پاک کردن ویروس های کامپیوتر و لپ تاپ در 5 دقیقه

چنانچه سیستم‌های کامپیوتری ویروسی شوند مشکلات مختلفی برای آنها به وجود خواهد آمد. مثلاً ممکن است برخی از فایل‌ها و برنامه‌های مهم به صورت خود به خود از روی سیستم پاک شوند و یا حتی به قطعات سخت افزاری سیستم آسیب وارد شود. به همین خاطر امروزه بسیاری از افراد به دنبال راهکارهایی برای پاک کردن ویروس‌ها  از روی کامپیوترشان هستند تا بتوانند از فایل‌ها و قطعات مختلف سیستمشان در برابر آنها محافظت نمایند. از آنجایی که ویروس‌ها اغلب به دنبال تخریب سیستم هستند، وجود آنها در سیستم می‌تواند منجر به کند شدن سیستم و پایین آمدن کارایی سیستم نیز شود.

به همین خاطر ما در این مقاله قصد داریم روش پاک کردن ویروس‌های کامپیوتر و لپ تاپ در ۵ دقیقه را به شما آموزش دهیم تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن از شر این ویروس‌ها خلاص شوید. یک سری ترفندها مثل نصب مجدد ویندوز به عنوان تیر خلاص به کار گرفته می‌شوند و در صورتی که نتوانستید از ترفندهای ساده‌تر برای خلاص شدن از شر ویروس‌ها نتیجه‌ای بگیرید، می‌توانید سراغ این راه حل‌ها بروید. برای آموزش نصب ویندوز روی همین لینک کلیک کنید. چنانچه شما هم سیستمتان ویروسی شده و نمی‌دانید برای پاک کردن این ویروس‌ها باید چه کار کنید، پیشنهاد می‌کنیم خواندن ادامه این مقاله را از دست ندهید.

نحوه پاک کردن ویروس‌های کامپیوتر و لپ تاپ بدون استفاده از آنتی ویروس

اگر سیستم شما هم دچار افت سرعت شده و اجرای برنامه‌ها در آن به کندی انجام می‌شود، احتمال ویروسی شدن سیستم شما وجود دارد. به دلیل بالا بودن قیمت آنتی ویروس‌ها، بسیاری از افراد به دنبال راهکارهای جایگزین برای پاک کردن ویروس‌ها از روی سیستم هستند. در ادامه به شما روش پاکسازی ویروس از روی کامپیوتر و لپ تاپ بدون نیاز به آنتی ویروس را آموزش خواهیم داد:

پاک کردن ویروس‌های لپ تاپ با باز کردن پنجره Task Manager

یکی از راهکارهایی که می‌توانید با استفاده از آن اقدام به پایان دادن فرایندهای مرتبط با ویروس‌ها کنید این است که پنجره Task Manager را باز نمایید و کلیه فرایندهایی که توسط ویروس‌ها در سیستم در حال اجرا می‌باشند را متوقف کنید. برای انجام این کار کافی است:

  • کلیدهای ترکیبی Ctrl + Alt + Delete را به صورت همزمان فشار دهید تا پنجره Task Manager به شما نمایش داده شود.
  • حال وارد تب Processes شده و با بررسی کلیه فرایندهای در حال اجرا، اقدام به شناسایی برنامه‌های ناشناس کنید. برنامه‌های ناشناس معمولاً توسط ویروس‌ها به اجرا در می‌آیند و منجر به کند شدن سیستم شما می‌شوند. بنابراین می‌بایست با کلیک بر روی دکمه End Task اجرای این برنامه‌ها را متوقف کنید تا منابع اختصاص داده شده به آنها آزاد شود و سرعت سیستم شما به حالت عادی بازگردد.

برای دریافت راهنمایی بیشتر در خصوص نحوه شناسایی فایل های ناشناس در حال اجرا بر روی سیستم میتوانید با کارشناسان رایانه کمک با استفاده از تلفن های ثابت : 9099071540 و شماره: 0217129 برای ارتباط از طریق موبایل تماس بگیرید تا به جواب سوالاتتان برسید.

