معیارهای مهم در انتخاب و خرید سشوار

 

معیارهای مهم در انتخاب و خرید سشوار

سشوار از جمله لوازمی است که امروزه استفاده بسیاری دارد، این وسیله نه تنها در سالن های بزرگ آرایشی بلکه در منازل نیز بسیار رایج است . از سشوار جهت خشک کردن و حالت دادن به موها استفاده میشود به همین علت طرفداران بسیاری داشته و در واقع در هر منزلی یک سشوار را میتوان یافت. بدلیل اهمیت بالای این وسیله در ادامه به معیارهای مهم در انتخاب و خرید سشوار میپردازیم.

معیارهای مهم در انتخاب سشوار

از آنجاییکه سشوار از جمله لوازمی است که استفاده بسیاری دارد پس هنگامی که برای خرید سشوار مراجعه میکنید نیاز است اطلاعات کافی در این زمینه را دارا بوده و بتوانید سشوار مناسبی را انتخاب نمایید. معیارهای مهم در انتخاب این وسیله را میتوان در تیترهای زیر دسته بندی کرد:

موتور:

قطعا برای هر وسیله ای موتور آن از اهمیت بالایی برخوردار است پس یکی از مهمترین معیارها در هنگام خرید سشوار توجه به نوع و کارایی موتور آن است چرا که موتور قوی را میتوان یکی از ارکان کیفیت بالای سشوار دانست. اگر بخواهیم سشوارها را از نظر موتور از یکدیگر جدا کنیم به دو دسته Ac و DC تقسیم میشوند که دسته DC مخصوص سشوارهای خانگی هستند که اصطلاحا به آن ها موتور سبک گفته میشود و سشوارهای تخصصی و موتور سنگین که معمولا در سالن ها از آنها استفاده میشود دارای موتور AC میباشند.

در دسته سشوارهایی که از موتور AC در آنها استفاده شده است موتور و برق المنت کاملا جدا می باشند و برای کنترل درجه حرارت و سرعت سشوار دارای دو دکمه مجزای کنترلگر می باشند اما در سشوارهای موتور DC برق المنت و برق موتور مجزا نبوده و معمولا درجه حرارت و سرعت با یک دکمه کنترل میشود. در بین سشوارهای حرفه ای برندهای مختلفی وجود دارد که در این میان سشوار دایسون به علت کیفیت بالا و کارکرد پیشرفته بسیار مورد تایید میباشد.

قدرت:

قدرت و یا توان سشوار از دیگر معیارهای مهم در انتخاب و خرید سشوار است اگر یک سشوار را برای مصرف خانگی میخواهید قدرت تا ۲۰۰۰ وات مناسب میباشد اما اگر از سشوار برای مراکز حرفه ای استفاده می‌کنید و در روز میزان استفاده بالاست باید از توان بالای ۲۰۰۰ استفاده نمایید.

فناوری تولید یون:

دیگر معیاری که در انتخاب سشوار نیاز است مورد توجه قرار بگیرد وجود فناوری تولید یون در سشوار است. این مدل از سشوارها در درون خود مولدی دارند که تولید کننده یون میباشد این فناوری سبب میشود سشوار محافظ موها بوده و سبب زبر شدن و آسیب به تارهای مو نشود و البته کارایی سشوار را نیز بالاتر برده و عمل خشک کردن را بهتر انجام میدهد. سشوارهایی که دارای فناوری یون هستند در دو نوع عرضه میشوند: این مدلها یا دارای دکمه آیونیک میباشند که در زمان نیاز شما میتوانید از آن استفاده نمایید و دیگر مدل بصورت خودکار این خاصیت را اعمال میکند.

فناوری تورمالین:

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم تورمالین یک نوع سنگ معدنی میباشد که در صورت حرارت دیدن بار الکتریکی تولید میکند و سشوارهایی که دارای فناوری تورمالین هستند در دمای بالا یون منفی ایجاد میشود.

تنظیم حرارت و سرعت:

برای اینکه یک سشوار را قابل قبول دانست نیاز است دکمه ای جهت تنظیم حرارت برای کنترل باد گرم و همچنین باد سرد داشته باشد. وجود دکمه تنظیم سرعت مجزا نیز کمک میکند هنگام فرم دهی به موها بتوانید میزان سرعت باد سشوار را کنترل نمایید.

المنت:

المنت های موجود در سشوارها برخی از جنس نیکل و برخی نیز از جنس سرامیک میباشند. المنت های سرامیکی بسیار گران بوده و در عین حال بسیار حساس میباشند و بر اثر ضربه به سشوار به راحتی شکسته میشوند اما نکته مثبت آنها قدرت خشک کردن بسیار عالی و همچنین مصرف کم برق است. معمولا در سشوارهای نسل جدید از نمونه سرامیکی استفاده میشود.

