بیوگرافی زهره فکورصبور + عکس

بیوگرافی زهره فکورصبور + عکس های زهره فکورصبور

زهره فکور صبور در اول فروردین 1357 در شهر تهران به دنیا آمد او بازیگر تلویزیون ، تئاتر و سینمای ایران می باشد.

مصاحبه با زهره فکور صبور

در مورد خانواده خود برای ما بگویید؟

من در یک خانواده 7 نفره هستم. 3 خواهر و 1 برادر دارم و فرزند آخر خانواده هستم و به دلیل اختلاف سنی کم تقریبا یک سال با برادرم ارتباط خوبی دارم.

چگونه وارد عرصه بازیگری شدید؟

واقعیت این است که در همه عمرم به چیزی که به آن فکر نمی کردم بازیگری بود. به من پیشنهاد تئاتر دادند و من هم قبول کردم. پس از این تئاتر با جمعی از هنرجویان تئاتر در نمایش حملت به ایفای نقش پرداختم. بعد بازیگری برایم جدی تر شد. در زمان تئاتر دوستانم پیشنهاد دادند که گروهی دنبال بازیگر برای ساخت دو فیلم هستند و من به آن جا رفتم و از آنجا موفق شدم در فیلم باغ کوچک بی بی گل و در فیلم روزگار جوانی به ایفای نقش بپردازم. پس از آن به کلاس بازیگری آقای سمندریان رفتم و آنجا درس خواندم و به این ترتیب وارد این عرصه شدم.

مخالفت خانواده با بازیگری

در جریان بازی من تنها کسی که به این موضوع اعتراض کرد برادرم بود و با توجه به اینکه حدود 1 ساله بودم که پدرم از دنیا رفت حرف برادرم نه فقط برای من بلکه برای همه اعضای خانواده ام قابل قبول بود ولی پس از اینکه سعی و تلاش مرا مشاهده کرده و در کارهای من حضور یافت با آن کنار آمد.

کم کار بودن در این سال ها

اوایل و وقتی سن کم است هر بازیگری دوست دارد تمام نقش ها را تجربه نماید ولی بعد از مدتی همه نقش هایی که پیشنهاد می شود مشابه است و من به آن علاقه ندارم. بعد از بازی در نقش یک نابینا و متفاوت بودن با نقش هایی که قبلا بازی کرده ام، دوست دارم بازی هایم فرق کند و روی نقشی فعالیت می کنم که برای نزدیک شدن به آن کمی تحقیق می کنم. البته اگر بخواهید برای یک نقش خاص صبر کنید این هم عواقب خوبی دارد: اول اینکه باید مدت زیادی بیکار باشید و بالاخره بعد مالی زندگی همین است.

نگرانی از بابت فراموش شدن

در واقع ابتدا خیلی نگران این مساله نبودم و خیلی به آن توجه نمی کردم ولی کم کم متوجه شدم که وقتی آدم کارش زیاد نیست فراموشش می کنند و حتی این موضوع در بعد کار هم تاثیردارد اما در نهایت به این موضوع توجه می کنم. اگر فیلمنامه خوبی وجود داشته باشد که در آن نقشی وجود داشته باشد که با نوع بازیگری من بسیار مناسب باشد، وقتی کار نمی کنم کارگردانان فراموشم می کنند و این به ضرر من و همه کسانی است که این رویه را انجام می دهند. من اخیراً روی تخصص نقش تمرکز چندانی ندارم و به راحتی نمایش نامه ها را انتخاب می کنم.

چقدر از محبوبیت خود اطلاع دارید؟

اگر بخواهم از رفتارم با مردم جواب بدهم، می‌توانم بگویم که آنها از من خوششان می‌آید، اما با چند نفر باید سر و کار داشته باشم که بگویم بین همه محبوب هستم، اما خوشبختانه امروز با هر کسی که برخورد داشتم من را دوست داشتند.

تاثیر نقش ها در شما

شاید صحیح نباشد ولی مدتی بعد از بازی در یک شخصیت، خیلی به او نزدیک می شوم و با او زندگی می کنم و این بخشی از زندگی عادی من است. حتی گاهی به خودم می گویم که ای کاش این بخش از فیلم را طور دیگری بازی می کردم.

به عنوان یک بازیگر به نظر شما ظاهر چقدر در بازیگری موثر است؟

ببینید من وقتی شروع به کار کردم برای مثال در سال 2000 چهره و استایل خیلی تاثیرگذار نبود و مهارت بازیگری مهمتر بود اما امروز این موضوع ارزش بیشتری دارد و افرادی را می بینم که چهره و استایل خوبی دارند اما وقتی به بطن آن ها وارد شوید متوجه نقاط ضعف آنها خواهید شد. از نظر من استایل چهره و اندام برای بازیگر مهم است ولی از اصل بازیگر که نحوه بیان، لحن خوب و مسائلی از این دست است، نباید نادیده بگیرید.

