بهترین مدل های کابینت آشپزخانه برای یک دکوراسیون شگفت انگیز

آشپزخانه قلب هر خانه ای است و زمانی که گرسنه می شوید، اهیمت آشپزخانه و فعالیت هایی که درون آن انجام می شود را بهتر حس می کنید. بنابراین، لازمه بهترین مدل های کابینت آشپزخانه برای یک دکوراسیون شگفت انگیز و شیک و عالی انتخاب کنید تا کدبانوی خانه بدون خستگی و در راحتی کامل بتواند برای شما لذیذترین غذاها را درست کند.

بهترین مدل های کابینت آشپزخانه برای یک دکوراسیون جذاب

کابینت ها مدل های زیادی دارند که انتخاب هر یک از آنها سلیقه ای است و طرح آن به میزان بودجه، سلیقه ی فردی و حرفه ای بودن کابینت ساز بستگی دارد.

کابینت آشپزخانه ام دی اف

یکی از متریال هایی که برای دکوراسیون داخل منزل مثل ساخت میز تلویزیون، سرویس خواب، کمد دیواری و کابینت مورد استفاده قرار می گیرد، ام دی اف است. ام دی اف متریالی شیک و جذاب است که طرح ها و رنگ های زیادی دارد و نسبت به جذابیتی که به نمایش می گذارد، خیلی ارزان است. در واقع ارزان قیمت ترین کابینت با یک روکش مقاوم است که چند سالی می توانید از آن استفاده کنید.

کابینت آشپزخانه هایگلاس

کابینت هایگلاس جنس ام دی افی دارد، یعنی مغزی کار همان ام دی اف است، اما نوع روکش هایگلاس می باشد. هایگلاس همان طرح ها و رنگ های ام دی اف را دارد اما سطح آن براق تر است و همین مسئله باعث شده که متری 500000 هزارتومان تا یک میلیون تومان از ام دی اف گرانتر باشد.

کابینت آشپزخانه ممبران

جالبه بدونید که ممبران هم دارای مغزی ام دی اف است، اما روکشی که بر روی آن کشیده می شود، ممبران نام دارد. طرح کابینت ممبران توسط دستگاه طراحی می شود و می توان تا کوچکترین طرح ها را به شکلی زیبا بر روی کابینت ممبران اجرا کرد. جزیره ممبران از شیک ترین جزیره های کابینت آشپزخانه است و می توان طرح ها و ستون های برجسته زیبایی را بر روی آن اجرا کرد.

کابینت آشپزخانه چوبی

یکی دیگر از بهترین کابینت ها که می توانید برای دکوراسیون آشپزخانه سفارش بدهید، کابینت چوبی است. ناگفته نماند، کابینت چوبی جزء گران قیمت ترین نوع کابینت ها نیز محسوب می شود، چون متریال هایی که برای ساخت آن بکار می رود از جنس چوب اصل است که در اثر برش درختانی مثل راش، افرا، زبان گنجشک و دیگر موارد بدست می آید.

کابینت آشپزخانه انزو

شاید اسم کابینت پولیشی، کابینت پلی استر، کابینت پلی اورتان و یا کابینت رنگ را شنیده باشید. همه ی این اسامی در خانواده ی کابینت انزو جای می گیرند و اجرای آنها از سبک نئوکلاسیک پیروی می کند.

کابینت فرامید

یکی دیگر از کابینت های خارق العاده و شیک که ظاهری همچون کابینت چوبی دارد، کابینت فرامید است که به صورت تکی یا ترکیبی با کابینت هایگلاس اجرا می شود. ترکیب کابینت هایگلاس با کابینت فرامید خارق العاده زیباست و جذابیت شگرفی را به نمایش می گذارد.

کابینت هایکلیاف

این مدل هم یک سبک خاص و تک است، چون الهام گرفته از کشور ایتالیاست و خیلی کم سفارش داده می شود، به همین علت می تواند به عنوان کابینت آشپزخانه منحصر به فرد که در خانه های کمتری تکرار شده است، به نمایش گذاشته شود.

اینها بهترین مدل های کابینت آشپزخانه برای سفارش بودند که به شما معرفی کردیم.

انواع کابینت ها براساس مدل اجرا

بر اساس شکل هندسی فضای آشپزخانه، می توان محیط آشپزخانه را به چند روش مختلف کابینت کرد.