امکانات جانبی:

برخی از سشوارها آپشن هایی نسبت به بقیه دارند مانند: سیم بلند؛ سری متمرکز کننده؛ ماساژور؛ حلقه آویز و… که شما بسته به نیاز خود باید به امکانات جانبی سشوار توجه نمایید.

انواع سشوار

حرفه ای:

این مدل سشوارها دارای قدرت بالا بوده و برای استفاده مداوم طراحی شده اند که معمولا کاربرد آنها در سالنهای مد و آرایش میباشد.

خانگی:

این سشوارها همانگونه که از نامشان مشخص است برای استفاده خانگی و روزمره به کار میروند که دارای قدرت متوسط بوده و قیمت مقرون به صرفه ای نیز دارند.

سشوارهای مسافرتی:

این سشوارها ظاهر سبک و کوچکی داشته و برای جا دادن در ساک های مسافرتی بسیار مناسب میباشند.

سشوارهای برس دار:

این نمونه از سشوارها در واقع هم کار اتو مو و هم کار سشوار را انجام میدهند و برای حالت دهی آسان به موها بسیار مناسب میباشند.

سشوارهای چرخشی:

این سشوارها با فناوری های پیشرفته ای طراحی شده اند به گونه ای که دارای برس های قابل چرخش میباشند و شما در زمانی کم میتوانید موهای خود را به حالت دلخواه درآورید.

آیا وزن سشوار نیز دارای اهمیت است!؟

یکی از نکات بسیار مهم در هنگام خرید وزن سشوار میباشد چرا که اگر سشوار دارای وزن زیادی باشد هنگام استفاده دست شما خسته خواهد شد و قادر نخواهید بود به گونه صحیحی از سشوار استفاده کنید پس نیاز است هنگام خرید، سشواری را انتخاب کنید که میزان وزن استانداردی داشته باشد.

نکات طلایی

  • در کنار اینکه از سشوار برای حالت دهی و زیبایی موها استفاده میکنید به سلامت موهای خود نیز توجه کنید. دقت داشته باشید که هرگز موهای خیس را در معرض باد گرم سشوار قرار ندهید چرا که موها در حالت خیس و پس از استحمام، در حالت شکننده و کاملا آسیب پذیر قرار دارند پس توصیه میشود بلافاصله دمای موها را تغییر نداده و اجازه بدهید آب موها گرفته شود.
  • دیگر نکته حائز اهمیت در هنگام استفاده از سشوار تنظیم باد است توصیه میشود از گرمای متوسط سشوار استفاده کنید و به مدت طولانی باد گرم را در یک نقطه از موها نگه ندارید.
  • در استفاده از سشوار تعادل به خرج دهید و ترجیحا اینکار را بصورت روزمره انجام ندهید خصوصا اگر موهای آسیب پذیری دارید. توصیه میشود قبل از سشوار‌ کشیدن از روغن های گیاهی مناسب موی خود استفاده کنید.

دقت کنید که هنگام استفاده از سشوار فاصله آن را با موها رعایت کرده و هرگز سری سشوار را به موها نچسبانید چرا که اینکار بشدت به موها آسیب خواهد رساند.

اندازه سیم سشوار

اندازه سیم سشوار باید به میزانی باشد که شما به راحتی بتوانید آن را حرکت داده و موها را خشک کنید برای اینکار سیمی حدود ۱ونیم تا ۲متر میتواند برای استفاده خانگی کافی باشد.

قیمت سشوار

قیمت سشوار بر اساس برند و کارایی آن متفاوت میباشد و قطعا یک سشوار از یک برند خوب و با کیفیت بالا و همچنین دارای لوازم جانبی کافی قیمت پایینی نخواهد داشت اما از آنجا که سشوار وسیله ای نیست که نیاز باشد به طور مداوم تعویض شود پس ارزش یک بار هزینه را خواهد داشت. شما می توانید با آنلاین شاپ محصولات آرایشی و بهداشتی لیمونا با آدرس اینترنتی https://limoona.com/ در ارتباط باشید تا مشاوره لازم جهت انتخاب و خرید بهترین سشوار لازم انجام گیرد.

توجه داشته باشید که سشوار نیز مانند هر وسیله برقی دیگری نیاز به مراقبت دارد اگر موهای بلندی دارید و استفاده از سشوار تایم زیادی از شما میگیرد توصیه میشود این تایم را قسمت کرده و اجازه ندهید سشوار بصورت مداوم کار کند بهتر است در میان کار کمی به سشوار استراحت دهید تا موتور خنک شود و سپس مجددا کار خود را ادامه دهید اینکار به افزایش عمر سشوار شما کمک بسزایی خواهد کرد.

پایان رپورتاژ اگهی