بیوگرافی علی صالحی + عکس

بیوگرافی علی صالحی + عکس های علی صالحی

علی صالحی متولد 12 اسفند 1352 نخستین تجربه بازیگری خود را در سال 1371 در قالب حرکات موزون در مجموعه امام علی تولید داوود میر باقری تجربه نمود. تحصیلات بازیگری را از سال 1369 تا 1372 در کلاس های بازیگری حمید سمندریان و احمد اقلو آغاز کرد تا اینکه در سریال کمربندها را ببندیم مورد توجه مخاطب قرار گرفت. صالحی لیسانس نمایش دارد. علاوه بر این مجید صالحی یکی دیگر از هنرمندان مشهور ایرانی که نقش های زیادی را ایفا کرده، پسر عموی این بازیگر می باشد. علی صالحی فیلم های زیادی را بازی کرده ولی با بازی در مجموعه قرارگاه مسکونی و نون خ مشهور شد.

حقیقت داستان این است که علی صالحی و پرستو صالحی مهمان برنامه ای به اسم غوغایی بودند. مجری برنامه آنجا اعلام نمود که در صورت ازدواج به آنها هدیه زیارت داده می شود. پس از اینکه علی صالحی مجری گفت: اگر اینطور باشد من و خانم صالحی ازدواج می کنیم و در فضای مجازی این گفتگو با عنوان خواستگاری علی صالحی مطرح شد. البته بعد از این اتفاق خانم صالحی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: رفقای خارج از بازیگری با هم چنین شوخی هایی می کنند و مردم هم از آن لذت می برند. ما هم باید سعی کنیم فضای مفید و صمیمانه ای داشته و از همه با اهمیت تر جنبه خود را بیشتر کرده و فقط شوخی است و ما مثل خواهر و برادر هستیم.

در سریال نون خ زمانی که توسط آقای سعید آقاخانی دعوت شدم با اینکه نانوا بودم خیلی خوشحال شدم اما باز هم دوست داشتم بازی کنم. فیلمنامه با ساخت فیلم پیش رفت و به گفته فریبرز که من در آن نقش داشتم، او عاشق یکی از دختران آقای خانزاده شد و قصه من به طور جدی از آنجا آغاز گردید.

آثار علی صالحی

جدول فیلم های تلوزیونی علی صالحی

فاصله کمربند ها را ببندیم قرارگاه مسکونی
عید امسال زیر هشت تا ثریا
شوق پرواز چک برگشتی مدینه
 سال های ابری میکائیل تنهایی لیلا
 قرعه نون خ

 

فیلم های سینمایی علی صالحی

هزارپا خالتور خجالت نکش
زرد بیگانه یک جیب پر پول
چپ دست هیوا هشت و نیم شب
جانبازان خونبارش زیر نظر

گردآوری: روبکا