راه های تشخیص بین انگشتر طلا با بدل

انگشتر که از زمان های قدیم به عنوان یک محصول زیبا و خاص به شمار می رود و سنت و آداب مختلفی هنگام استفاده از آن وجود دارد که در اقوام و رسوم مختلف کاملا متفاوت بوده به عنوان مثال حلقه نامزدی برای افراد معمولا ظریف و با نگین های خاصی وجود دارد اما برای انگشتر های مردانه معمولا شکل ظاهری متفاوت با نگین های بزرگ که معمولا بعضی از این نگین ها یا سنگ ها شکل بسیار زیبایی دارند اما برای درک بهتر این موضوع امروز قصد داریم تا فرق بین انگشتر طلا با بدل را به طور کامل به شما بگوییم.اگر قصد خرید اینترنتی انگشتر را دارید تا انتها مقاله همراه ما باشید تا بتوانید راحت و بهتر تصمیم گیری کنید.

استفاده از ید

معمولا برای تشخیص انگشتر طلا یا محصولات دیگر طلا از سنگ محک استفاده می شود که اکثر طلا فروشان آن را داشته و از آن استفاده می کنند. اما روش های دیگری نیز وجود دارند که با توجه به هر کدام از آن ها می توان طلا را از بدل تشخیص داد. یکی از همین روش ها استفاده از ید است برای این کار بایستی روی سطح انگشتر مورد نظر خود اندکی ید بکشید چناچه ردی از آن باقی مانده باشد انگشتر شما تقلبی بوده و با بررسی فیزیکی که توجه به نشانه ها که معمولا روی زیورآلات طلایی ایرانی عدد 750 حک می شود

تشخیص انگشتر طلا از بدل با آهنربا

برای انجام این کار مانند روش قبلی راهکار ساده وجود دارد که برای تشخیص انگشتر طلا استفاده می شود کافیست شما یک آهنربای قوی نزدیک کنین اگر مقدر ناخالصی در طلا زیاد باشد آهنربا آن را جذب خواهد کرد ولی این روش به طور حتمی خیلی دقیق نیست و ممگنه طلای شما تقلبی باشه ولی آهن ربا آن را جذب نکند چون این راهکار خیلی دقیق نیست نمی توان صرفا به آن اکتفا کرد و شما در ادامه راه حل دیگر را نیز انجام دهید.

تشخیص انگشتر طلا از طریق صد و گاز زدن

برای استفاده از این روش کافیست به آن ضربه وارد کنید چناچه صدایی که شنیدید شیبه صدای زنگ بود و مدت زمان انتشار آن یک الی دو ثانیه به طول انجامید نشان دهند این خواهد بود که انگشتر تقلبی است . اما از روش های قدیم این است که طلا فلزی نرم است که به راحتی قابلیت خم شدن را دارد پس برای این که بفهمید انگشتر طلا است آن را به آرمی گاز بگیرید در صورتی که جای دندان های خود را خواهید دید.

تشخیص طلا با استفاده از سرکه

شاید آسان ترین راه و دم دست ترین راه برای تشخیص طلا استفاده از سرکه است برای این کار کافیست آن را درون سرکه قرار دهید و اگر طلای شما بعد از 30 دقیقه تغییر رنگ دهد آن محصول بدلی و تقلبی است. سرکه با توجه به خاصیت اسیدی که دارد و ابکاری را در طلایی قلابی خراب می کند به همین دلیل طلای تقلبی شما تیر و رنگ رو رفته می شود.

جمع بندی

با توجه به موارد ذکر شده حتما دقت لازم را هنگام خرید محصولات طلا داشته باشید زیرا هزینه های گزافی که شما بابت این محصولات پرداخت می کنید هدر نروند البته گاهی افراد که این نوع زیورآلات را برای مراسم خاصی مانند نامزدی و… می خواهند باید در نظر داشته باشند که حتما از طلا فروش معتبر همراه با ضمانت نامه کتبی با مهر و امضا شخص فروشنده دریافت کنند تا بعدا اگر قصد فروش یا معاوضه آن را محصول را داشته باشند به راحتی هر چه تمام بتوانند آن کار را انجام دهند. حتما از روش های که در مقاله بالا ذکر شده است هنگام خرید یا بعد از خرید استفاده کنید.