ایده برای پست اینستاگرام

یکی از دغدغه های کسانی که در اینستاگرام فعالیت می کنند، این است که ایده پست از کجا بیاورند. امروز قرار است در این مطلب ایده های جذاب درباره پست گذاری در اینستاگرام را به شما بگوییم. همچنین یک سری راهکارها را برای شما آورده ایم که با آن هم ویو پست هایتان را بالاتر ببرید و هم اینکه موقع تبلیغات در پیج خود بیشترین بازدهی را داشته باشید.

زیرا طبق یک گفته ی قدیمی که همه ی ما آن  را میشناسیم! محتوا پادشاه است. چه بسا هرچقدر جذاب تر و حرفه ای تر محتوا را درست کنیم ایده ی ما بیشتر به نمایش می آید. فراموش نکنید که اینستاگرام یکی از بهترین بسترها برای تولید محتوا، درآمدزایی آنلاین و مشهور شدن است. پس سعی کنید با ایده های محتوایی که در ادامه به شما می گوییم، تولید محتوای خود را حرفه ای تر کنید تا بتوانید سریع به آنچه که در توانتون هست برسید.

از کجا ایده پست پیدا کنیم؟

سوالی که شاید دغدغه خیلی ها باشد این است که ایده پست اینستاگرام از کجا پیدا کنیم؟

تولید محتوا در اوایل شاید برای خیلی از افراد سخت باشد. قبول داریم و کاملا درست است. هرکس تا کاری را به آن عادت نکند هنگام انجام دادنش کمی سخت برایش خواهد بود. اما نگران نباشید. با منابعی که در ادامه برای تولید محتوا به شما معرفی کرده ایم می توانید ایده های جذاب برای پست های خود پیدا کنید. ایده هایی که اگر قابلیت انجام دادن آنها را داشته باشید، روزی 1000 فالوور واقعی می توانید جذب پیج خود کنید.

کامنت های دیگران

اولین راه برای ایده پست گذاری آنالیز کامنت های دیگران است. اگر پیج تازه تاسیس دارید باید حتما رقبای خود را آنالیز کنید. هر روز به پیج رقبای خود سر بزنید و از قسمت کامنت های آنان ایده در بیاورید. میتوانید این ایده ها را در نوت گوشی خود یادداشت کنید تا هروقت ایده ای برای پست گذاری نداشتید از آن استفاده کنید.

اعتقادی که همواره مشاور تبلیغاتی اینستاگرام در سایت نیک فالوور دارد این است که ایده های جدید همواره از دل سوالات مردم به وجود می آید. اگر شما پیج فروشگاهی دارید باید بدانید که دغدغه ی مردم دقیقا چیست. باید با دیدن کامنت های دیگران این دغدغه را از آنان رفع کنید.

تیک تاک

محتوای ویدیویی تولید می کنید؟ پس نیاز دارید که تیک تاک را در گوشی خود نصب کنید. تیک تاک منبع اصلی ساخت ویدیوهای جذاب است. اگر دقت کنید اینستاگرام نیز با آوردن ریلز در صدد رقابت با شبکه ی اجتماعی تیک تاک برآمده است. اما نکته ای که وجود دارد برای استفاده از تیک تاک باید از نسخه ی مود شده این اپلیکیشن استفاده کنید.

همیشه سعی کنید اگر ویدیویی در اینستاگرام خود قرار می دهید، ویدیوهای کوتاه اما جذاب باشد. زیرا کلی پیج در اینستاگرام وجود دارد که مخاطب وقت کافی برای دیدن همه ی آنان را ندارد. پس بهتر است محتوایی را تولید کنید که هم سرگرم کننده باشد و هم اینکه مخاطب را مجبور به دیدن آن کند. همچنین اگر دوست دارید ویدیویی که در پیج خود قرار داده اید بازدید فوق العاده بالایی را دریافت کنید می توانید خرید ویو اکسپلور از سایت های معتبر همانند نیک فالوور انجام دهید. با این کار پست شما در اکسپلورر افراد دیگر نمایش داده می شود و بازدید فوق العاده بالایی را دریافت خواهد کرد.

گوگل

همانطور که شما برای دیدن این مطلب کلمه ایده پست برای اینستاگرام را سرچ کنید، مخاطبین دیگر نیز این کار را انجام می دهند. شما باید سعی کنید در گوگل موضوعاتی که مربوط به شماست را سرچ کنید.

به عنوان مثال در حوزه لباس فعالیت دارید. در گوگل فقط کلمه ی : “چگونه لباس…” را سرچ کنید. برای شما کلی پیشنهاد می آورد. هر کدام از این پیشنهادات می تواند موضوع تولید محتوا شما محسوب شود. اینگونه محتواهایی که از دل سرچ گوگل به دست می آید بازدید بالا دارد. چون چیزی است که مخاطب هدف شما به دنبال آن است. اگر شما هم این کار را در پیج خود کنید خواهید دید که سیو و اشتراک گذاری زیادی را دریافت خواهد کرد.

