بیوگرافی سارا باقری + عکس سارا باقری

بیوگرافی سارا باقری + عکس های سارا باقری

سارا باقری متولد 1374 در گیلان است. وی گیلانی است و ساکن تهران است و در تهران بزرگ شده است. سارا بازیگرتلویزیون ، سینما و تئاتر می باشد. پدر او قدیر باقری  کارگردان و تهیه کننده است. مادر او طاهره اسماعیلی است و در رادیو کار می کند. سارا همچنین یک خواهر به اسم دنیا داشته که در زمینه گریم کار می کند.

بازیگری سارا باقری

سارا باقری از نحوه ورودش به عرصه بازیگری می گوید که با پدر و مادرش شروع به کار کرد و در تمام سریال ها با هم همکاری می کنند. او بازیگر است و 14 سال در صدا و سیمای مرکز استان گیلان در رادیو، تئاتر و تلویزیون فعالیت داشته است. سارا از 18 سالگی راهی تهران شده و در چندین سریال بازی کرده است. او همچنین در رادیو تئاتر گیلان کار می کرد و برای ایفای نقش اصلی اش برنده دو جایزه تلویزیونی استانی شد.

گویندگی ساراباقری

مادر سارا باقری، طاهره اسماعیلی، در رادیو گیلان کار می کند. او می گوید در همان زمان کار تصویر را آغاز کرده و در این مورد آزمون و خطا کرده است. سارا تقریبا در همه کارهایی که انجام داده با کمک پدر، تهیه کننده و کارگردانش قدیر باقری حضور داشته و می گوید در 70 درصد کارهایی که فعالیت کرده پدرش بالای سرش بوده است. او درباره حرف هایی که شنیده و به او گفته که تو پدرت، کارگردان بوده و در تمام سریال ها هستی، می گوید نمی توانم آن را انکار کنم، چون قطعا برای من در کودکی این فرصت فراهم بوده است.

سریال افرا

افرا اسم سریالی است که در تابستان 1400 از تلویزیون پخش گردید.سارا پس از بازی در سریال ملکاوان در این سریال نقش مائده را داشته است. او در این سریال با بازیگرانی چون مهدی سلطانی و روزبه حصاری که نقش پدر و برادرش را داشتند همکاری داشته است. او در این سریال پیمان را دوست دارد. محمد صادقی نقش پیمان را دارد. سارا که نقش مائده را بازی می کند دانش آموزی است که در زندگی با چیزی مواجه می شود که تا به حال تجربه نکرده است و با تغییراتی در زندگی اش همراه می باشد. سارا باقری اخیرا در مصاحبه ای گفته که اهل شمال است و تا الان در 20 سریال استانی بازی کرده است. او به غیر از بازیگری، گوینده نیز هست و سابقه حضور در سریال هیولای مهران مدیری، ملکوان و… را هم داشته است.

سارا پیش از بازی در این سریال و ایفای نقش مائده با گروه سازنده این سریال آشنایی نداشت و بیشتر با بازی در این سریال مشهور شد.او می گوید یکی از دوستانش در این سریال حضور پیدا کرده و برای قبولی تست بازیگری داد و بعد از تایید آقای بهرنگ توفیقی و دارایی قرارداد بست.

سریال هیولا

سارا باقری با کارگردانان مشهوری چون مهران مدیری همکاری کرده است. وی نقش کوچکی در سریال هیولا به کارگردانی آقای مهران مدیری دارد. وی درباره این سریال در صفحه اینستاگرام خود خطاب به مهران مدیری نوشت: آقای مدیری قطعا افتخار بازی در مقابل دوربین شما هر چند مختصر یکی از تجربه های لذت بخش کاری من بوده است. سارا باقری در این مجموعه با بازیگرانی مثل فرهاد اصلانی، گوهر خیراندیش، شبنم مقدمی، سیما تیرانداز، محمد بحرانی، نیما شعبان ژاد، فرزین محدث و عزت الله مهرآوران و … همکاری داشته است.

شخصیت مورد علاقه

نقش مائده در سریال افرا برای سارا جذاب است و او درباره این شخصیت گفت نقش مائده از لحاظ رفتاری که در بعضی جاها داشت سرسخت بود و اینکه می خواهد احترام بزرگتر او را حفظ کند و از خواسته هایش دست بر ندارد به من نزدیک تر بود. وی افزود: فکر نمی کنم در زندگی بازیگری ام شخصیت دیگری را تا این حد دوست خواهم داشت و همیشه دلتنگ او خواهم بود.

جوایز سارا باقری

این بازیگر در سال 82 در جشنواره فجر توانست جایزه نخستین بازیگر اول زن رادیو تئاتر را از آن خود کند و در سال 86 هم توانست بابت بهترین بازیگر و گوینده برتر جایزه دریافت کند.

فیلم های سارا باقری

سریال افرا  نیمه پنهان ماه
 عطر ترنج  آپارتمان نشین ها
ماجراهای فامیلی گل دره
ماه نشین فرزندان آقا
طلایه داران نه چندان دور
خانه پدری دو جشن مهرگان
خون بها فردا روشن است
سینمایی روحن مارال
سینمایی سوگند سریال کوبار
سریال ملکاوان مسیر مهر