سوزناک ترین شعر برای سنگ قبر مادر

برای شعر سنگ قبر مادر که از دست دادنش غم بزرگی می باشد باید از شعر های بسیار سوزناکی استفاده کنیم تا غم فرزندان را برساند.

مادر از جایگاه والایی در خانواده برخوردار است، از دست مادر خانواده را با چالش و جای خالی بزرگی مواجه می کند، برای همین در سوگ مادر سوگواری های غم انگیزی صورت می گیرد، شعرهای غمگینی سروده می شود، برای سنگ قبر مادر نیز فرزندان عموما شعر هایی را انتخاب می کنند، که غم بسیار زیادی همراه است، برخی از این شعر ها را اینجا می آوریم.

رنج بسیار کشیدیم که بمانی و نشد باز بر شاخه ما نغمه بخوانی و نشد

برکت و شادی این باغ تو بودی مادر همگی خواسته بودیم که بمانی و نشد

***

مادر کاش تو باز آیی و من پای تو بوسم
در سجده روم صورت زیبای تو بوسم
هرجا که گذشتی و دمی جای گرفتی
آن جا روم و گریه کنان جای تو بوسم

***

مادرم ای رفته در خوابی دراز
یاس هایت توی ایوان گشته باز
گرچه گلهایت همه تنها شدند
با شقایق‌های آن دنیا بساز

انتخاب شعر برای سنگ قبر مادر

یکی از مواردی که برای بازماندگان بسیار دارای اهمیت می باشد، انتخاب شعر برای سنگ قبر مادر می باشد، این نوع از شعر باید حسب توجه فرزندان به احساسات یکدیگر و دانستن نظرات هم اتفاق بیافتد، بسیاری از این نکته غافل اند که می توانند با جستجویی در اینترنت بهترین شعر برای سنگ قبر مادر را انتخاب کنند. این موضوع اما محبوب شده است و بسیاری از کاربران به دنبال شعر سنگ قبر مادر در اینترنت می گردند، می توانید با یک سرچ ساده در اینترنت، شعر های زیبایی از بین شعرای مختلف پیدا کنید و به طراح سنگ قبر بدهید تا آن شعر را بر روی سنگ نصب نماید.

متن سنگ قبر مادر

بر روی سنگ قبر مادر علاوه بر شعر می توان متن مذهبی نیز نوشت، این نوشته از آن جهت دارای اهمیت می باشد که خود فرزندان نیز بر حسب قریحه و ذوق ادبی و وابستگی احساسی که به مادر خود دارند می توانند شعری بر روی این سنگ بنویسند.

این متن می تواند شعر نوعی هم برای سنگ قبر مادر باشد.

طراح سنگ قبر مادر

شایان سنگ با تجربه در زمینه عرضه انواع سنگ های قبر، سنگ قبرهایی مخصوص مادر نیز دارد این سنگ قبر ها از همه جهات قابل دسترسی و در سایت قابل مشاهده می باشد و می توانید به انتخاب خود نوشته ای را که می خواهید بر روی سنگ قبر بنویسید.

چاپ عکس بر روی سنگ قبر

بسیاری این دغدغه را دارند که نکند عکسی که از عزیزشان بر روی سنگ قبر چاپ می شود دارای کیفیت خوبی نباشد این مساله با توجه به پیشرفت تکنولوژی که امروزه پدید آمده است رفع شده است و بسیاری می توانند با استفاده از تجهیزات به روزی که اختراع شده است بدون داشتن تخصص بالایی این عکس ها را بر روی سنگ قبر چاپ نمایند، این مساله بسیار جالب توجه می باشد.

شعر حافظ و مولوی برای سنگ قبر مادر

از بین شعرای بزرگی که در شعر کهن پارسی نقشی داشته اند، برخی شاعران از شعرای دیگر اشعار بسیار ناب تری داشته اند، این موضوع بسیار مهم است که به شعرای بزرگ در انتخاب اشعار برای سنگ قبر مادر توجه کنیم، زیرا این شعر این شعرا ماندگار تر از سایر شعرا می باشد.

حافظ و مولوی برای تمامی زمینه های زندگی اشعاری سروده اند، در اینجا برخی از شهر های آن ها برای مناسبت فوت مادر را می آوریم .

 

مادر گمان مبر زخیال تو غافلم

گر مانده ام خموش خدا داند و دلم

***

در گلستان ادب اموزگارم مادر است

بعد رب العالمین پروردگارم مادر است

من که شاگرد دبیرستان عشق مادرم

اولین معشوق من در روزگار مادر است

***

گل های بهشت سایبانت مادر

یک دسته ستاره ارمغانت مادر

دیگر چه کسی چشم به راهم باشد

قربان نگاه مهربانت مادر

***

قلبم شده رنجور ز هجران تو مادر

فکرم شده این گونه پریشان تو مادر

هرروز کنم ارزوی روی تو افسوس

دستم شده کوتاه ز دامان تو مادر

 

مونس جان بود و برفت

برگ خزان بود و برفت

آرامش این خانواده

الماس چرخ گردان بود و برفت

مجلس ختم مادر

یکی از مجالسی که فرزندان برای برگزاری آن سنگ تمام می گذارند، مجلس ختم مادر است، این مجلس که داغدار اصلی آن فرزندان هستند حتی بیشتر از پدرشان، دختران همیشه، مشغول گریه و شیون و پسرها هم همین طور می باشند. برای این گونه مجالس باید از خدمات ترحیم بهره گرفت و از آن جهت که همه غمگین و گریان هستند، فرزندان باید فرصت بیشتری برای خلوت با مادر و خودشان داشته باشند.

شعر سنگ مزار مادر

برای سنگ مزار مادر نیز می توانید از همان شعرهایی که هست استفاده کنید. این شعرها عموما در مورد از دست دادن مادر و فراق مادر می باشند یا در خصوص این که مادر انسان شایسته ای بود و زود از دست رفت، و تجربه سنگین دوری و فراق مادر می باشد. شما هم می توانید از این موضوع ها استفاده کنید و شعر زیبایی برای سنگ قبر مادر خود انتخاب نمایید.

عکس نوشته غم از دست دادن مادر

در غم از دادن مادر کلیپ ها و عکس نوشته های بسیاری نوشته شده، با توجه به مجازی شدن ارتباطات، بسیاری اخبار مراسم ختم عزیزان خود را در شبکه های مختلف اجتماعی مانند واتساپ، تلگرام و اینستاگرام به اشتراک می گذارند، شیک بودن و شعر خوبی روی این کارت ها بودن بسیار مهم است، در مراحل ابتدایی مراسم ختم این مورد از مهم ترین موردی است که باید رعایت شود و ظاهر خوبی داشته باشد. یا این عکس ها را می توان بر روی پروفایل نیز قرار داد.

نتیجه گیری

در این مطلب ما در خصوص انتخاب متن و شعر برای سنگ قبر مادر صحبت کردیم و شما را در این خصوص راهنمایی نمودیم، شعرها و متن های مناسبی برای سنگ قبر مادر وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها متن مناسبی برای سنگ قبر مادر خود انتخاب نمایید و تا سال ها با رفتن سر مزار مادر خود یادی به نیکی از مادر داشته باشید. برای دریافت مشاوره و مطرح کردن سوالات بیشتر می توانید با ما در ارتباط باشید، مشاوران شایان سنگ اطلاعات جالبی در این خصوص به شما خواهند داد.