گرفتن رژیم

از بچگی ورزش زیادی انجام می دادم و وقتی که بازیگری را شروع کردم بخشی از وقتم به کار اختصاص یافت و مقداری از ورزش فاصله گرفتم که چاقی و اضافه وزن را نیز به دنبال دارد. رژیمی ندارم که بگم هیچی نمیخورم ولی خیلی رعایت میکنم و مشکل اینه که من ذاتا گیاهخوارم و به غذاهای پخته و خورشتی علاقه زیادی دارم و رژیمم اینه و فقط به خاطر رژیمم این تغذیه را دارم.

مسافرت کردن

من خیلی دوست دارم مسافرت بروم اما الان کم شده است اما 4.5 سال پیش اگر دو روز کار نمی کردم حتما سفر می کردم تا بگویم سفرم خیلی خوش است. میتونم بگم موقعیتش خیلی برام مهم نیست اما بین شهرها به شیراز ، شمال و مشهو علاقه دارم و همیشه پیشنهادهای شغلی در شهر را خیلی علاقه دارم.

آیا فکر می کنید دختر آشپزی خوب خود را از مادرش به ارث می برد؟

مادرم خیلی خوب آشپزی می کند، گاهی آنقدر دلم  غذا می خواهد که سریع می روم آنجا تا یک قاشق غذایش را بخورم. تا شما بخواهید کارهای خانه را خیلی خوب انجام می دهم اما آشپزی تعریفی ندارد و تنها غذاهایی را که علاقه دارم تهیه می کنم که بیشتر سالاد و سوپ است. من عاشق بادمجان و غذاهایی که با بادمجان درست می شود می باشم و هر زمان مادرم این غذاها را درست می کند، بلافاصله به آنجا می روم.

دوستی شما با بازیگران چطور پیش می رود؟

سعی می کنم تا حدودی با همه بازیگران رابطه خوبی داشته باشم، اما اخلاقی که دارم و نمی دانم خوب است یا بد، دوستان بسیار صمیمی ام کسانی هستند که از کودکی با آنها دوست بودم و نمی توانم به سرعت دوست صمیمی برای خودم پیدا نمایم.

آیا از وضعیتی که در حال حاضر در آن هستید رضایت دارید؟

اگر الان انتخاب من بود شاید بازیگری را به عنوان شغل انتخاب نمی کردم، عبور از این مشکلات برایم سخت است. اما بازیگری خاصیتی دارد که شما را نمک گیر کرده و حتی اگر بخواهید مدتی دور باشید، باز هم وسوسه می شوید که کار کنید.

بهترین و بدترین اخلاقتان چیست؟

بدترین اخلاقم این بوده که حرف مردم خیلی روی من اثر دارد و در یک کلمه خیلی ناراحت و در یک کلمه خیلی خوشحالم و فکر می کنم بهترین اخلاقم این است که خیلی زود می بخشم.

فوت زهره فکور صبور:

او در تاریخ 10 اسفندماه حدود ساعت 20 در منزل شخصی خود به دلیل مصرف بیش از حد قرص به شدت مسموم و راهی بیمارستان شد. متاسفانه پزشکان نتوانستند جان او را نجات دهند و جان باخت.

فیلم های زهره فکور

سینمایی

* ناک اوت

* جزیره

* مشت زن

* یه دروغ کوچولو

* کنسرت روی آب

* دوشیزه باران

* بوی گل سرخ

تلویزیونی

* کامیون

* دنگ و فنگ روزگار

* پنچری

* دردسرهای عظیم ۲

* دردسرهای عظیم

پایتخت ۳

* دلنوازان

* روزهای زیبا

* کارآگاهان

* آدمخوار

* ازنفس‌افتاده

* نرگس

* ریحانه

* فصل زرد

* کمکم کن

* مسافر پردردسر

* مسافری از هند

* سه، پنج، دو

* روزهای آرزو

* گروه هفت

* نیستان

* همسفر

* کاشانه

* یکی بود، یکی نبود

* روزگار جوانی

* باغ کوچک بی بی گل

* آژانس دوستی

* غبار نو

تله فیلم‌ها

* انار

* بامن بمان دخترم

* سجل

* بگو که رؤیا نیست

* من،تو،او

* الفبا

* آخرین اجرا

شبکه نمایش خانگی

* عروس بندر

* سه دزد و چند تای دیگه