7 راه برای بهبود استراتژی بازاریابی دیجیتال پزشکی

به عنوان یک بازاریاب، شما همیشه به دنبال راه‌هایی برای بهبود استراتژی بازاریابی دیجیتال پزشکی خود هستید. متأسفانه، اینترنت مملو از راه‌حل‌های رفع سریع است که هرگز به‌طور واقعی به مشکلاتی که با آن مواجه هستید پاسخ نمی‌دهد.

موفقیت در مسیر بازاریابی دیجیتال پزشکی

برای مشاهده بهبودهای پایدار در استراتژی بازاریابی دیجیتال پزشکی خود مطمئن شوید که:

  • انجام تحقیقات رقبا
  • شخصیت‌های خریدار را توسعه دهید
  • محتوای جذاب ایجاد کنید
  • سایت و محتوای خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید
  • یک کمپین تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک راه‌اندازی کنید
  • طراحی صفحات فرود
  • با مشتریان خود پیگیری کنید

1. انجام تحقیقات رقبا

تحقیق در مورد رقبای خود یک راه عالی برای یادگیری آنچه که آن‌ها انجام می‌دهند، چه چیزی کار می‌کند و چرا کار می‌کند است. از سوی دیگر، شما می‌توانید رقبای خود را تجزیه‌وتحلیل کنید تا یاد بگیرید که چه‌کاری می‌توانید متفاوت انجام دهید. این به شما کمک می‌کند در صنعت شلوغ مراقبت‌های بهداشتی متمایز شوید.

2. پرسونا خریدار را توسعه دهید

با چنین محیط فوق رقابتی، شما به راهی نیاز دارید که بتوانید متمایز شوید و مستقیماً با مخاطبان هدف خود صحبت کنید. محتوا برای همه درنهایت هیچ‌کس را جذب نمی‌کند، بنابراین استراتژیک بودن می‌تواند به مخاطبان هدف شما کمک کند تا شما را پیدا کنند. شخصیت‌های خریدار به سنگ بنای بازاریابی دیجیتال تبدیل‌شده‌اند، زیرا با تنظیم پیام شما فقط برای آن‌ها به انجام این کار کمک می‌کنند.

به زبان ساده، شخصیت خریدار ترکیبی از مشتری ایده آل شما است. آن‌ها بر اساس تحقیقات در مورد مخاطبان شما هستند مانند:

  • جمعیت‌شناسی
  • اهداف
  • نقاط درد

با این اطلاعات، تیم بازاریابی شما می‌تواند پیام‌هایی درباره نحوه راه‌حل شرکت مراقبت‌های بهداشتی شما ایجاد کند. این به‌تدریج بازدیدکنندگان را به سرنخ‌های واجد شرایط تبدیل می‌کند که می‌توانند به بیماران یا مشتریان تبدیل شوند.

3. محتوای جذاب ایجاد کنید

تولید محتوا به پر کردن شکاف بین بیماران یا مشتریان بالقوه‌ای که از سایت شما بازدید می‌کنند و سپس دوباره و دوباره بازمی‌گردند کمک می‌کند. محتوای آموزشی در قالب یک پست وبلاگ، ویدیو یا مطالعه موردی قابل دانلود به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد که اطلاعات بیشتری در مورد خدمات یا محصولات بهداشتی شما به‌صورت رایگان کسب کنند.

محتوای متقاعدکننده بستری برای انتقال پیام اصلی بازاریابی و ارزش پیشنهادی شما است. همچنین به عنوان یک ابزار تولید سرنخ عمل می‌کند و کسب‌وکار مراقبت‌های بهداشتی شما را به عنوان مرجعی که بازدیدکنندگان برای کسب اطلاعات و راه‌حل می‌توانند به آن مراجعه کنند، تنظیم می‌کند.

4. سایت و محتوای خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید

وب‌سایت و محتوای خود را با سئو به سطح بالاتری ببرید. خلاصه‌شده برای بهینه‌سازی موتور جستجو ، سئو فرآیند بهبود دید وب‌سایت شما در موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ است. این باعث می‌شود سایت شما به‌صورت آنلاین راحت‌تر پیدا شود.

