اهمیت سردخانه در صنایع مختلف

اهمیت سردخانه در صنایع مختلف

سردخانه به‌عنوان یکی از تجهیزات بسیار مهم برای نگهداری انواع موادغذایی و محصولات مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد. از آنجایی که کیفیت ساخت سردخانه تاثیر بسیار زیادی برای نگهداری مواد مختلف دارد باید توسط یک فرد با تجربه راه‌اندازی و طراحی شود. سردخانه در صنایع مختلفی به.کار برده می‌شود. از آنجایی که برای نگهداری مواد مختلف باید شرایط مناسبی فراهم شود اهمیت سردخانه بسیار زیاد است. با توجه به نوع مواد و محصولات مختلف می‌توان از انواع سردخانه‌ها استفاده کرد. با مجموعه سورین سیستم همراه شوید تا اطلاعات بیشتری به‌دست آورید.

اهمیت سردخانه در صنایع مختلف

ذخیره‌ سازی با سردخانه

یکی از مهمترین کاربردهای سردخانه، ذخیره‌سازی محصولات مختلف در طولانی مدت می‌باشد که می‌توان کیفیت آنها را حفظ کرد. سردخانه بر اساس تراکم و شکست فشار فعالیت می‌کند و با توجه به سیکل تبریدی که در آن وجود دارد می‌‌توان دمای مناسبی را در آن به وجود آورد. در سردخانه‌ها سرما توسط کمپرسور فشرده شده و در واحدهای مختلف سیکل تبرید تغییر شکل می‌دهد. گازی که درون سردخانه به کار می‌رود می‌تواند گرما را جذب کرده و باعث کاهش دمای سردخانه شود. با توجه به نوع سردخانه‌های زیر صفر و بالای صفر می‌توان انواع مواد را در آنها ذخیره‌سازی کرد. ذخیره مواد مختلف در سردخانه به‌راحتی قابل انجام است اما باید به شرایط نگهداری هر نوع ماده دقت کرد و شرایط را با سردخانه برای آن فراهم کرد.

انواع سردخانه و کاربرد هر یک در صنایع

انواع سردخانه در صنایع مختلفی استفاده می‌شوند. از آنجایی که وجود سردخانه در صنایع گوناگون اهمیت بسیار زیادی دارد باید به‌درستی انتخاب شود. از انواع سردخانه‌های صنعتی می‌توان به سردخانه گمرکی، سردخانه عمومی، سردخانه‌های زیر صفر و غیره اشاره کرد.

سردخانه گمرکی

سردخانه گمرکی برای نگهداری مواد‌غذایی در کوتاه مدت استفاده می‌شود. این سردخانه‌ها با هزینه کمتری برای مشتریان راه‌اندازی می‌شوند و برای ساخت آن باید از تجهیزات مشخص استفاده کرد.

سردخانه عمومی

سردخانه‌های عمومی بهعنوان یکی از رایج‌ترین سردخانه‌ها در صنایع مختلف مورد‌استفاده قرار می‌گیرند. این سردخانه سودآوری بسیار بالایی دارد و برای نگهداری طولانی مدت مواد مختلف مانند مواد غذایی، سبزیجات و میوه‌ها استفاده می‌شود. بسیاری از کشاورزان کشور ما برای نگهداری محصولات خود از سردخانه‌های عمومی استفاده می‌کنند.

برای استفاده از این سردخانه‌ها باید محصول برداشته شده را به آنها منتقل کرد و با توجه به قراردادی که بسته می‌شود در مدت مشخصی آنها را نگهداری می‌کنند. هزینه نگهداری مواد غذایی در این سردخانه‌ها با توجه به نوع مواد و وزن آنها دریافت می‌شود. در صورتی که این سردخانه‌ها وجود نداشته باشند کشاورزان نمی‌توانند محصولات خود را نگهداری کرده و ضرر مالی بسیار زیادی به آنها وارد می‌شود.

این سردخانه‌ها اهمیت بسیار زیادی برای استفاده از مواد مختلف در ۴ فصل دارند. برخی از محصولات کشاورزی تنها در فصل‌های مشخصی از سال رشد می‌کنند و اگر بخواهیم از آنها در فصل‌های دیگر استفاده کنیم به سردخانه نیاز داریم. سردخانه‌های عمومی گزینه مناسبی برای نگهداری چنین محصولاتی هستند.

