قیمت میلگرد امروز ذوب آهن اصفهان و کارخانجات مطرح در بازار آهن پخش

قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان و کارخانجات مطرح در بازار را در فروشگاه آهن آلات آهن پخش ببینید. قیمت میلگرد و دیگر مقاطع فولادی مخصوص پروژه های عمرانی و ساخت و ساز، به صورت جهانی محاسبه می‌ شود. کشور ما جزو کشورهای تولید کننده انواع مقاطع فولادی از جمله میلگردهای آجدار، ساده، تیرآهن، پروفیل، قوطی و… است. این محصولات در کارخانجات متعددی اعم از کارخانه ذوب آهن اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان، کارخانه شاهرود و دیگر کارخانجات مطرح کشور تولید و به بازار فروش عرضه می شوند. این محصولات علاوه بر مصرف داخلی جزو محصولات صادراتی و پرمصرف خارجی نیز قلمداد می شوند. امروزه قیمت این مقاطع فولادی به صورت کاملا مستقیم بستگی به قیمت نفت، طلا و همچنین سیاست‌ های حاکم بر منطقه و جهان دارد. علاوه بر آن نرخ تورم جهانی نیز از جمله عوامل موثر بر قیمت گذاری این محصولات است. در چند روز اخیر زمزمه‌ هایی مبنی بر حمله روسیه به اوکراین شنیده شده بود. کارشناسان اقتصادی نیز پیش بینی کرده بودند که در صورت قطعی شدن این مسئله، تغییرات نسبی در قیمت میلگرد و مقاطع فولادی در کشور بروز کند.

وب سایت فروشگاهی آهن پخش به عنوان یکی از معتبرترین منابع برای کسب اطلاعات در تمام زمینه های مرتبط با خرید و فروش آهن آلات در خدمت شماست. همچنین کارشناسان متخصص در آهن پخش برای دادن مشاوره در تمام زمینه ها در دسترس هستند. در ادامه این نوشته ما تصمیم گرفته‌ ایم که عوامل دخیل بر قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان و کارخانجات مطرح در بازار آهن پخش را برای شما تشریح کنیم. علاوه بر آن در این مقاله ما در مورد نمودار تغییرات قیمت این محصولات، مبنی بر حمله روسیه به اوکراین نیز توضیحاتی ارائه کرده ایم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

حمله روسیه به اوکراین چه تاثیری بر قیمت میلگرد امروز ذوب آهن و کارخانجات مطرح کشور داشته است؟

همانطور که قبلا هم بیان کرده ایم تحولات سیاسی منطقه و جهانی می‌ تواند در تغییرات قیمت مقاطع فولادی موثر باشد. امروزه کشور روسیه که خود یکی از تولیدکنندگان فولاد به شمار می‌آید درگیر مسائل سیاسی شده است. در 5 اسفند ماه 1400 در پی حمله روسیه به اوکراین اتفاقات زیادی برای اقتصاد منطقه به‌ خصوص برای کشور ما رخ داده است. به عنوان مثال اگر بخواهیم این اتفاقات را بیان کنیم باید در درجه اول به افزایش نرخ نفت و در پی آن افزایش نرخ طلا اشاره کنیم. نرخ دلار نیز در کشور ما و در جهان پایین آمده است. علاوه بر آن می توان به کاهش نرخ واحد پول روسیه نیز اشاره کرد. اما قیمت فلزات دیگر از جمله طلا، تیتانیوم، نیکل، مس، و همچنین فولاد و آهن  روند افزایشی پیدا کرده اند و همین مسئله باعث شده است تا قیمت تمام شده فولاد در کشور ما نیز در بسیاری از کارخانجات و روند افزایشی داشته باشد.

شما به سادگی می توانید با مراجعه به وب سایت فروشگاهی آهن پخش نه تنها از اخبار روز دنیا با خبر شوید بلکه می توانید با برقراری ارتباط با کارشناسان آهن پخش سوالات خود را نیز پاسخ دهید. در ادامه موضوع باید مطرح کنیم که افزایش نرخ فولاد باعث افزایش نرخ میلگرد و مقاطع فولادی مخصوص ساخت و ساز نیز می‌ شود. در صورتی که مسئله افزایش قیمت مقاطع فولادی حل نشود، امکان افزایش قیمت مسکن نیز در چند روز آینده وجود خواهد داشت. اگرچه که نرخ آهن آلات و مقاطع فولادی در ماه اخیر دچار رکود بوده است؛ اما در چند روز اخیر نوسانات جزئی داشته و از پنجم اسفند ماه سیر صعودی به خود گرفته است. بسته به اینکه جنگ اوکراین چگونه رقم بخورد و چه سرنوشتی داشته باشد، قیمت مقاطع فولادی، نفت، طلا، و دلار نیز تغییر خواهد کرد. اگر جنگ به مدت طولانی تری ادامه پیدا کند قطعا این افزایش قیمت نیز متوقف نخواهد شد. اما در صورتی که سرنوشت جنگ به گونه‌ ای دیگر رقم بخورد امکان متعادل تر شدن قیمت ها و بازگشت آن ها به حالت اولیه نیز وجود خواهد داشت.

تاثیر برجام بر قیمت میلگرد امروز ذوب آهن و کارخانجات مطرح کشور در آهن پخش

علاوه بر سیاست های حاکم بر جهان و همچنین علاوه بر نرخ تورم جهانی و جنگ اوکراین، سیاست های مهم داخلی نیز در تعیین قیمت مقاطع فولادی و آهن آلات تاثیر گذار می باشند. در صورتی که مذاکرات برجام به توافق برسد امکان پایین آمدن  نرخ آهن آلات و مقاطع فولادی نیز وجود خواهد داشت، اما در صورتی که این توافق صورت نگیرد قطعا قیمت این محصولات نیز روند افزایشی پیدا خواهد کرد و ممکن است که این روند افزایشی با شیب بسیار بالا نیز همراه باشد. همانطور که میدانید در ماه اخیر نرخ دلار و همچنین نرخ مقاطع فولادی به صورت دستوری کنترل شده است. اما در صورتیکه مذاکرات برجام به نتیجه نرسد در کوتاه مدت این قیمت ها روند افزایشی به خود خواهند گرفت. وب سایت فروشگاهی آهن بخش به صورت روزانه و کاملا شفاف نمودار تغییر قیمت میلگرد ذوب آهن و کارخانجات مطرح کشور را در معرض دید مشتری قرار می‌ دهد. شما نیز می توانید با مراجعه به این وب سایت تغییرات قیمت مقاطع فولادی از جمله قیمت میلگرد را مشاهده نموده و در صورت هر گونه سوال نیز با کارشناسان فروش آن ها در این وب سایت در تماس باشید.