معرفی کپسول قهوه نسپرسو

قهوه نسپرسو به عنوان یکی از بهترین نوشیدنی‌های جهان است که استفاده از آن در میان ملل مختلف رایج می‌باشد. همواره افرادی زیادی هستند تا کپسول قهوه نسپرسو با طعم‌های جدیدی را امتحان کنند. از آن جا که این قهوه نسپرسو با طعم‌ها و افزودنی‌های مختلف در بازار عرضه می‌شوند. به همین دلیل معرفی بهترین کپسول‌های قهوه نسپرسو راهنمای خوبی برای خریداران آن است.

تقسیم‌بندی Intensity کپسول قهوه نسپرسو

در حال حاضر قهوه نسپرسو با طعم‌ها و عطرهای مختلفی در بازار وجود دارند که کارشناسان حرفه‌ای قهوه آن‌ها را از لحاظ غلظت، طعم، رایحه، کافئین و غیره با هم مقایسه می‌کنند و بر اساس آن‌ها امتیازبندی می‌دهند. این امتیازبندی‌ها به استاندارد Intensity معروف است که محدوده نمره‌های آن بین 2 تا 12 می‌باشد.

هر چه میزان غلظت یک کپسول قهوه پایین‌تر باشد نمره آن‌ها کمتر است و بالعکس؛ اما دقت کنید که هر چه Intensity یک کپسول قهوه بیشتر باشد برای مصارف ترکیبی با شیر، کاکائو غیره مناسب است و هر چه نمره Intensity کپسول قهوه‌ کمتر از 5 باشد، برای مصارف عادی مناسب می‌باشد.

در حال حاضر استاندارد Intensity را برحسب نمره آن به چند دسته تقسیم می‌کنند:

  • رُست: اگر رست تیره‌تر باشد، نمره آن بالاتر خواهد بود.
  • تلخی: تلخی یک قهوه رابطه مستقیمی با تیرگی رست و نمره آن دارد.
  • ترش‌مزه یا اسیدی: اگر قهوه‌ای زیاد ترش‌مزه باشد، نمره‌ آن کمتر خواهد بود.
  • آسیاب: اگر در تولید قهوه از درجه‌ آسیاب نرم‌تر استفاده کنند، نمره بهتر و بالاتری را دریافت خواهد کرد.
  • غلظت: هر چه درجه‌ آسیاب قهوه نرم‌تر باشد، از میان ذرات آن آب راحت‌تر حرکت می‌کند؛ بنابراین زمان بیشتری برای تهیه قهوه نسپرسو لازم است. خوب است بدانید که هر چه میزان غلظت یک قهوه زیاد باشد، نمره بیشتری را دریافت خواهد کرد.
  • مقدار قهوه به دست آمده: کپسول‌های قهوه که نمره Intensity آن‌ها بیشتر از 8 باشد، به مقدار یک گرم یا بیشتر قهوه در کپسول خود نسبت به کپسول‌های دیگر دارند. بیشترین مقدار قهوه‌ای که می‌تواند درون یک غلات وجود داشته باشد، 6 گرم است.
  • کافئین: اگر کافئین قهوه‌ کمتر باشد، میزان رست آن نیز تیره‌تر خواهد بود. در واقع کافئین بالا نمره بیشتری را دریافت می‌کند.
  • طعم و رایحه: برخی از کپسول‌های نسپرسو با انواع طعم‌ها و رایحه‌ها در بازار عرضه می‌شوند. اگر این کپسول‌های قهوه را با درجه تیره‌تر آسیاب کنند می‌سوزند و چیزی از آن‌ها باقی نمی‌ماند. لذا طعم دودی و شکلاتی تلخ می‌گیرند. هر چه طعم و رایحه یک قهوه خوب باشد، نمره آن نیز بیشتر است.

پرفروش‌ترین کپسول‌های قهوه نسپرسو

کپسول قهوه Livanto

این کپسول قهوه نسپرسو جزو کپسول‌هایی با غلظت 6 تا 12 متعادل است. این قهوه از دانه‌های قهوه خالص عربیکا از آمریکای جنوبی و مرکزی تهیه شده است و طعم و عطر گندمی دارد. برای دم کردن این کپسول قهوه Livanto یک فنجان با ظرفیت 40 میلی‌لیتر کافی است.

