ساندویچ پانل سردخانه‌ای

ساندویچ پانل (Cold storage sandwich panels) یک نوع پرکاربرد از ساندویچ پانل‌ها است که اکثرا در مواردی که مسئله جلوگیری از افزایش دما و برودت اهمیت داشته باشد، از آن استفاده می‌شود. اگر بخواهیم برای ساندویچ پانل سردخانه‌ای مثالی بزنیم باید بگوییم از این نوع ساندویچ پانل‌ها در ساخت دیوار و سقف اتاقک‌های سردخانه‌‌ها و یخچال‌های نگهدارنده مواد غذایی استفاده زیادی می‌شود. همچنین استفاده از این نوع ساندویچ پانل برای انبارهای کالاهای خشک و سایر سازه‌هایی که در آن کنترل درجه حرارت و عایق کاری بسیار مهم است، ایده‌آل است.

چه زمانی از ساندویچ پانل سردخانه‌ای استفاده می‌کنیم؟

ساندویچ پانل سردخانه‌ای کاربردهای مختلفی در ساخت و ساز و مهندسی دارد. زیرا به فناوری هواپیما، سفرهای فضایی و هوانوردی و تاسیسات ذخیره سازی موقت و دائمی کمک می کنند. علاوه بر این، ساندویچ پانل سردخانه‌ای برای محافظت و نگهداری مواد غذایی و مواد خام نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و در ادامه به بررسی و توضیح مزیت های متمایز این سازه عالی می پردازیم.

کاربرد‌های انواع ساندویچ پانل سردخانه‌ای

با توجه به نحوه طراحی و تولید این سازه‌ها و قابلیت و ویژگی‌های منحصر به فردی که دارند، در مکان‌های خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع این تجهیزات امکانات خاصی را در اختیار افراد قرار می‌دهند تا بتوانند برای نگهداری و ذخیره‌سازی مواد غذایی و دارویی از این سازه‌ها استفاده کنند.

انواع ساندویچ پانل سردخانه‌ای یک مکان کاملاً ایزوله و عایق محکم و مقاوم در برابر عوامل محیطی و نفوذ باکتری و میکروب است و همین امر سبب شده که در موارد زیر مورد استفاده قرار بگیرد:

  • استفاده در انواع کشتارگاه‌
  • آماده‌سازی تونل‌های انجماد
  • ایجاد سوله‌هایی برای پرورش و نگهداری قارچ
  • قابلیت مونتاژ بر روی ماشین‌های باری سبک و سنگین
  • امکان نگهداری از مواد غذایی برای پیشگیری از فاسد شدن
  • ایجاد انبار‌های سردخانه‌ای برای نگهداری مواد شیمیایی و دارویی
  • ایجاد سردخانه‌هایی با کاربرد متفاوت مانند سردخانه‌های صنعتی و سیار
  • کاربرد در مرغداری و گاوداری برای نگهداری از مواد گوشتی خام و تخم مرغ

مزایای استفاده از ساندویچ پانل سرد خانه‌ای

با توجه به کاربرد‌های عنوان شده استفاده از این تجهیزات از اهمیت زیادی برخوردار است و مزایای زیادی را به همراه دارند که شامل موارد زیر هستند:

  • با توجه به اینکه انواع ساندویچ پانل سردخانه‌ای در اندازه‌های مورد نیاز مشتریان طراحی و تولید می‌شوند می‌توان از مزیت یک اندازه بودن دیوار و سقف مطمئن بود و به این ترتیب می‌توان از مزیت برنامه‌ریزی برای محیط مورد نظر بهره مند شد؛
  • این سازه‌ها در زمان طراحی و تولید بر اساس معیار‌های خاصی ساخته می‌شوند و به صورت دیوار سقف از پیش ساخته در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند پس فقط نیاز به مونتاژ شدن دارند؛
  • در طراحی این سازه‌ها از قابلیت‌های منحصر به فردی استفاده می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به دانسیه بالای ۴۰ اشاره کرد که قابلیت عایق بودن در برابر آب، نفوذ باکتری، حرارت و دما و حتی نفوذ حشرات را فراهم می‌سازد؛
  • این سازه‌ها از مزیت رنگ‌آمیزی متنوع برخوردار هستند از این رو می‌توان در بخش‌های مختلف از تفکیک رنگی برای شناسایی انبار و سوله‌ها استفاده نمود؛
  • از مهم‌ترین مزایا استفاده از انواع ساندویچ پانل سردخانه ای می‌توان به حفاظت از محیط زیست اشاره کرد، به بیان دیگر در طراحی و تولید این سازه‌ها از ورقه‌های فلزی با خاصیت Recycke و گاز n-pentane استفاده می‌شود که هر دو به نوعی دو عنصر موافق محیط زیست به شمار می‌آیند و از تخریب محیط در زمان بازیافت جلوگیری می‌کنند.

