بیوگرافی مینو شریفی + عکس

بیوگرافی مینو شریفی

مینو شریفی در ۲۱ آذر ۱۳۶۶ در شهر سنندج کردستان به دنیا آمد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی عمران است. مینو شریفی در زمینه بازیگری در سینما و تلویزیون کار می کند. مینو شریفی برای بازی در فیلم کوتاه آینه های رنگ پریده جایزه بهترین بازیگر زن را در جشنواره منطقه سینما دریافت کرد. او علاوه بر این نامزد بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم کوتاه تهران در سال ۱۳۹۴ شد. از نقش های معروف مینو شریفی می توانیم به بازی او در فیلم درخت گردو و خسوف در نقش های مریم و آتیه اشاره نماییم.

شروع کار مینو شریفی

مینو شریفی در سال ۱۳۹۴ بعد از گذراندن دوره فیلمسازی انجمن فیلم جوان با بازی در فیلم کوتاه آینه های رنگ پریده با کارگردانی سالم صلواتی به زمینه بازیگری وارد شد. او با حضور در این فیلم 16 دقیقه ای مورد توجه مردم و کارگردانان قرار گرفت. مینو شریفی تقریبا 3 سال بعد از کسب تجربه در اولین کار خود، با حضور در فیلم کوتاه دم صبح شهرت زیادی بدست آورد. او در ساخت این فیلم کوتاه نقش دختری به اسم شیلان را بازی کرد و برنده جایزه نقره ای بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم دهوک عراق شد. نخستین کار مینو شرفی در سینما بازی در فیلم درخت گردو بود. این فیلم محصول سال 1398 با کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه کنندگی سید مصطفی احمدی ساخته شده است. مینو شریفی در فیلم درخت گردو نقش مریم را بازی کرد و با هنرمندان برجسته ایرانی از جمله مهران مدیری، مینا ساداتی و پیمان معادی همکاری داشت. وی با بازی موفق در این فیلم نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جشنواره فیلم فجر شد. یکی دیگر از نقش های برجسته مینو شریفی در زمینه بازیگری در سریال خسوف است. او در این سریال نقش دختری به اسم آتیه را به عنوان عاشق بازی می کند.

ازدواج مینوشریفی

این بازیگر تا الان مجرد است و ازدواج نکرده است.

مصاحبه با مینو شریفی

مینو شریفی بازیگر سینما و تلویزیون ایران  در فیلم های محمدحسین مهدویان سابقه بازی را دارد. او علاوه بر این در ساخت فیلم درخت گردو با آقای مهران مدیری همکاری کرد. با توجه به موفقیت درخشان مینو شریفی در زمینه رادیو و تلویزیون ایران، مصاحباتی با این بازیگر خوش چهره انجام گرفته است. بخشی از مصاحبه های مینو شریفی را در ادامه می خوانید:

آقای مهدویان پس از تماشای فعالیت های قبلی من در تئاتر از من خواست تا در فیلم درخت گردو بازی کنم. او می خواست بازیگری با تبار کرد پیدا کند تا بتواند نقش مریم را به خوبی بازی کند.

وقتی آقای مهدویان از من خواست در فیلم درخت گردو بازی کنم، با اشتیاق و با اشتیاق آماده بازی در نقش مریم شدم. فکر می کنم تجربه بازی در فیلم درخت گردو یکی از نقش های با اهمیتی است که توانستم با آقایان مهران مدیری و پیمان معادی بدست بیاورم.در این مدت توانایی های هنری خود را به چالش کشیده و از تجربیات آقای مدیری استفاده کردم. من هم فکر می کنم آقای پیمان معادی بازیگر باهوش و با تجربه ای هستند. من اصالت کرد دارم و متولد سنندج هستم. من می توانم تاثیر جنگ را بر ادبیات، فرهنگ، تاریخ و اقتصاد کردستان حس نمایم.

جوایز مینو شریفی

او برای بازی در فیلم دم صبح برنده جایزه نقره ای بهترین بازیگر زن از هفتمین جشنواره بین المللی فیلم دهوک عراق شد.

 این بازیگر دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن را در جشنواره منطقه 54 سینما جوان به دلیل بازی در آینه های پریده رنگ بدست آورد.

به دلیل حضور در فیلم آینه های پریده رنگ کاندید بهترین بازیگر زن شد.

 

گردآوری : بخش بیوگرافی بازیگران روبکا