بهترین کیس گیمینگ برای طراحان گرافیک

گرافیست هستید و عاشق گیم؟ ترکیب بسیار جالبی است پس شما باید به‌دنبال یک سیستم با کارایی دو منظوره باشید؛ سیستمی که هم ابزار کار شما و وسیله کسب درآمد باشد و هم فرصتی برای پرکردن اوقات فراغت و سرگرمی‌. در این مقاله به شما کمک می‌کنیم سیستم مناسب‌تان را پیدا کرده و نکات زیادی درباره کیس‌ گیمینگ مناسب طراحان گرافیک بیاموزید؛ تا انتها همراه ما باشید. 😉

سیستم گیمینگ؟ طراحی؟ یا هر دو؟

دنیای امروز، دنیای مولتی‌ها و مولتی‌گراهاست. آدم‌ها مولتی تسک شده‌اند، آموزش‌ها فشرده و گسترده ارائه می‌شوند و دستگاه‌های الکتریکی به سمت چند-منظوره شدن پیش می‌روند. اگر کارتان طراحی با کامپیوتر است و به بازی‌های ویدئویی علاقه دارید، خرید کنسول باوجود همه جذابیت‌هایش چندان مناسب شما نیست، درواقع هزینه اضافی است. تا وقتی که می‌توانید با یک سیستم هر دو کار را انجام دهید، چرا باید دوبار و برای دو سیستم جداگانه هزینه کنید؟

در واقع سیستم‌های عمومی برای کارهای روزمره مناسب هستند اما برای سیستم‌های حرفه‌ای شرایط متفاوت است. زمان خرید سیستم حرفه‌ای هرچه تخصصی‌تر قطعات سیستم را انتخاب کنید نتیجه بهتری می‌گیرید البته می‌توانید با کمی دقت و استفاده از کمک متخصص، سیستمی بچینید که برای دو منظور متفاوت قابل استفاده باشد. مثلا یک طراح گرافیک که دوست دارد زمان استراحت خود را به بازی بگذراند به سیستمی نیاز دارد که بازی را به‌سادگی اجرا کند درحالیکه نرم‌افزارهای گرافیکی در پس زمینه سیستم فعال هستند.

برای تعریف ویژگی‌های یک سیستم دومنظوره که هم برای طراحی مناسب باشد و هم توان بالایی برای اجرای بازی‌های کامپیوتری داشته باشد، باید به تشریح مشخصات تک‌تک قطعات آن بپردازیم؛ اما اجازه دهید قبل از صحبت درباره این توامانی و ویژگی‌های مورد نیازش، ویژگی‌ اختصاصی در یک کامپیوتر گیمینگ و نیز طراحی را بررسی کنیم.

سیستم مناسب طراحی

طراحی گستره بزرگی را در بر می‌گیرد که از طراحی دو بعدی با نرم‌افزارهایی چون فتوشاپ، ایلاستراتور، کورل و … آغاز شده و تا طراحی‌های پیشرفته سه بعدی، تدوین و رندرینگ به کمک نرم‌افزارهای سنگینی مثل اتوکد، تری‌دی‌مکس، مایا و … ادامه می‌یابد. هر کدام از این کاربری‌ها سیستمی با ویژگی‌های خاص خود را می‌طلبد که ما به‌جای تشریح جداگانه آن‌ها، به بررسی ویژگی‌های یک سیستم طراحی میان ‌رده می‌پردازیم.

سیستم مناسب طراحی

در ادامه با قطعات اصلی در یک سیستم طراحی میان رده آشنا شده و درباره حداقل ویژگی‌های این قطعات نکاتی می‌آموزید.

حافظه

در یک سیستم طراحی میان رده حداقل رم مورد نیاز 16 گیگابایت است و باید هماهنگ با مادربرد و سی پی یو خریداری شود. پایین بودن ظرفیت رم باعث می‌شود فضای ذخیره سازی موقت به سرعت توسط نرم‌افزارهای سنگین اشغال شده و درنتیجه سرعت اجرای فرآیندها کاهش محسوسی پیدا کند. در کنار حافظه رم به هارد نیاز داریم که برای ذخیره دیتا توسط طراحان اهمیت بسیار زیادی دارد. برای این منظور بهتر است از یک هارد 512 SSD که ظرفیت و سرعت بیشتری هنگام کار با سیستم ارائه می‌کند استفاده کنید.

سی پی یو

سی پی یو هنگام اجرای عملیات سنگین به سرعت داغ می‌شود پس اگر فن اختصاصی ندارد، باید به آن تجهیز شود. سی پی یو به‌عنوان مغز سیستم طراحی باید از برند معتبر خریداری شده و از نسل جدید با حداقل 4 هسته و قدرت پردازش بالا باشد.

کارت گرافیک

کارت گرافیک از گران‌ترین قطعات داخلی کیس طراحی است که سرعت و حجم آن در تجربه کاربر اثر ملموسی می‌گذارد. طراحان گرافیک استفاده از کارت‌های برندGeForce  را ترجیح می‌دهند چراکه هم قدرتمند است و هم نسبت به رقبا تکنولوژی‌های انحصاری جذاب‌تری دارد.

خنک کننده

در کار با نرم‌افزارهای دو بعدی، سیستم طراحی چندان تولید حرارت نمی‌کند اما در طراحی های سه بعدی و رندر گیری، مجهز بودن پردازنده و کیس به خنک کننده ضروری است و باعث افزایش عمر سیستم خواهد شد.

