ازآکادمی استعدادیابی سایدا تا تیم ملی فوتبال

به چه دلایلی باید از آکادمی استعدادیابی کمک بگیریم؟

یکی از دلایل مهم استفاده از آکادمی استعدادیابی، شناسایی و توسعه استعدادهای فردی در زمینه ‌های مختلف است. افراد مختلف در حوزه ‌های متفاوتی استعداد دارند که شناسایی و بهره ‌برداری از آنها می‌تواند باعث شکوفایی و بهبود شرایط فردی شود. بنابراین، آکادمی ‌های استعدادیابی مانند آکادمی سایدا ، به وجود آمده ‌اند تا شناسایی و رشد استعدادهای افراد را در مسیری هموار موثر کنند.

یکی از مهم ترین استعدادهایی که اگر به موقع کشف شود باعث پیشرفت و شهرت فرد خواهد شد استعداد فوتبالی است. این ورزش گروهی بسیار حساس بوده و در کنار تمام عوامل به تمرین و تکرار نیز نیاز دارد.

آکادمی های استعدادیابی با کمک کارشناسان مختلف و مربیان حرفه ای فرد را از چندین نظر بررسی می کنند تا متوجه استعداد او در زمینه فوتبال و کار تیمی شوند. درصوت موفقیت در آزمون های مختلف، فرد می تواند آینده بسیار درخشانی داشته باشد. در ادامه با این مراکز بیشتر آشنا می شویم پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

اهمیت آکادمی استعدادیابی در رشد فوتبال

فوتبال هر کشور یکی از مهم‌ ترین رشته های ورزشی آن به شمار می‌ آید و لازم است افرادی به این رشته وارد شوند که از استعداد و توانایی لازم برخوردار باشند. هر چند تمرین مداوم نیز می تواند زمینه ورود افراد به فوتبال را فراهم کند اما ترکیب استعداد و تمرین قطعا می تواند از آنها ستاره بسازد.

آکادمی استعدادیابی با این هدف به وجود آمد که همه افراد گمنام در شهرهای مختلف که امکانات مناسبی ندارند، فرصتی برای ابراز وجود و نشان دادن مهارت یا استعداد خود داشته باشند.

این آکادمی ها با استفاده از روش های مختلف و با کمک مربیانی کاملا حرفه ای می توانند از میزان استعداد و مهارت فرد آگاه شوند. به همین دلیل نقش مهمی در رشد افرادی که زمینه ستاره شدن را دارند ایفا می کنند. از سوی دیگر نیز باعث پیشرفت فوتبال کشور خواهند شد.

بهترین زمان برای مراجعه به آکادمی استعدادیابی

چه زمانی باید برای تشخیص استعداد فوتبالی به این آکادمی ها مراجعه کرد؟ اگر احساس می کنید فرزندتان علاقه خاصی به این رشته دارد و نسبت به سایر هم سن و سال های خود بهتر عمل می کند، باید از همان سن نونهالی برای کشف و تقویت استعداد او اقدام کنید.

برخی کودکان نیز تنها علاقه زیادی به فوتبال دارند که در این صورت باید در کلاس های آموزشی تحت نظر مربی حرفه ای شرکت کنند. اما برخی نشانه ها در کودک به آکادمی ثابت می کند که فرزند شما استعداد لازم را دارد. این موارد به شرح زیر هستند:

مهارت حرکتی

مهارت در حرکت از گزینه های مهمی است که می تواند به کودک شما در زمینه موفقیت در فوتبال کمک کند.

سرعت در حرکت

کودکانی که سریع تر از بقیه هم سن و سالان خود حرکت می کنند و دیرتر از آنها خسته می شوند، یکی از مهم ترین زمینه های فوتبالیست شدن را دارند.

بازی و تسلط بر توپ

بسیاری از کودکان بازی با توپ را دوست دارند اما زمانی که فرزند شما بیشتر وقت خود را با توپ سر کند و بتواند روی آن تسلط داشته باشد، می توان گفت استعداد لازم را دارد. البته منظور این نیست که تکنیک های سختی با آن انجام دهد.

ترجیح فوتبال به دیگر بازی‌ها

امروزه که بازی با موبایل و لوازم دیجیتالی مانند کامپیوتر زیاد شده، اگر دیدید فرزندتان بیشتر وقت خالی خود را در زمین های فوتبالی سپری می کند بدانید که در این زمینه استعداد دارد.

قدرت گل زنی بالا

این مورد بیشتر برای کودکانی صدق می کند که قرار است در آینده مهاجم شوند. اگر فرزند شما در طول بازی گل می زند حتما او را به یک آکادمی استعدادیابی ببرید تا از مهارت های وی آگاه شوید.