ساندویچ پانل سردخانه‌ای چگونه ساخته می‌شود؟

ساندویچ پانل‌های سردخانه‌ای ساختاری چند لایه و سبک داشته که معمولاً هر دو طرف آن را با لایه‌های فلزی پوشانده‌اند. در بین این لایه‌های فلزی از فوم‌های عایقی به نام پلی اوریتال استفاده شده و همین مسئله تاثیر زیادی روی پایین آمدن وزن این محصولات داشته است.

به طور کلی به کار گرفتن ساندویچ پانل‌های سردخانه‌ای در ایجاد سرد خانه‌ها هزینه‌های مصرفی مربوط به برق را به شدت کاهش داده و این یکی از مزایای مورد توجه آن‌ها است. با توجه به نوع کاربرد سردخانه معمولاً این محصولات را از متریال‌های مختلفی مانند آلوزینک، آلومینیوم، گالوانیزه، pvc، گالوانیزه، استنلس استیل، فایبر گلاس می‌سازند. این متریال‌ها برای لایه روی ساندویچ پانل استفاده شده و لایه‌هایی از فوم پلی اوریتال برای افزایش مقاومت این محصولات و دوام آن‌ها در برابر حرارت و آتش سوزی بر طبق استاندارد dIN۴۱۰۲ با فشردگی ۴۰kg/ m³ بین این لایه‌ها تزریق می‌شود.

ساندویچ پانل‌ سردخانه‌ای ماموت

سرعت بسیار پایین متریال سنتی در پوشش ساختمان‌ها، سنگینی بیش از حد ساختمان و همچنین کیفیت پایین و آسیب بالا در زمان وقوع زلزله، همیشه باعث نگرانی مهندسان ساختمان بوده است. اما با وجود ساندویچ پانل‌ها بسیاری از نگرانی‌ها در این موارد را از بین برده است. ساندویچ پانل‌ سردخانه‌ای بنا بر کاربردهای ویژه آن در صنعت داروسازی، پزشکی، آزمایشگاهی، صنعت سردسازی، انبارداری، حمل و نقل و صنایع غذایی کاربرد فراوانی دارد. ساندویچ پانل‌ سردخانه‌ای دارای مزایای زیر هستند:

  • حمل و نقل راحت و کم هزینه
  • نصب و مونتاژ سریع
  • استاندارد برای استفاده در سردخانه‌ها و یخچال‌های مواد غذایی و بهداشتی
  • قابلیت شست و شوی بالا
  • عایق در برابر سرما و گرما
  • مقاومت بالا در برابر رطوبت و مواد شیمیایی و قارچ ها

ساندویچ پانل‌ سردخانه‌ای ماموت، با پلی یورتان و ورق‌های گالوانیزه درجه یک ساخته می‌شود. استفاده از ساندویچ پانل سردخانه‌ای ماموت علاوه بر مزایای عمومی این ساندویچ پانل‌ها، ویژگی‌های مثبت دیگری هم دارد. این محصول نسبت به سایر متریال‌های موجود، ضخامت کمتری دارد و این ویژگی باعث می‌شود تا این ساندویچ پانل‌ها ضمن دارا بودن خواص عایق‌، فضای بسیار کمتری اشغال ‌کنند. از ویژگی‌های کلی عایق پلی یورتان به کار رفته در ساندویچ پانل سردخانه‌ای ماموت، می‌توان به ضد آب بودن، عایق حرارتی، مقاوم بودن در برابر قارچ و حشرات و … اشاره کرد.

نتیجه‌گیری

ساندویچ پانل سردخانه‌ای و کاربرد‌های متنوع آن تنها بخشی از تولیدات منحصر به فرد کمپانی بزرگ ماموت است که در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. در واقع این کمپانی با طراحی این سازه نقش عمده‌ای در کاهش هزینه‌های ساخت و ساز داشته است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت ساندویچ پانل از طریق شماره تلفن های درج شده در سایت رسمی دنیای ماموت به نشانی mammutworld ، با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.