نمایشگر

برای بهره‌برداری بهتر از کارت گرافیک‌های شرکت انویدیا پیشنهاد می‌کنیم مانیتور حتما مجهز به تکنولوژی G-Sync باشد. درمجموع مانیتور مناسب کارهای گرافیکی باید رنگ‌ها را درخشان، پررنگ و طبیعی جلوه دهد و ابعادی متناسب با نیاز کاربر داشته باشد. مثلا برای عملیات تدوین، مانیتورهای بزرگ‌تر از 27 اینچ نیاز دارید اما در طراحی دو بعدی، یک مانیتور 24 اینچ هم به خوبی نیاز شما را برآورده می‌کند.

سیستم مناسب گیمینگ

چیدمان سیستم گیمینگ تفاوت‌هایی آشکار با سیستم مناسب طراحی دارد که نه فقط در ظاهر، که در تخصیص هزینه به قطعات داخل کیس هم خود را نشان می‌دهد؛ در ادامه متوجه این تفاوت‌ها خواهید شد.

سیستم مناسب گیمینگ

حافظه

سیستم گیمینگ به اندازه سیستم طراحی به حافظه دائمی نیاز ندارد ولی باید حافظه SSD کافی برای ارتقاء سرعت و اجرای بی‌نقص بازی داشته باشد. برای سیستم گیمینگ میان رده یک رم 8 گیگ و SSD 256 مناسب است فقط باید به تناسب مادربرد با مدل SSD و قطعات دیگر توجه کنید.

سی پی یو

سی پی در سیستم مخصوص بازی می‌تواند از شرکت اینتل و Core i5 نسل جدید انتخاب شود فقط دقت کنید حتما فن مختص خود را داشته باشد.

کارت گرافیک

یک کارت گرافیک یکپارچه و اشتراکی با cpu برای اجرای بازی‌های کامپیوتری کافی نیست.پس بهتر است از کارت گرافیک های مجزا استفاده کنید، می‌توانید از کارت گرافیک سری گیم انویدیا و یا ایسوس استفاده کنید که ازجمله برندهای مطرح gpu در بازار هستند.

نمایشگر

نمایشگر سیستم گیمینگ براساس انتظار شما از جلوه‌های بصری انتخاب می‌شود. اغلب گیمرها به نمایشگرهای بزرگ برای انجام بازی علاقه دارند. اگر قصد بستن سیستم حرفه‌ای برای گیم دارید، مانیتورهای 27 اینچ انتخاب خوبی برای شما خواهند بود. ضمنا بهتر است که کارت گرافیک و نمایشگر در هماهنگی با هم خریداری شوند که هزینه انجام شده برای هیچ‌کدام به ‌هدر نرود.

خنک کننده

خنک کننده یا فن سیستم گیمینگ متناسب با توان مصرفی مجموعه قطعات درون کیس خریداری می‌شود. کمتر از این میزان منجر به داغ شدن سیستم و کاهش عمر مفید آن شده و بیش از این میزان هم هزینه‌ای غیر ضروری است.

سیستمی که یک طراح می‌تواند با آن بازی ‌کند!

دنیای گیم ارتباط زیادی با دنیای طراحی دارد. می‌توان گفت گیم از دل طراحی بیرون می‌آید بااین‌حال تفاوت‌هایی در بحث اسمبل سیستم مورد نیاز این دو وجود دارد. گاهی شما طراحی هستید که در اوقات بیکاری بازی‌های سبکی روی سیستم نصب کرده و اجرا می‌کنید؛ در آن صورت نیاز به سیستمی با ویژگی‌های اختصاصی برای گیم ندارید. بازی‌های عادی و حتی کمی سنگین روی یک سیستم طراحی میان رده به‌آسانی قابل اجرا هستند اما موضوع زمانی پیچیده می‌شود که شما تصمیم بگیرید تجربه گیم حرفه‌ای را بر روی سیستم طراحی خود داشته باشید!

بهترین کیس گیمینگ برای طراحان گرافیک آن است که از تلفیق ویژگی‌های برتر هر دو سیستم بیرون آمده باشد. مثلا کارت گرافیک چنین سیستمی بهتر است از نوع مجزا باشد و یا تا جای ممکن از سی پی یو نسل جدید با سرعت بالا استفاده شود. سیستم‌های دومنظوره بیش از همه به فن قدرتمند نیاز دارند که بتوانند این مصرف بالای انرژی را که به شکل گرما آزاد می‌شود کنترل کنند. اما از کجا چنین سیستمی پیدا کنیم؟

برای خرید بهترین کامپیوتر گیمینگ برای طراحان گرافیک می‌توانید از فروشگاه اینترنتی دیجی‌بینو بازدید کرده و کیس‌های تخصصی با ویژگی‌های ممتاز را از این مجموعه خریداری کنید. حتی می‌توانید متناسب با نیاز خود سیستمی کاملا سفارشی و چند-منظوره سفارش دهید که زیر نظر اسمبلرهای این شرکت آماده شده باشد.

برای این منظور میتوانید با شماره‌ 3254 8894 021 تماس بگیرید تا دراین زمینه مشاوره رایگان نیز دریافت کنید.

پایان رپورتاژ اگهی