کسر از خدمت سربازی با ارائه پایان نامه با محوریت حفظ ارزش های دفاع مقدس

در جلسه ای با حضور سردار ابوالفضل اسلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان البرز، دکتر محمد حسن برهانی فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج با محوریت کسر از خدمت سربازی دانشجویان و حمایت از پایان نامه ها در مقطع کارشناسی ارشد و رساله دکتری برگزار شد.
در این مراسم دکتر محمدحسن برهانی فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج با تبیین دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و حفظ ارزش ها و آثار دفاع مقدس بر قدردانی از رشادت‌ها و از خودگذشتگی های شهدا، آزادگان و ایثارگران تاکید کرد.

اگر می خواهید برای کسر خدمت سربازی و انجام پایان نامه در زمینه حفظ ارزش های دفاع مقدس اقدام کنید، می توانید از موسسه های معتبری مانند علم پژوه مشاوره بگیرید.

 

در ادامه این جلسه سردار ابوالفضل اسلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان البرز با هدف مشارکت دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در تحقیق و پژوهش حوزه دفاع مقدس و گسترش شناخت، ترویج آرمان ها و ارزش های هشت سال دفاع مقدس بیان داشت: معاونت آموزش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان البرز در راستای ماموریت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مبادرت به حمایت های معنوی و کسر خدمت از پژوهش های دانشجویی و حمایت مالی از پایان نامه و رساله های دانشجویی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می نماید که دانشجویان علاقه مند به این طرح، در مراحل نوشتن پایان نامه خود، بهتر است این موضوع را در نظر داشته باشند.

سردار اسلامی در خصوص ضوابط این مشارکت پیرامون کسر از خدمت سربازی گفت: دانشجو حداقل هشت ماه فرصت ارائه قبل از شروع اعزام به خدمت داشته باشد، انجام دو طرح پژوهشی موازی و همزمان ممنوع است و حداکثر دو مرحله و هر مرحله امکان حداکثر تا 9 ماه کسر خدمت میسر است که در شرایط خاص تا 12 ماه هم امکان پذیر می باشد و در خصوص حمایت از پایان نامه ها نیز موضوع پایان نامه باید در دانشگاه مربوطه مصوب گردد و حضور استاد دوم و راهنما در مراحل تحقیق الزامی است و لازم است عنوان تحقیق با محوریت دفاع مقدس و هماهنگی معاونت آموزش و پژوهش اداره کل صورت پذیرد. وی با اشاره به حمایت از دانشجویان گفت: این حمایت ها با ارائه مشاوره در انتخاب موضوع( ابعاد فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و نظامی هشت سال دفاع مقدس)، در اختیار گذاشتن منابع کتابخانه ای و اسناد، معرفی استاد مشاور دوم و راهنما و حمایت مالی پایان نامه و رسالت دانشجویی ( براساس ضوابط مربوطه) انجام می گیرد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» روز یکشنبه افزود: با توجه به استقبال دانشجویان مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مراکز آموزش عالی کشور از طرح کسر از خدمت سربازی در سال‌های گذشته در سال جاری نیز با هدف توسعه پژوهش در حوزه دفاع مقدس و افزایش پایان نامه‌های دانشجویی در این زمینه مجوزی جهت اجرای کسر از خدمت سربازی از طرف ستادکل نیروهای مسلح کشور صادر و به ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌ها ابلاغ شد.

 

وی اظهار کرد: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز نیز بر اساس این ابلاغیه در سال جاری نیز نسبت به جذب مشمولان خدمت سربازی متقاضی طرح کسر از خدمت در مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد استفاده خواهد کرد.

 

اسلامی با بیان اینکه امیدواریم اجرای این طرح بتواند به پژوهش‌های عمیق و کاربردی در حوزه دفاع مقدس منجر شود، خاطرنشان کرد: انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان یک ضرورت بسیار مهم است که دانشجویان می‌توانند از فرصت فراهم شده در طرح کسر از خدمت جهت پژوهش و ارائه کتاب یا پایان نامه استفاده کنند و در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام موثری بردارند.

 

وی گفت: میزان کسر از خدمت در این طرح با توجه به پروژه مصوب شده به میزان حداکثر ۱۲ ماه هست.