راه‌های تشخیص اپیلیدی اصل و تقلبی

چکیده : اغلب اوقات محصولات تقلبی از اعتبار تولیدکنندگان مطرح جهان استفاده و اسم شرکت خود را شبیه به شرکت اصلی انتخاب می‌کنند تا خریدار متوجه این موضوع نشود. با این کار فروشنده می‌تواند اجناس بی‌کیفیت خود را به قیمت گزاف بفروشند. البته مسئله اصل و تقلبی بودن در حال حاضر برای برندهای معتبر مطرح است و برای برندهای متفرقه این موارد مشاهده نشده است؛ اما برای جلوگیری از افتادن در دام افراد سودجو و نخریدن دستگاه تقلبی چه کاری باید انجام داد

تشخیص اپیلیدی اصل و تقلبی

آیا شما هم راه‌های مختلف برای از بین بردن موهای زائد بدن خود را امتحان کرده‌اید؟ برخی راه‌ها برای مدتی جواب‌گو هستند؛ ولی هزینه‌ها و هدر رفت زمان آن‌ها زیاد است؟

در این مطلب قصد داریم راه‌های تشخیص اپیلیدی اصل و تقلبی را به زبان ساده به شما آموزش دهیم پس با ما همراه باشید تا بتوانید تشخیص دهید بهترین اپیلاتور موجود در بازار کدام است؟ از طرفی بتوانید مناسب‌ترین و به صرفه‌ترین گزینه را خریداری کنید.

به برند دستگاه دقت کنید

اغلب اوقات محصولات تقلبی از اعتبار تولیدکنندگان مطرح جهان استفاده و اسم شرکت خود را شبیه به شرکت اصلی انتخاب می‌کنند تا خریدار متوجه این موضوع نشود. با این کار فروشنده می‌تواند اجناس بی‌کیفیت خود را به قیمت گزاف بفروشند.

البته مسئله اصل و تقلبی بودن در حال حاضر برای برندهای معتبر مطرح است و برای برندهای متفرقه این موارد مشاهده نشده است؛ اما برای جلوگیری از افتادن در دام افراد سودجو و نخریدن دستگاه تقلبی چه کاری باید انجام داد؟

یکی از بهترین کارها این است که در زمان خرید، اسم برند دستگاه را در اینترنت جستجو کنید؛ سپس املای درست نام برند را با اسم درج شده روی دستگاه مطابقت دهید و از یکسان بودن آن‌ها مطمئن شوید. به طور مثال در برند تفال، اسم برند اصلی با املای Tefal نوشته می‌شود ولی روی اجناس تقلبی برند Tifal هک شده است.

البته گاهی اوقات شرکت‌های تولید کننده، اسم را کاملا شبیه به نمونه اصلی ثبت می‌کنند؛ در نتیجه اگر اسم‌ها مطابقت داشت برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن اپیلیدی باید به سراغ موارد بعدی بروید.

به جعبه دستگاه دقت کنید

یکی از نکات مهمی که می‌تواند در تشخیص اپیلیدی اصل و تقلبی به شما کمک کند، دقت کردن به جعبه دستگاه است. برای این کار کافیست به اطلاعات درج شده روی جعبه دستگاه دقت کنید و توضیحات فروشنده را با آن مطابقت دهید.

از طرفی توجه به نحوه هک شدن اسم برند روی دستگاه، کیفیت جعبه، سال ساخت، مشخصات مدل و کد دستگاه از موارد مهمی است که باید در زمان خرید به آن دقت کنید.

تفاوت اپلیدی اصل و تقلبی

جنس بدنه و قطعات دستگاه را بررسی کنید

اقدام دیگری که می‌توانید برای تشخیص اپیلیدی اصل و تقلبی انجام دهید، بررسی جنس قطعات داخلی و بدنه دستگاه است. حتما برای خریدن وسایل برقی، قبل از پرداخت پول، کالا را به دقت بررسی کنید. می‌توانید اقدامات زیر را برای مطمئن شدن از کیفیت آن انجام دهید:

  • در صورت امکان آن را به دست بگیرید.
  • دستگاه را روشن کنید.
  • سری‌های مختلف آن را روی دستگاه قرار دهید.
  • کیفیت ساخت قسمت‌های مختلف را بررسی کنید.

معمولا کالاهای تقلبی از پلاستیک یا قطعات بی‌کیفیت ساخته ‌شده‌اند که بیش از حد سبک هستند. این مسئله معمولا بعد از بلند کردن و دست گرفتن دستگاه مشخص می‌شود.

اگر دستگاهی که قصد خرید آن را دارید، آداپتور دارد، باید به کیفیت ساخت آداپتور هم دقت کنید؛ زیرا ممکن است برخی از فروشندگان سودجو، آداپتورهای اصل دستگاه را با آداپتورهای بی‌کیفیت و تقلبی جابه‌جا کنند.

به اطلاعات دفترچه راهنمای دستگاه دقت کنید

در زمان خرید دستگاه، پس از انتخاب مدل دلخواه، از فروشنده بخواهید دفترچه راهنمای موجود در جعبه را به شما تحویل دهد؛ سپس اطلاعات دستگاه را با مشخصات درج شده روی دفترچه بررسی کنید.