کابینت خطی

کابینت خطی به کابینتی گفته می شود که در یک طرف دیوار اجرا می شود و معمولاً برای آشپزخانه هایی بکار می رود که مستطیلی شکل هستند. در این روش یک طرف فضا با کابینت پر می شود و طرف دیگر به یک میز غذاخوری اختصاص داده می شود.

کابینت منحنی

بعضی از کابینت ها طوری طراحی می شوند که درب ها یک حالت انحنا یا شیب دارند. این مدل کابینت خیلی خاص است و می توان خلاقیت ها و ایده های زیادی را برای طراحی آن پیاده سازی کرد.

کابینت ال

در این روش کابینت ها به صورت ال طراحی می شوند، یعنی دو طرف دیوار توسط کابینت پوشیده می شود و دو طرف فضا باز می ماند. در این حالت می توان اپن را نیز به صورت ال طراحی کرد.

کابینت آشپزخانه باز

در این روش آشپزخانه و سالن پذیرایی با هم ادغام می شوند و در واقع هیچ دیوار یا کابینتی بین سالن و آشپزخانه وجود ندارد و کلیه ی تجهیزات آشپزخانه آزادانه از داخل سالن پذیرایی دیده می شود. این روش بیشتر برای خانه هایی که مساحت کمی دارند، اجرا می شود و با این ایده سالن و آشپزخانه هر دو بزرگ جلوه می کنند.

کابینت سفارشی

گاهی بدنبال یک ایده خاص در ذهنتان هستید و می خواهید یک کابینت شیک و منحصر به فرد که به صورت ترکیبی از چند سبک و متریال باشد را در آشپزخانه خود پیاده سازی کنید. کابینت ساز می تواند با یک طرح عالی و شگفت انگیز رویای شما را به حقیقت تبدیل کند و با ایجاد هماهنگی بین اشیاء، بهترین مدل کابینت را در فضای آشپزخانه به نمایش بگذارد.

کابینت جزیره ای

طراحی این مدل به گونه ای است که یک بخش از فضای آشپزخانه به صورت کامل به میز جزیره ای اختصاص داده می شود. جزیره می تواند چند حالت داشته باشد.
حالت اول)
در وسط آشپزخانه باشد و به عنوان یک میز یا کانتر سینک ظرفشویی باشد و بالای آن آبچکان آویز قرار بگیرد.
حالت دوم)
در وسط آشپزخانه باشد و به عنوان کانتر اجاق گاز و هود مورد استفاده قرار بگیرد.
حالت سوم)
به عنوان یک میز غذاخوری در وسط آشپزخانه قرار بگیرد.
حالت چهارم)
به عنوان اپن و میز ناهار خوری در گوشه ای از آشپزخانه که رو به سمت سالن پذیرایی است، قرار بگیرد.

اهمیت کابینت آشپزخانه

کابینت ها ویژگی های زیادی دارند و به عنوان بهترین و کارآمدترین ابزار در دکوراسیون آشپزخانه به حساب می آیند.

کابینت ها ابزاری کارآمد برای ذخیره سازی

فکر کنید آشپزخانه بدون کابینت باشد. چه اتفاقی می افتد؟
نظم همه چیز در فضا بهم می ریزد. ظرف و ظرف روی زمین است. دسترسی به چیزی ندارد و همه چیز شلخته به نظر می رسد. تصور این قضیه برای خانم ها یک فاجعه است.

عملکرد عالی در فضا

کابینت اگر زیبا و اصولی طراحی شود، همه چیز در آن واحد در دسترس قرار می گیرد و نظم پیدا می کند.

زیبایی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

یکی از نکته های اساسی وجود کابینت، زیبایی است. درواقع آشپزخانه با کابینت زیباست و رخ نشان می دهد.

ابزار پنهان سازی

کابینت آشپزخانه دارای باکس ها و کشوهایی است که توسط درب ها پوشانده می شود. درب ها همیشه بسته هستند و همه چیز در داخل آنها پنهان شده است و در زمان نیاز درب ها باز و بسته می شوند و همه ی اشیاء در داخل فضایی پنهان و به دور از دید عموم به صورت منظم چیده می شوند.

پایان رپورتاژ اگهی