بهترین زمان خرید و فروش ارزهای دیجیتال

بهترین زمان خریدوفروش ارزهای دیجیتال

در میان انواع بازارهای سرمایه گذاری، ارزهای دیجیتال نسبت به دیگر انواع دارایی‌ها، بی‌ثبات‌تر هستند و فرازوفرودهای بیشتری را تجربه می‌کنند. عدم آگاهی کامل و صحیح در خصوص شرایط بازار و زمان مناسب خرید و فروش ارزها، موجب ضرر مالی سرمایه گذار خواهد شد. به همین دلیل، اطلاع از بهترین زمان خرید ارز دیجیتال، روشی برای دستیابی به یک سرمایه گذاری سودده در صرافی ارز دیجیتال است. بااین‌حال، با توجه به این که سرمایه گذاران در سراسر جهان قادر به ترید ارزهای دیجیتال به‌صورت 24 ساعت در تمام روزهای هفته هستند؛ نمی‌توان زمان خرید یا فروش ارز دیجیتال را به طور قطع برای همه تعیین کرد.

ساده‌ترین راه برای فردی که به دنبال بهترین زمان خرید یا فروش ارز دیجیتال است؛ توجه به تاریخچه رمز ارز مدنظر و استفاده از تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال است.

ایا زمان خرید ارز دیجیتال مهم است؟

تعیین بهترین زمان خرید ارز دیجیتال، برای افرادی که در زمینه ترید رمز ارزها فعالیت دارند، اهمیت زیادی دارد. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، بازار ارزهای دیجیتال بسیار بی‌ثبات و متغیر است. جالب است بدانید که برخی مواقع، قیمت یک رمز ارز در یک روز بیش از 50 درصد نوسان دارد؛ بنابراین رصد بازار و تشخیص بهترین زمان خرید رمز ارز، قطعا به سود شما خواهد بود. اگرچه بازار ارزهای دیجیتال به‌طورکلی بازار پرنوسانی است اما به این نکته نیز توجه داشته باشید که سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای بزرگی مانند بیت کوین و اتریوم، ریسک کمتری خواهد داشت چرا که نوسانات این ارزها، به‌شدت ارزهای کوچک‌تری مانند دوج کوین یا شیبا نیست.

پیشنهاد ما به شما این است که برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، نگاه 0 و 1 نداشته باشید. این به این معناست که حتی در صورت شناسایی بهترین زمان خرید هم تمام دارایی خود را خرج نکنید. زیرا این احتمال وجود دارد که قیمت همچنان روند نزولی داشته باشد و شما متضرر شوید. حتی اگر شما بهترین فرد در زمینه تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادین باشید؛ توانایی پیش‌بینی نوسانات بازار و جلوگیری از تأثیر آنها روی خود را نخواهید داشت.

بهترین زمان معامله در بازار کریپتوکارنسی چه وقتی است؟

یکی از روش‌های تشخیص بهترین زمان خرید و فروش ارزها، توجه کردن به جو حاکم بر بازار ارزهای دیجیتال است. سرمایه‌گذاران بزرگ معتقدند زمانی که همه می‌فروشند باید خرید کرد و برعکس. این به معنای آن است که در زمان افزایش قیمت‌ها که همه دچار فومو شده و به دنبال خرید بیشتر ارزهای دیجیتال هستند؛ شما سود خود را از بازار گرفته و خارج شوید و در نقطه مقابل، در زمان نزول بازار که اکثر مردم به دنبال فروش ارزهایشان با ضرر هستند؛ ارزهای ارزان را خریداری کرده و منتظر افزایش قیمت‌ها باشید.

روش متوسط هزینه دلاری، یکی دیگر از رویکردهای پیشنهادی برای تشخیص بهترین زمان خرید یا فروش رمز ارز از طریق صرافی ارز دیجیتال است. با استفاده از این روش، می‌توانید تا حدی از نوسانات بازار رمز ارزها در امان باقی بمانید. در این روش، با درنظرگرفتن یک بازه زمانی، مقدار مشخصی از دارایی خود را برای خرید یا فروش ارز دیجیتال اختصاص خواهید داد.

باتوجه‌به اینکه انجام معاملات ارزهای دیجیتال در تمام ساعات روز امکان‌پذیر است، تعیین زمان خاص برای خرید یا فروش ارز دیجیتال ممکن نیست. بااین‌حال، شما می‌توانید با استفاده از تجزیه‌وتحلیل داده‌های رمز ارز مدنظرتان، چند الگو برای شناسایی بهترین زمان معامله، پیدا کنید. به‌عنوان ‌مثال، رمز ارزهای بیت کوین، اتریوم، سولانا و کاردانو، از جمله ارزهایی هستند که هم‌زمان باهم افزایش و کاهش قیمت را تجربه می‌کنند؛ بنابراین مقایسه نمودارهای قیمت این ارزها در یک بازه زمانی، راهنمای خوبی برای تصمیم‌گیری خواهد بود.