ریست فکتوری کردن ویندوز برای پاک کردن ویروس‌ها از روی کامپیوتر و لپ تاپ

یکی دیگر از راهکارهای مفیدی که برای پاک کردن ویروس‌ها از روی کامپیوتر و لپ‌تاپ می‌توانید مورد استفاده قرار دهید این است که سیستم خود را ریست فکتوری نمایید. با انجام این کار به احتمال زیاد کلیه ویروس‌های موجود بر روی سیستم شما از بین خواهد رفت و سیستم شما پاکسازی خواهد شد. البته ریست فکتوری کردن سیستم نه تنها ویروس‌های موجود بر روی آن را از بین می‌برد، بلکه باعث می‌شود تا هر نوع اختلال در عملکرد سیستم نیز درست شود.

پیشنهاد ما به شما این است که پیش از انجام این کار حتماً یک نسخه بکاپ از اطلاعات مهم و ضروری موجود بر روی سیستمتان تهیه کنید و سپس این کار را انجام دهید. چرا که ریست فکتوری کردن سیستم، اطلاعات موجود بر روی سیستم را از بین خواهد برد. چنانچه تمایل به آموزش ریست فکتوری ویندوز دارید، پیشنهاد می‌کنیم بر روی همین لینک کلیک کنید تا روش انجام این کار را به طور دقیق و کامل بیاموزید.

نصب مجدد ویندوز برای پاک کردن ویروس‌ها از روی کامپیوتر و لپ تاپ

آخرین راهکاری که می‌توانید برای پاک کردن ویروس‌ها از روی کامپیوتر و لپ تاپ به کار بگیرید، نصب مجدد ویندوز می‌باشد. به دلیل اینکه انجام این کار کمی زمان بر است و می‌تواند منجر به پاک شدن کلیه برنامه‌های نصب شده از روی سیستم شما شود، پیشنهاد ما به شما این است که این کار را به عنوان آخرین راهکار در نظر بگیرید و در صورتی که با انجام راهکارهای دیگر نتوانستید ویروس‌های موجود بر روی سیستمتان را از بین ببرید سراغ این روش بیایید. چنانچه با روش نصب ویندوز آشنایی ندارید، می‌توانید سری به مقاله آموزش نصب ویندوز 7  و صفر تا صد انجام این کار را به صورت مرحله و قدم به قدم آموزش ببینید.

جمع ‌بندی

در این مقاله سعی کردیم با ارائه راهکارهایی مفید به شما کمک کنیم تا بتوانید ویروس‌های موجود بر روی کامپیوتر یا لپ تابتان را در کمترین زمان ممکن پاکسازی کنید و از شر آنها خلاص شوید. به جز ترفندهای موجود در این مقاله احتمالاً ترفندهای دیگری نیز وجود دارند که برای پاک کردن ویروس‌ها از روی سیستم می‌توان از آنها بهره گرفت. چنانچه شما این ترفندها را می‌شناسید و با اجرای آنها توانسته‌اید ویروس‌های موجود بر روی سیستمتان را پاکسازی نمایید، ممنون می‌شویم در بخش کامنت این ترفندها را به ما و بقیه کاربران آموزش دهید.

در آخر از شما تشکر می‌کنیم که تا آخر این مقاله با ما همراه بودید و امیدواریم با به کار گرفتن ترفندهایی که در این مقاله به شما آموزش داده شد بتوانید کلیه ویروس‌های موجود بر روی سیستمتان را پاک کنید و سرعت و عملکرد سیستمتان را بهبود بخشید.

اگر سوالی درباره نحوه انجام هر یک از ترفندهای بالا برای پاک کردن ویروس‌ها از روی سیستم داشتید، به راحتی می‌توانید با خدمات کامپیوتری رایانه کمک با استفاده از تلفن های ثابت : 9099071540 و شماره: 0217129 برای ارتباط از طریق موبایل تماس بگیرید تا به جواب سوالاتتان برسید و کارشناسان ما سوالات شما را در کمترین زمان پاسخ دهند و ابهامات شما را برطرف کنند.

پایان رپورتاژ آگهی