:

سبک هستند

برخی­ها به اشتباه فکر می­کنند که تخت­های سنتی سنگین و غیر قابل جابجایی است. امام این‌گونه نیست بلکه برعکس، تخت­های سنتی سبک هستند حتی یک نفرم می­تواند آن­ها را از جایی به جایی دیگر منتقل کند. سبکی و راحتی آن­ها باعث شده است تا پای این ­تخت­ها به اروپا نیز باز شود.

اغلب این تخت­ها از چوب سرو ساخته می­شوند. چوب سرو یکی از سبک­ترین چوب­ها در جهان است. همچنین بسیار جنس خوب و مرغوبی دارد. سبکی تخت­های سنتی باعث شده است تا روز به روز به طرفداران این تخت اضافه شود.

طبق آخرین آمار به دست آمده در رابطه با تخت­های سنتی به این نتیجه رسیدیم که نرخ استفاده از تخت­های سنتی هر ساله دو درصد افزایش پیدا می­کند. این واقعاً بی نظیر است که فرهنگ کهن ایرانی روز به روز در حال گسترش می­باشد.

مقاوم هستند

تخت­های سنتی در عین سبکی خود بسیار مقاوم و نشکن هستند. این تخت­ها در برابر وزن سنگین مقاومت می­کند و انگار نه انگار باری بر روی این تخت­ها سوار است!. البته این نکته را در نظر داشته باشید که طبق استانداردهایی که هر تخت تولید می­شود، تولید کنندگان مشخص می­کنند که ظرفیت تعداد نفرات در تخت تولید شده چقدر می­باشد. باید مراقب باشید که بیش از ظرفیت مجاز از تخت سنتی استفاده نکنید. مقاومت تخت سنتی را می­توان تحسین برانگیز دانست زیرا وسیله­ای است که چندین نفر می­توانند روی آن بنشینند بدون آنکه حتی ابرو به خم آورد!

در ابعاد و اندازه­های مختلف توزیع می­شوند

از دیگر مزایای تخت­های سنتی می­توان به توزیع آن­ها در ابعاد و اندازه­های مختلف شاره کرد. تولید تخت­های سنتی هیچ محدودیتی ندارند و در ابعاد و اندازه­های مختلفی تولید می­شود. تخت سنتی در اندازه­ها و ظرفیت­های مختلفی مانند تک نفره، دونفره و چند نفره اشاره کرد.

همچنین می­توانید طرحی که دوست درید را به نجار خود سفارش دهید تا برای شما تولید کند!. کافی است سبک و مدل خود را به یک نجار ماهر نشان دهید و بگویید که برای من از این مدل تولید کنید. اگر نجار شما ماهر باشد دقیقاً همان سبک و طرح را به شما تحویل می­دهد. هیچ محدودیتی در تولید تخت سنتی وجود ندارد.

قیمت مناسب

تخت­های سنتی بسیار ارزان قیمت هستند. شما می­توانید با مراجعه به فروشگاه­های اینترنتی و یا به صورت حضوری اقدام به خرید نمایید. تخت­های سنتی به دلیل قیمت ارزانی که دارند همواره استفاده از آن­ها روز به روز بالاتر می­رود. البته بحث فقط قیمت نیست بلکه موارد گفته شده در بخش­های قبلی نیز در افزایش فروش تخت سنتی مؤثر است.

زیبایی منحصر به فر

یکی دیگر از ویژگی­های تخت­ سنتی زیبایی خیره کننده و جذاب آن است. تخت­های سنتی با استفاده از طرح­های قاجار و مدرن ترکیب می­شوند و سبکی امروزی را پدید می­آورند. همچنین تخت­های سنتی نیز با کمک زیبایی خود می­توانند به چیدن دکوراسیون داخلی شما کمک ویژه‌ای کند.

سخن پایانی

امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت کافی را برده باشید. این مقاله تحت عنوان ویژگی­های تخت سنتی برای شما عزیزان می­تواند در انتخاب و خرید تخت­های سنتی بسیار مؤثر واقع شود.

 

منبع ویلاسازه