قدرت تصمیم گیری

یک فوتبالیست زمانی حرفه ای عمل می کند که بتواند به موقع و در لحظه تصمیم بگیرد. اگر کودک شما نیز حین بازی با دوستان خود توانست به صورت آنی بهرین واکنش و عکس العمل ها را نشان دهد، می توانید روی داشتن استعداد فوتبالی او حساب باز کنید.

بررسی آزمون های آکادمی استعدادیابی

اگر قصد دارید کودک خود را به آکادمی ببرید تا نسبت به میزان مهارت و استعداد وی آگاه شوید لازم است از آزمون‌ هایی که در این مراکز گرفته می شود نیز اطلاع داشته باشید. به طور کلی یک آکادمی برای تشخیص استعداد افراد آزمون های زیر را برای آنها در نظر می گیرد:

  • پیکرسنجی: از آنجایی که بدن فرد می‌تواند تاثیر زیادی بر مهارت و سرعت حرکت وی بگذارد در اولین مرحله باید قد، وزن و میزان چربی بدن او بررسی شود.
  • فیزیولوژیکی: در این مرحله مواردی مانند حداکثر میزان اکسیژن مصرفی، فعالیت های بی هوازی و چگونگی عملکردهای عضلانی مورد بررسی قرار می گیرند.
  • فعالیت های حرکتی: استعداد یک فرد در فوتبال زمانی تکمیل می شود که از نظر میزان انعطاف پذیری، چابکی و سرعت نیز بتواند به خوبی عمل کند.
  • مهارت: یک فوتبالیست باید در حین بازی از مهارت های مختلفی مانند دریبلینگ و دویدن با توپ بهره مند باشد. کارشناس آکادمی استعدادیابی این موارد را به طور کامل بررسی می کند تا فرد از نظر استعداد فوتبالی تایید شود.

مراجعه به آکادمی استعدادیابی چه مزایایی دارد؟

اگر احساس می کنید فرزند شما استعداد بالایی در زمینه فوتبال دارد حتما باید او را به مرکز استعدادیابی ببرید. کارشناسان و مربیان این آکادمی ها با استفاده از آزمون های مختلف می توانند میزان استعداد و مهارت افراد را تشخیص دهند.

در صورتی که کودک شما از مهارت و استعدادهای لازم برخوردار بود، مربیان آکادمی تمام تلاش خود را برای ارتقاء این استعداد به‌ کار می گیرند. همچنین فرزند شما در محیطی قرار می گیرد که افراد با استعداد زیادی در آنجا حضور دارند؛ درنتیجه میل او برای بهتر شدن افزایش می یابد.

در نهایت زمانی که کودک متوجه استعداد خود می شود و با سایر هم سن و سالان که از مهارت خوبی برخوردار هستند بازی می کند، سعی بیشتری برای کسب مهارت کرده و به موفقیت نزدیک تر خواهد شد.

 

آکادمی استعدادیابی سایدا راهی برای ورود به تیم ملی فوتبال

آکادمی سایدا یکی از معتبرترین مراکز شناسایی استعدادهای فوتبالی است که به شما کمک می کند از میزان استعداد فرزند خود در زمینه فوتبال آگاه شوید. در این آکادمی مربیان حرفه ای و متخصصی وجود دارد که تمام تلاش خود را برای ستاره شدن استعدادهای پنهان به کار گرفته اند.

آکادامی استعدادیابی سایدا همچنین به استعدادهای فوتبالی کمک می کند تا ابتدا وارد تیم های بزرگ شوند و در نهایت راه ورد آنها به تیم ملی باز شود. البته افراد در این راه علاوه بر کمک گرفتن از مربی های متخصص، باید تلاش و کوشش فراوانی داشته باشند.

جهت اطلاع از جدیدترین اخبار ورزشی میتوانید به سایت فوتبالی مراجعه نمایید.

جمع بندی

آکادمی استعدادیابی مرکزی است که در آن با استفاده از آزمون های مختلف و بررسی شرایط بدنی فرد می توانند نسبت به داشتن استعداد یک فرد در زمینه ای مانند فوتبال نظر بدهند. همچنین در این آکادمی ها به افراد کمک می شود تا به موفقیت برسند.

آکادمی سایدا یکی از معتبرترین این مراکز است که با کمک کارشناسان و مربیان حرفه ای و از طریق آزمون هایی مانند پیکرسنجی، بیولوژیکی، فعالیت های حرکتی و بررسی میزان مهارت فرد در کار با توپ می تواند میزان استعداد افراد را تشخیص دهد.

اگر نشانه هایی در کودک خود دیدید که به فوتبال و استعدادهای او مربوط می شد مانند مهارت حرکتی، سرعت بالا، علاقه مندی به کار با توپ و تسلط روی توپ بهتر است در اولین فرصت برای تشخیص استعداد وی، او را به آکادامی سایدا ببرید.