سردخانه زیر صفر

سردخانه‌های زیر صفر برای نگهداری موادی که در حالت انجماد نگهداری می‌شوند مورداستفاده قرار می‌گیرند. از این مواد می‌توان به بستنی، کره، پنیر پیتزا و غیره اشاره کرد. دمای سردخانه زیر صفر قابل تنظیم بوده و می‌توان آنها را به منفی ۳۲ درجه نیز رساند. در صورتی که این سردخانه وجود نداشته باشد صنایع مختلف نمی‌توانند برای نگهداری از مواد خود و جلوگیری از فاسد شدن آنها هیچ اقدامی انجام دهند. در صنایع  دامداری از این سردخانه‌ها بیشتر استفاده می‌شود.

سردخانه بالای صفر در صنعت

سردخانه‌های بالای صفر دمایی بین منفی ۵ تا ۱۵ درجه سانتیگراد دارند. در صنایع مختلف از این سردخانه‌ها برای نگهداری انواع گل و گیاه، دارو، لبنیات، میوه، سبزیجات و غیره استفاده می‌شود.

سردخانه‌های ذخیره‌ای

برای نگهداری مواد غذایی در نزدیکی محل تولید یا مصرف از سردخانه‌های ذخیره‌ای استفاده می‌شود. در صورتی که این سردخانه‌ها وجود نداشته باشند نمی‌توان مواد اولیه تولید برخی از مواد غذایی را فراهم کرد. این سردخانه‌ها اهمیت بسیار بالایی دارند و در اطراف اکثر مراکز تولید‌کننده مواد غذایی از آنها وجود دارند.

سردخانه‌های تجاری

یکی از مهمترین سردخانه‌های صنعتی که در صنعت تجارت از آن استفاده می‌شود، سردخانه‌های تجاری نام دارد. از این سردخانه برای نگهداری موادی که صادر می‌شوند استفاده می‌کنند. اهمیت این سردخانه‌ها بسیار بالا است و مراکز تولید‌کننده این سردخانه‌ها برای تولید آنها از بهترین تجهیزات استفاده می‌کنند. موادی که توسط کشور ما صادر می‌شود باید کیفیت بسیار بالایی داشته باشند بنابراین نگهداری آنها نیز باید با شرایط دقیقی انجام شود.

سردخانه پزشکی

یکی از انواع سردخانه‌های مهمی که در کشور از آن استفاده می‌شود سردخانه پزشکی نام دارد. این سردخانه برای ساخت و نگهداری از داروهای مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد. سردخانه پزشکی در ابعاد مختلفی تولید می‌شود و باید برای نگهداری داروهای مختلف از انواع آن استفاده شود. این سردخانه نیز برای جلوگیری از فاسد شدن داروها اهمیت بسیار زیادی در صنعت دارد.

اگر سردخانه وجود نداشته باشد چه می‌شود؟

تولید سردخانه در صنایع مختلف به حدی اهمیت دارد که امروزه از تجهیزات بسیار پیشرفته برای تولید آنها استفاده می‌کنند. ساخت سردخانه کار هر کسی نیست و باید برای طراحی و راه‌اندازی آن از فرد با تجربه و ماهری کمک گرفت که دقت لازم را در طراحی آن به کار برد. اگر سردخانه وجود نداشته باشد نمی‌توان از مواد مختلف در طولانی مدت نگهداری کرد.

از آنجایی که مواد غذایی به‌راحتی فاسد می‌شوند باید برای جابجایی آنها از یک شرایط دمایی ثابت استفاده کرد. در صورت عدم وجود سردخانه نمی‌توان هیچ ماده را به طور سالم به دست مصرف‌کننده رساند. اکثر مواد غذایی و داروهای مختلف و حتی مواد اولیه برخی از صنایع باید در یک محیط مناسب و شرایط دمایی مشخص نگهداری شوند. اگر سردخانه وجود نداشته باشد تمامی این عملیات دچار اختلال شده و نمی‌توان شرایط خوبی را برای تولیدکننده و مصرف‌کننده فراهم کرد.

اهمیت سردخانه در صنایع مختلف

خدمات مجموعه سورین سیستم

مجموعه سورین سیستم خدمات متنوع در زمینه طراحی و راه‌اندازی انواع سردخانه ارائه می‌دهد. در صورتی که نیاز به سردخانه داشته باشید می‌توانید از خدمات مجموعه ما کمک بگیرید. پرسنل مجموعه ما با مهارت و سابقه بالای خود از بهترین تجهیزات برای تولید سردخانه استفاده می‌کنند و ما خدمات خود را در نقاط مختلف کشور نیز ارائه می‌کنیم. شما برای تعمیر و نگهداری از انواع سردخانه نیز می‌توانید از خدمات ما بهره‌مند شوید.

پایان رپورتاژ آگهی