بیوگرافی منوچهر علیپور + عکس منوچهر علیپور

بیوگرافی منوچهر علیپور + عکس های منوچهر علیپور

منوچهر علیپور بازیگر تلویزیون ، تئاتر و سینما در ده آذر 1327 در تهران به دنیا آمد. علیپور تحصیلاتش را در رشته الکترومکانیک تمام کرد و در سال 1374 با بازی در سریال سرزمین افتخار به دنیای بازیگری آمد. نخستین حضور سینمایی او در فیلم ستاره دنباله دار بود. منوچهر علیپور نخستین بار در سال 1361 در تلویزیون ظاهر شد.او در سریال هشت و نیم با کارگردانی رحیم زاده ایفای نقش کرد. بازی در این سریال اگرچه چندان موفق نبود ولی تجربه خوبی را برای او به وجود اورد. او در این مجموعه با بازیگران معروفی چون آزیتا لاچینی، مهری مهرنیا، هرمز سیرتی و علی اصغر مهرجویی بازی کرده است.

سریال امام علی

سال 1375 برای منوچهر علیپور سال پر کاری بود. در آن زمان در فیلم های مهمی بازی کرد و با بازی در دو مجموعه مهم تلویزیونی به مردم معرفی گردید. یکی از مهمترین کار های بازیگری علیپور در سال جاری بازی در سریال امام علی با کارگردانی سید داود میرباقری می باشد. بازی در سریال وکلای جوان به کارگردانی بهرام کاظمی از دیگر بازی های این بازیگر است. ولی بازی در سریال امام علی یکی از مهم ترین قسمت های بیوگرافی این بازیگر است. در سال 1375 با بازی در این سریال و همکاری با کارگردان آن جناب آقای میرباقری با بازی نقش مهمی که توانست با مهارت آن را انجام دهد توانست تجربه بازیگری موفقی را از خود به جای بگذارد و خود را بیشتر به مخاطبان عرضه کند. هم بازی شدن با بازیگران مشهوری چون داریوش ارجمند، مهدی فتحی، بهزاد فراهانی و محمدرضا شریفی نیا هم بر تجربه بازیگری او اضافه کرد.

کار با هنرمندان مشهور

منوچهر علیپور تجربه بازی و همکاری با هنرمندان زیادی را در کارهای مختلف دارد. ولی جالب است بدانید که او بیشترین کار را با هنرمندانی چون منوچهر لاریجانی، هرمز سیرتی، محمدعلی کشاورز، سیروس گرجستانی و مهوش وقاری انجام داده است. هر یک از این هنرمندان بیشتر از سه چهار بار در کارهای مختلف همکاری کرده اند.

منوچهر علیپور در زمان فعالیت هنری خود هم در تلویزیون و هم در سینما کار داشته است. ولی این بازیگر سرشناس بیشتر با کارهای هنری اش در زمینه سینما مشهور است. می توان گفت 64 درصد بازی های او در سینما و 36 درصد به صورت سریالی فیلمبرداری شده است. منوچهر علیپور در مجموع در 25 کار سینمایی و تلویزیونی حضور داشته است که از این تعداد 16 کار سینمایی و 9 کار تلویزیونی می باشد.

آثار تلویزیونی منوچهر علیپور

سریال زیگزاگ   سریال همه خانواده من
 سریال دردسر والدین  سریال امام علی (ع)
 سریال وکلای جوان سریال راهیانپ
 سریال حکایتی و حکمتی سریال نفت پر و سریال هشت ونیم

 

آثار سینمایی منوچهر علیپور

 نامزد آمریکایی من شبی در تهران
پاپیتال شکلات
 از صمیم قلب حماسه‌ی قهرمانان
 غریبانه بانی چاو
روزهای خوب زندگی مروارید سیاه
آدم برفی هنرپیشه
جنگلبان هشت و نیم شب
 ستاره دنباله‌دار

گرداوری: بخش بیوگرافی بازیگران روبکا