کپسول قهوه Capriccio

اگر به دنبال خرید یک کپسول نسپرسو قوی و برجسته با عطر و رایحه غلات هستید می‌توانید کپسول قهوه Capriccio را خریداری کنید. غلظت هر کپسول آن بین 5 تا 12 است و جزو کپسول‌های اسپرسو نسپرسو به شمار می‌آید. دانه‌های قهوه این غلاف را از عربیکای آمریکای جنوبی و ربوستا تهیه کرده‌اند. برای یک غلاف قهوه Capriccio یک فنجان با ظرفیت 40 میلی‌لیتر کفایت می‌کند. رست کپسول قهوه Capriccio نرم و ترکیبی متمایز با ترش‌مزگی اندک است.

کپسول قهوه نسپرسو Kazaar

اگر به دنبال خرید کپسول نسپرسو با غلظت فراوان هستید می‌توانید کپسول قهوه Kazaar را خریداری کنید. این کپسول‌ها با رایحه‌ای تلخ و کمی فلفلی عرضه می‌شوند. مزه آن‌ها بسیار تلخ و تند است و طعم خامه‌ای کمی به همراه کرمای بالا، ملایم شده در آن وجود دارد.

این قهوه به عنوان غلیظ‌ترین قهوه نسپرسو شناخته شده است که غلظت آن 12 می‌باشد. دانه‌های کپسول قهوه Kazaar از قهوه ربوستا و عربیکا تهیه شده است و برای دستیابی به طعم بهتر هر کدام از آن‌ها را به صورت جداگانه رست می‌کنند. برای استفاده از یک کپسول قهوه Kazaar یک فنجان با ظرفیت 25 تا 40 میلی‌لیتری کافی است.

کپسول قهوه Arpeggio Decaffeinato

دوستداران قهوه‌های بدون کافئین می‌توانند با خرید کپسول قهوه Arpeggio Decaffeinato یک طعم و عطر عالی را القا کنند. این قهوه از بهترین دانه‌های قهوه آمریکای مرکزی و شمالی تولید شده است و به صورت دارک رست می‌شوند. به همین دلیل طعم تلخ دلپذیری را به همراه اندکی طعم میوه‌ای یا مالت دارند. غلظت قهوه آرپجیو 9 است و کرمای بالای آن عطر خوش کاکائو را در قهوه القا می‌کند. برای هر کپسول قهوه Arpeggio Decaffeinato یک فنجان 25 تا 40 میلی‌لیتری کفایت می‌کند.

کپسول قهوه Envivo Lungo

این کپسول قهوه نسپرسو توسط کارمندان این کمپانی برای ساعات اولیه روز جهت شروع روز عالی به صورت اختصاصی تولید شده است؛ زیرا کپسول قهوه Envivo Lungo یک غلاف بسیار قوی و موثری است که با مزه تلخ و دل‌چسب خود می‌تواند کافئین زیادی را وارد بدن کند. غلظت کپسول قهوه Envivo Lungo حدود 9 است و با رست تیره خود می‌تواند رایحه خوشبو چوب و نان زنجبیلی را القا کند. دانه‌های قهوه Envivo Lungo از قهوه‌ ممتاز عربیکای هند و نوعی روبوستا مکزیک تهیه شده است. برای هر کپسول قهوه Envivo Lungo وجود یک فنجان با حجم 110 میلی‌لیتری کفایت می‌کند.

کپسول نسپرسو Indriya From India

این کپسول نسپرسو جزو قهوه‌های تک خاستگاه است که دانه‌های آن را از قهوه عربیکای مناطق جنوبی هند تهیه می‌کنند. غلظت کپسول قهوه Indriya From India حدود 10 است و می‌تواند یک طعم و رایحه‌ تند و قدرتمندی را برای شما به هنگام نوشیدن آن ایجاد کند. دانه‌های کپسول قهوه Indriya From India خیلی آهسته رست شده است تا عطر آن قوی و ماندگار باشد. هر کپسول قهوه نسپرسو Indriya From India می‌تواند یک فنجان با حجم 40 میلی‌لیتر را پر کند.

کپسول قهوه Barista Corto

اگر علاقه‌مندان به کپسول‌های نسپرسو با تلخی و غلظت فراوان هستید، خرید کپسول قهوه Barista Corto می‌تواند گزینه خوبی باشد. این کپسول نسپرسو غلظت 11 دارد که طعم و رایحه‌ آن بسیار غلیظ است.

دانه‌های قهوه Barista Corto را از بهترین قهوه‌های عربیکای هندوستان و روبوستای ممتاز گواتمالا تهیه کرده‌اند. ترکیبات کپسول قهوه Barista Corto به صورت دارک رست شده است. برای هر کپسول آن نیز یک فنجان با حجم 40 میلی‌لیتری کفایت می‌کند.