ضرورت استفاده از دیجیتال مارکتینگ در دنیای امروز چیست ؟

وب سایت ها ، امروزه جز یکی از پرکاربردترین روش های ارتباطی بین بسیاری از مردم جهان می باشد. اگر یک شرکت تولیدی دارید ، باید یک وب سایت مناسب را در کنار آن گسترش داده و به محبوبیت برند خود بیفزایید. این کار ، تنها با پرداخت هزینه ساخت سایت و تشکیل یک وبسایت قدرتمند میسر خواهد بود. دیجیتال مارکتینگ یک اصطلاح گسترده است که حوزه های مختلفی از SEO گرفته تا نوشتن وبلاگ و کانال های توزیع تا بودجه را پوشش می دهد. در این مقاله ، ما به شما کمک می‌ کنیم تا مفاهیم کلیدی بازاریابی دیجیتال را درک کنید و به شما این امکان را می‌ دهیم تا استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را برای بهینه‌ سازی تبلیغات از طریق کانال‌ های آنلاین مانند موتور های جستجو ، وب‌ سایت‌ ها ، رسانه‌ های اجتماعی ، ایمیل و برنامه‌ های تلفن همراه بسازید.

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

بازاریابی دیجیتال ، همچنین به عنوان بازاریابی آنلاین شناخته می شود ؛ به تبلیغاتی اشاره دارد که از طریق کانال های دیجیتال برای ارتقای برند ها و ایجاد ارتباط با مشتریان بالقوه با استفاده از اینترنت و سایر اشکال ارتباطات دیجیتال از جمله ؛ موتور های جستجو ، وب سایت ها ، رسانه های اجتماعی ، پست الکترونیک ، برنامه های موبایل و پیامک زدن تبلیغات مبتنی بر وب. به طور خلاصه اگر یک کمپین بازاریابی ، از یکی از کانال های رسانه آنلاین فوق استفاده کند ، بازاریابی دیجیتال است. امروزه مصرف کنندگان برای تحقیق در مورد محصولات مورد نظر خود ، به شدت به ابزارهای دیجیتال متکی هستند. طبق تحقیقات HubSpot ، حدود ۷۷ درصد از مشتریان ، قبل از درگیر شدن با یک نام تجاری به صورت آنلاین در مورد آن تحقیق می کنند. در همین حال ، ۵۱ درصد از مصرف کنندگان می گویند که از گوگل برای تحقیق در مورد محصولات قبل از خرید استفاده می کنند.

بازاریابی دیجیتال چگونه کار می کند ؟

دیجیتال مارکتینگ از طیف وسیعی از استراتژی‌ ها برای دستیابی به مشتریان استفاده می‌ کند ، خواه هدف آنها وسوسه کردن آنها برای خرید ، افزایش آگاهی از برند یا تعامل ساده با برند شما باشد. دیجیتال مارکتینگ مدرن ، شامل سیستم گسترده ای از کانال ها می شود ، از جمله ؛ رسانه های اجتماعی ، بازاریابی محتوا ، بازاریابی وب سایت ، سئو (بهینه سازی موتور جستجو) و تبلیغات PPC (پرداخت به ازای کلیک). بازاریابی تعاملی ، روشی برای ایجاد تعاملات معنادار با مشتریان بالقوه و بازگشتی بر اساس داده هایی است که در طول زمان جمع آوری می کنید. با درگیر کردن مشتریان در یک چشم انداز دیجیتال ، آگاهی از برند ایجاد می کنید ، خود را به عنوان یک رهبر فکری قرار می دهید و زمانی که مشتری آماده خرید است ، کسب و کار خود را در خط مقدم قرار می دهید.

هزینه ساخت سایت

اهمیت بازاریابی دیجیتال

با اجرای یک استراتژی بازاریابی دیجیتال همه جانبه ، بازاریابان می‌ توانند بینش‌ های ارزشمندی را در مورد رفتار های مخاطبان هدف ‌جمع‌ آوری کرده و در عین حال ، راه را به روی روش‌ های جدید تعامل با مشتری باز کنند. علاوه بر این ، شرکت ها می توانند انتظار افزایش مشتری را نیز داشته باشند. طبق گزارش Invesp ، شرکت‌ هایی که استراتژی‌ های تعامل با مشتری قوی تری دارند ، به‌ طور متوسط ​​۸۹ درصد از مشتریان خود را حفظ می‌ کنند. اکنون آن را با شرکت‌ هایی که برنامه‌ های ضعیف تری دارند مقایسه کنید ؛ متوجه خواهید شد که نرخ نگهداری آنها تنها ۳۳ درصد است. بازاریابی دیجیتال همچنان در حال تکامل است. برای مثال ، تنوع روزافزون کالا های مختلف ، فرصت‌ های جدیدی را برای بازاریابان فراهم می‌ کند. بنابراین فرصت بسیار مناسبی است تا با ارتقا محبوبیت برند خود ، سود بیشتری را کسب کنید.

تفاوت بین بازاریابی B2B و B2C

رسانه‌ های اجتماعی به طور فزاینده‌ ای در فضای B2B محاوره‌ ای خواهند شد ، محتوای ویدیویی برای اهداف بهینه‌ سازی موتور جستجو (SEO) اصلاح می‌ شود و بازاریابی ایمیلی حتی شخصی‌ تر می‌ شود. دیجیتال ، هسته اصلی همه چیز در بازاریابی امروزی است ؛ به طوری که اگر شرکتی تعامل مناسبی با با مشتریان اینترنتی خود نداشته باشد ، محکوم به نابودی خواهد بود. B2B تجارت به کسب و کار است ، در حالی که B2C تجارت به مصرف کننده است. بنابراین فعالیت بازاریابی شما باید برای هر مخاطب تنظیم شود و برای آن هدف قرار گیرد. شما بر روی ارتباط مستقیم با سایر مشاغل و تجارت با آنها متمرکز هستید ؛ در حالی که با کمک B2C ، برای مصرف کنندگان و مشتریان بازاریابی می کنید. به عنوان مثال ، با بازاریابی B2B ، بیشتر بر روی پیام‌ رسانی تمرکز می‌ کنید تا بالقوه‌ های احتمالی خود را (با زبانی که حرفه‌ای است) آموزش دهید.

سایت

بازاریابی B2C

هدف از بازاریابی B2C ؛ ممکن است جذب مشتریان ، ایجاد آگاهی از برند و گفتن یک داستان باشد. با B2C ، مشتری می تواند تصمیم نسبتاً سریعی برای خرید از شما بگیرد. ابتدا باید اعتماد آنها را از طریق استراتژی بازاریابی دیجیتال خود جلب کنید ؛ به خصوص اگر کالایی مانند لباس یا وسایل آشپزخانه را خرده فروشی می کنید. با بازاریابی B2B ، یک کسب و کار ممکن است مجبور باشد چندین ذینفع را متقاعد کند ؛ به طوری که شما می توانید مصالح ساختمانی را مستقیماً به شرکت های ساختمانی بزرگ و در رقابت با ارائه دهندگان مشابه بفروشید. در نهایت ، همه چیز به شناخت صحیح شما از مشتریان هدف و تنظیم بازاریابی اصولی شرکت بازمیگردد.