با استفاده از این نمودارها، می‌توانید بهترین زمان خرید یا فروش ارز دیجیتال را تخمین بزنید. به‌عنوان‌مثال، با بررسی داده‌های اکتبر و نوامبر، بهترین زمان از روز برای خرید این رمز ارزها، صبح زود (شب به‌وقت ایران) پنج‌شنبه هر هفته است. دوشنبه و جمعه به ترتیب، دیگر زمان‌های مناسب برای معامله ارزهای دیجیتال هستند. به‌طورکلی گفته شده که معامله ارز دیجیتال در آخر هفته‌ها ایده خوبی نیست چرا که معامله‌گران از تصمیمات شرکت‌های بزرگ در شروع هفته آینده بی‌خبر هستند. برخی از تحلیلگران، معتقدند که بهترین زمان خرید ارز دیجیتال، نیمه دوم ماه است. معمولا قیمت رمز ارزها در 10 روز ابتدایی ماه افزایش و در نیمه دوم ماه، کاهش می‌یابند. این نکته را مدنظر داشته باشید که کمتر کسی بر اساس این داده‌های آماری معامله می‌کند. معامله ارزهای دیجیتال، بایستی بر اساس استراتژی مشخص و بر اساس رفتار قیمت ارز دیجیتال موردنظر انجام شود.

این اطلاعات بسته به تاریخچه قیمت رمز ارز مدنظر شما، در گذر زمان تغییر خواهند کرد؛ بنابراین بهتر است که بسته به شرایط جغرافیایی و رمز ارز مورد نظرتان، در مورد بهترین زمان خرید و ورود به بازار تصمیم‌گیری کنید.

بهترین زمان برای خرید رمز ارز

بهترین زمان برای خرید رمز ارز

در قسمت قبل، روش میانگین هزینه دلاری معرفی شد. در این روش، شما بدون توجه به نوسانات قیمت ارز دیجیتال مدنظرتان، یک مقدار ثابت (بر مبنای دلار یا همان قیمت تتر) را برای خرید ارز دیجیتال اختصاص می‌دهید. با استفاده از این روش، دو سناریو رخ خواهد داد:

  1. اگر قیمت ارز افزایش پیدا کرده باشد؛ شما قادر به خرید مقدار کمتری رمز ارز خواهید بود.
  2. اگر قیمت ارز کاهش پیدا کرده باشد؛ شما قادر به خرید مقدار بیشتری رمز ارز خواهید بود.

در این شرایط، قیمت تمام شده‌ای که برای خرید رمز ارز پرداخت کرده‌اید، به طور میانگین، کمتر از مبلغی خواهد بود که با روش خرید یکجا پرداخت می‌کنید. بااین‌حال، هنگام خرید رمز ارز، بیشتر از آنچه که می‌توانید از دست بدهید را در بازار سرمایه گذاری نکنید. به‌هیچ‌عنوان، تحت تأثیر اخبار هیجانی بازار به خصوص مواردی که در رابطه با سود زیاد در مدت‌زمان کم هستند، قرار نگیرید. برخی از افراد، با خرید مناسب در زمان مناسب، مقادیر قابل‌توجهی سود به دست آورده‌اند اما این موضوع اغلب به شانس آنها بستگی دارد، نه زمان‌بندی بازار.

بهترین زمان برای فروش ارز دیجیتال

بهترین زمان برای فروش ارز دیجیتال

برای تعیین بهترین زمان فروش رمز ارز هم می‌توانید نگاهی به میانگین هفتگی بازار داشته باشید. برای نمونه، به یک مطالعه جامع که داده‌های خرید و فروش بیت‌کوین را به مدت ۲ سال مورد تجزیه‌وتحلیل قرار داده است، اشاره می‌کنیم. مطالعه Longhash از داده‌های ساعتی قیمت بیت‌کوین در یک دوره دو ساله استفاده کرد و متوجه الگوهای بسیار جالبی در مورد قیمت و حجم معاملات شد. داده‌های این مطالعه، در CryptoDataDownload در دسترس است. در این روش، متوسط قیمت رمز ارز در هر ساعت از هفته تعیین شد. به‌عنوان‌مثال، این تحقیق نشان می‌دهد که هر دوشنه ساعت 6 صبح، متوسط قیمت بیت کوین افزایش می‌یابد. احتمالا این زمان، بهترین زمان برای فروش بیت کوین خواهد بود.

بااین‌حال، توجه داشته باشید که این اطلاعات توصیه سرمایه گذاری نیست و صرفا تحلیل بازار است. بازار ارزهای دیجیتال پیرو قانون خاصی نیست و این احتمال وجود دارد که قیمت بیت کوین یا دیگر رمز ارزها مطابق با پیش‌بینی‌های انجام شده، تغییر نکند.