به معنای واقعی کلمه صدها روش برای بهبود سئوی سایت شما وجود دارد، بنابراین بهتر است از کارهای کوچک شروع کنید. این شامل استفاده از کلمات کلیدی در سراسر سایت شما و محتوایی است که شخصیت‌های شما به دنبال آن هستند. همچنین باید سایت خود را برای UX ( تجربه کاربر ) بهینه کنید، مانند موبایل پسند بودن و داشتن زمان بارگذاری سریع.

5. یک کمپین تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک راه‌اندازی کنید

سئو یک استراتژی بلندمدت است که ارزش تلاشی را دارد که نیاز دارد. بااین‌حال، ممکن است به نتایج سریع‌تری نیاز داشته باشید تا به استراتژی بازاریابی دیجیتالی مراقبت‌های بهداشتی خود دست پیدا کنید. با تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC)، می‌توانید از طریق موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی خود به افرادی دسترسی پیدا کنید که ممکن است هرگز نام شرکت شما را نشنیده باشند.

به خاطر داشته باشید که سئو و PPC استراتژی‌های بازاریابی رقابتی نیستند. در عوض، آن‌ها با کمک به شما در دستیابی به اهداف بلندمدت و کوتاه‌مدت یکدیگر را تکمیل می‌کنند. کمپین‌های بازاریابی PPC برای افزایش آگاهی از برند و همچنین هدف قرار دادن مجدد افرادی که بدون خرید از سایت شما بازدید کرده‌اند، ایده آل هستند.

6. صفحات فرود را طراحی کنید

صفحه فرود یک صفحه وب مستقل است که بازدیدکنندگان وقتی روی تبلیغ، ایمیل یا نوع دیگری از پیوند کلیک می‌کنند، روی آن فرو می‌روند. آن‌ها می‌توانند اهداف مختلفی را انجام دهند، مانند:

  • برجسته کردن یک محصول یا خدمات خاص
  • ارائه کد تبلیغاتی
  • دعوت از بازدیدکنندگان برای ثبت‌نام در خبرنامه ایمیل شما

چیزی که صفحات فرود را منحصربه‌فرد می‌کند این است که بسیاری از عناصر مزاحم سایت اصلی شما را ندارند. عدم وجود منوهای کشویی، کادرهای جستجو و سایر عناصر به بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا روی یک نقطه کلیدی تمرکز کنند و عمل موردنظر را انجام دهند.

7. با مشتریان خود پیگیری کنید

ویزیت یا فروش بیمار نباید پایان رابطه با مشتری شما باشد. در عوض، با آن‌ها دنبال کنید تا از تجربه آن‌ها در مورد خدمات یا محصول مراقبت‌های بهداشتی خود مطلع شوید. این به آن‌ها کمک می‌کند احساس کنند شنیده می‌شوند و مورد قدردانی قرار می‌گیرند و همچنین شانس فروش دیگری را افزایش می‌دهند.

پیگیری‌هایی از این دست می‌توانند به روش‌های مختلفی کار کنند. برای ارتباط شخصی، از یکی از اعضای تیم خود بخواهید شخصاً از طریق تلفن با آن‌ها تماس بگیرد. همچنین می‌توانید ارتباط خود را با ایمیل‌ها خودکار کنید و آن‌ها را به‌طور متناوب برنامه‌ریزی کنید تا ببینید در طول زمان چگونه کار می‌کنند.

سخن پایانی

بهبود استراتژی بازاریابی دیجیتال پزشکی خود را با انجام تحقیقات رقبا شروع کنید تا ببینید آن‌ها چه‌کاری انجام می‌دهند و چه‌کارهایی می‌توانید انجام دهید. در مرحله بعد، پرسونای خریدار و محتوای متناسب با آن‌ها ایجاد کنید. محتوا و وب‌سایت خود را به‌طورکلی با سئو برای رشد بلندمدت تقویت کنید و درعین‌حال یک کمپین PPC را برای دستاوردهای کوتاه‌مدت راه‌اندازی کنید. صفحات فرود را برای اهداف خاصی مانند تبلیغ یک محصول خاص یا دعوت از بازدیدکنندگان برای پیوستن به خبرنامه ایمیل خود طراحی کنید. شما همچنین باید با مشتریان پیگیری کنید تا به تقویت رابطه مستمر با آن‌ها کمک کنید. همچنین می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی زیر با آژانس تبلیغات پزشکی طب مارکتینگ در ارتباط باشید:

02122644773

02126643064

02126601795

وبسایت:

www.tebmarketing.com

اینستاگرام:

tebmarketing

پایان رپورتاژ آگهی