سوالات متداول

در همه ی کسب و کارها یک سری متداول وجود دارد. مثلا در حوزه لباس این سوال زیاد پرسیده می شود که لباس را چگونه بشوریم که کوچک نشود. یا مثلا برای اتو کشی لباس چگونه این کار را انجام دهید. هرچیز دیگری می تواند جزو این سوالات باشد. شما از همین سوالات متداول می توانید محتوای جذاب و حرفه ای درست کند. فراموش نکنید که بعد از پست گذاری درباره هر موضوعی در اینستاگرام خرید لایک آنی را انجام دهید. این کار باعث می شود به الگوریتم های اینستاگرام سیگنال های عالی و مفیدی را ارسال کنید. در نتیجه بازدید های خوبی را نیز دریافت کنید.

آموزش ببینید

اگر هیچ ایده ای ندارید که برای آن تولید محتوا انجام دهید، پیشنهاد می کنم که در دوره بلاگری در اینستاگرام شرکت کنید. شرکت در دوره های آموزشی و استفاده از تجربه ی دیگران باعث می شود تا شما ایده های جدید و نابی را پیدا کنید. هیچگاه آموزش دیدن را فراموش نکنید. زیرا این کار سبب بروز یک سری اتفاقات عالی در کسب و کار شما می شود که بعدا نتیجه ی آن را خواهید دید.

با اموزش دیدن می توانید علاوه بر استفاده تجربه ی دیگران، خود را چندین سال جلو بیاندازید. به عنوان مثال اگر تولید محتوا بلد نباشید با شرکت در دوره های بلاگری می توانید به راحتی آب خوردن آن را انجام دهید. اگر بلد نیستید چگونه پیج خود را افزایش فالوور دهید، می توانید به راحتی آب خوردن این کار را انجام دهید.

الگو برداری کنید

روش دیگری که شما می توانید از آن برای ایده گرفتن ساخت پست استفاده کنید، الگو برداری از افرادی هست که از خیلی وقت پیش در حوزه کاری شما فعالیت می کنند. وارد پیج تاپ ترین نفر در حوزه کاری خودتان می شوید. سپس از اولین پست او شروع به آنالیز کردن می کنید. سپس میبینید که کدام یک از پست های او بازخورد بهتری را دریافت کرده است. آن پست را یکجا ذخیره کنید و بعدا از آن استفاده کنید.

حتی می توانید نکات جذاب تری به پستی که ساخته شده است اضافه کنید. با این کار هم به نیاز مخاطب توجه کرده اید و هم اینکه باعث شده اید در اکسپلورر هم شانس دیده شدن داشته باشید. الگوریتم های اینستاگرام دقیقا متوجه این خواهند شد که چه پستی خوب است و چه پستی بد.

از تقویم کمک بگیرید

یکی از بهترین راه ها و آسان ترین روش ها استفاده از تقویم است.

اگر در گوگل نیز سرچ کنید تقویم شمسی برای شما کلی سایت می آورد که یکی از آنها را می توانید باز کنید. سپس در تقویم به دنبال مناسبت ها بگردید. با این کار هر مناسبی که در پیش رو بود می تواند یک ایده پست گذاری اینستاگرام برای شما باشد.

به عنوان مثال اگر در حوزه ی همان لباس فعالیت دارید، امروز سالگرد تولد بو علی سینا است. شما می توانید یک پست درباره ی لباس ها بو علی سینا، جنس لباس هایی که میپوشیده است صحبت کنید. به همین راحتی می توانید مناسبت های روز را به کسب و کار خود ربط دهید.

ویدیو بهتر است یا عکس؟

شما برای تولید محتوا نباید نگران این باشید که پست اسلایدی بهتر است یا ویدیویی؟ فیلم بهتر است یا عکس و…! شما باید مخاطب هدف خود را بشناسید. باید بدانید مخاطب شما را چه چیزی سرگرم می کند. باید متوجه این شده باشید که اگر پست اسلایدی بگذارید بیشتر میفروشید یا پست ویدیویی!

همه ی این موارد به مخاطب هدف شما بستگی دارد که پس از چند وقت آزمون خطا و تهیه پرسونای مخاطب می توانید به آن دست پیدا کنید.

در نهایت

به طور کلی منابعی که می توانید از آنها برای ایده یابی پست هایتان استفاده کنید را شرح دادیم. منابعی که مانند گنج عمل می کنند. اگر بتوانید از هرکدام از آنها بهترین استفاده را کنید، پیج شما منبع فالوور و درآمد تا چند ماه آینده خواهد شد.

این را هم دقت داشته باشید اگر در شروع کار هستید و فعالیت خود را حرفه ای تازه شروع کرده اید، صبور باشید. اینستاگرام جای یک شبه معروف شدن و یک شبه به درآمدهای وحشتناک بالا رسیدن نیست. باید کمی صبوری به خرج داد تا بتوان به آنچه که سزاوار است دست پیدا کرد.