بسیاری از اپیلیدی‌های تقلبی در بازار، دفترچه راهنما یا حتی جعبه ندارند، به همین علت قیمت آن‌ها، از قیمت دستگاه اصلی، پایین‌تر است. این قیمت پایین باعث می‌شود که بسیاری از افراد برای خرید این کالاهای بی‌کیفیت ترغیب شوند. اما این دستگاه‌ها بعد از چند بار استفاده دچار مشکل می‌شوند و نیاز به تعمیر پیدا می‌کند.

مشخصات فنی دستگاه را در سایت اصلی بررسی کنید

یکی از اقدامات بسیار موثر برای تشخیص اپیلیدی اصل و تقلبی، بررسی مشخصات فنی دستگاه با سایت اصلی تولید کننده است. بیشتر افراد در زمان خرید اپیلیدی و سایر وسایل برقی، تنها به توضیحات فروشنده اکتفا می‌کنند. اما با وجود اجناس بی‌کیفیت و تقلبی باید پس از توضیحات فروشنده و انتخاب مدل دلخواه، اطلاعات در سایت تولیدکننده اصلی بررسی شود؛ سپس اطلاعات درج شده روی دستگاه یا دفترچه با اطلاعات ثبت شده در سایت مطابقت داده شود.

چنانچه بین این اطلاعات مغایرتی وجود داشته باشد، یعنی دستگاه تقلبی است و فروشنده تنها به علت سودجویی خود ادعا کرده که دستگاه اصل است.

اقلام همراه اپیلیدی را بررسی کنید

نکته دیگری که می‌تواند شما را در تشخیص اپیلیدی اصل و تقلبی راهنمایی کند، اقلام همراه آن است. معمولا اپیلیدی‌های اصل با توجه به برند و مدل دستگاه دارای سری‌های مختلف، فرچه برای تمیز کردن دستگاه، آداپتور اورجینال و … هستند. اما در جعبه‌ اپیلیدی‌های تقلبی فقط خود دستگاه با یک آداپتور بی‌کیفیت قرار دارد. معمولا همراه دستگاه‌های تقلبی، هیچ گونه لوازم جانبی دیگری عرضه نمی‌شود تا هزینه بالا نرود.

روش های تشخیص اپیلیدی اصل و تقلبی

بارکد اپیلیدی را اسکن کنید

روش دیگری که می‌تواند در تشخیص اپیلیدی اصل و تقلبی کارساز باشد، اسکن کردن بارکد روی بدنه یا جعبه دستگاه است. چنانچه وسیله‌ای توسط شرکت تولیدکننده اصلی به بازار عرضه شده باشد، روی خود دستگاه یا کارتن آن QR کد قرار دارد.

از طریق اسکن این کد با گوشی‌های هوشمند، شما می‌توانید مشخصات دستگاه را مشاهده کنید. اگر بعد از اسکن کد، به سایت دیگری انتقال داده شدید یا سایت مربوطه مسدود بود، یعنی مشخصات این دستگاه در شرکت ثبت نشده و دستگاه تقلبی است. در این شرایط بهتر است به سراغ مدل یا فروشنده دیگر بروید تا بتوانید دستگاه اصل خریداری کنید.

به داشتن گارانتی یا مهلت تست دستگاه توجه کنید

یکی از نکات مهمی که در زمان خرید وسایل برقی باید به آن توجه کرد، داشتن گارانتی یا مهلت تست دستگاه است. برندهای معتبر تولید کننده لوازم برقی، دستگاه‌های خود را با حداقل یک سال گارانتی به مشتری ارائه می‌دهند تا در صورت هرگونه ایراد، مشکل به سرعت برطرف شود.

دستگاه‌های تقلبی بدون گارانتی و حتی مهلت تست به مشتری فروخته می‌شوند. در نتیجه حتی اگر بعد از چند ساعت دستگاه به مشکل بخورد هیچ پشتیبانی و خدماتی برای آن وجود نداشته و مشتری ضرر می‌کند.

از نمایندگی یا فروشگاه معتبر خرید کنید

آخرین نکته‌ای که می‌تواند شما را برای خرید اپیلیدی اصل کمک کند، خرید از نمایندگی‌ها یا فروشگاه‌های معتبر است. معمولا نمایندگی‌های معتبر، دستگاه‌ها را از تولیدکنندگان اصلی دریافت می‌کنند پس اجناس آن‌ها اصل است. اما فروشندگان داخل بازار ممکن است خودشان دستگاه را وارد کرده یا از تاجران دیگری دستگاه را خریداری کرده باشند؛ در نتیجه ممکن است برای بالا بردن سود و فروش خود دستگاه‌های بی‌کیفیت را بفروشند.

در این مطلب، نکات مهمی که می‌تواند شما را در تشخیص اپیلیدی اصل و تقلبی کمک کند،بیان کردیم.امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید بهترین گزینه را خریداری کنید.