با این 6 روش فروشگاه اینترنتیت رو نجات بده!

آنلاین شاپ یکی از مواردی است که باب شدنش خیلی سریع اتفاق افتاد. تو هر زمینه ای که مشاهده کنید، بی نهایت کاربر کوچک و بزرگ مشغول فعالیت هستند و سعی می کنند بیشتر خودشان را به بقیه معرفی کنند.

حتی بخش بزرگی از سیو مسیج های اینستاگرام هر یک از مارا، پست های آنلاین شاپ ها تشکیل داده است که به القوه مجموعا روی هم یکی دو میلیارد پولشان است ولی بالفعل هیچ کدام را خریداری نکرده ایم …:)

آنلاین شاپ ها دو سر برد به حساب می آیند.

چرا؟

چون  که هم خریدار می تواند به راحتی هر مدلی را که خواست ببیند و نظرات را بسنجد، و هم فروشنده می تواند بدون وقت گذاشتن برای هر مشتری؛ به طور کامل محصول خود را معرفی کرده و زیر و بم آن را توضیح دهد. و در عین حال هم بیننده بیشتری داشته باشد هم از همه نظر صرفه جویی کرده باشد.

همچنین بخوانید: قیمت کارتن

اما….

اما نکته کار اینجاست. که چرا با وجود این همه کاربر در هر حوزه، فقط یک عده خاصی به فروش بالا می رسند؟ حتی گاهی به همان اندازه زحمت کشیده میشود اما مشتریی که می آید میرود و دیگر پشت سرش را هم نگاه نمیکند!!

به نظر شما علت چیست؟

علت این اتفاق همان جواب تیتر اول متن است.. راهی که آنلاین شاپ را نجات می دهد.

برویم سراغ این 6 روش :

ابعاد بسته بندی محصولتان باید درست باشد

به طور کلی رسالت جعبه های بسته بندی و کارتن سازی برای وسایل این است که امنیت کالا و وسیله به طور کامل حفظ بشود و هیچ نوع آسیبی در بین راه خسارتی به آن ها وارد نکند.

اما اگر ابعاد محصول با ابعاد جعبه بسته بندی تناسب نداشته باشد قطع به یقین امنیت نمی تواند فراهم شود و در بین مسیر حمل و نقل احتمال آسیب دیدن ممکن است . و محصولی که آسیب دیده به دست مشتری برسد هم او را ازرده میکند و هم باعث خسارت شما می شود.

هم چنین تناسب ابعاد محصول با ابعاد بسته بندی،نشان دهنده ی زمان گذاشتن شما برای پک کردن محصول و تحویل آن به مشتری است.چرا که مشتری تصور می کند قطع به یقین شما آن جعبه بسته بندی را متناسب با محصول خود طراحی کرده اید و به این ترتیب ارزشمندی محصول و کالای شما را حفظ می شود.

همچنین بخوانید: فروش جعبه مقوایی

حتی فکر استفاده نکردن از بسته بندی را هم نکنید

عدم استفاده از بسته بندی مناسب برای یک کالا به معنای پایان عمر آن در نظر مشتری است. یکی از نکاتی که بسیاری از آنلاین شاپ ها آن را انجام میدهند عدم پک کردن مناسب و استفاده از کیسه و پوشش های حباب دار است!!! و پاسخ شان هم این است که: (( این محصولات به صورت عمده خریداری شده و برای آنها جعبه موجود نبود وگرنه حتما بهت شما تحویل می‌دادیم !!))

اما این پاسخ نه تنها کاملا غیرمنطقی است بلکه می تواند خشم مشتری را هم برانگیزد. چرا که تصور کنید او برای هدیه دادن از آنلاین شاپ  شما خرید کرده باشد و با این کار هم هزینه اش و هم وقتش از بین رفته است.

طراحی بسته بندی محصول خود را جزء اولویت ها بدانید

همانطور که در بالا اشاره کردیم وجود جعبه و تناسب داشتن آن با اندازه محصول امری است که حتماً باید رعایت شود.

اما طراحی بسته بندی و استفاده از جعبه مقوایی با کیفیت می تواند قدرت شما را بسیار بالا ببرد و شما را به عنوان یک مجموعه با کیفیت معرفی کند.

طراحی بسته بندی به معنای این است که از لوگو و نام برند تان به زیباترین حالت استفاده کنید و سعی کنید پالت رنگی مخصوصی را برای بسته بندی محصول خود داشته باشید.

همچنین بخوانید: انواع ورق کارتن

کیفیت جعبه مقوایی اندازه کیفیت محصول مهم است

گاهی اوقات همه چیز خوب پیش میرود اما بسته بنندی محصول به قدری بی کیفیت است که بعد از رسیدن به دست مشتری کاملاً ظاهر خود را از دست داده و آسیب دیده است.

همچنین جعبه ای که بی کیفیت باشد،چاپ و رنگ پذیری بسیار ضعیفی هم دارد و چون در نگاه اول مشتری جعبه بسته بندی را میبیند اگر کیفیت آن پایین باشد، تصور اشتباهی هم در مورد کیفیت خود محصول می کند.

خطای حمل و نقلی از چشم شما دیده می شود

سعی کنید حمل و نقل خود را به امن ترین و سریع ترین شیوه انجام دهید. حمل و نقلی که با پست است به علت اینکه نظارتی توسط شما بر روی آن نیست،بهترین گزینه برای افزایش امنیت استفاده از جعبه بسته بندی با کیفیت و همچنین پلاستیک های محافظ است و برای سریع تر رسیدن محصول نیز سیستم ثبت سفارش شما باید تقویت شود.

اما در حمل و نقل شهری، باید سیستم ارسال متناسب با خود را داشته باشید. که از قبل با آنها آشنایی داشته و سابقه همکاری موثر را داشته اید.

چرا که اگر آسیبی از طریق سیستم ارسال به محصول وارد شود، ناخودآگاه باعث شده اید تجربه منفی برای مشتری شکل بگیرد و این موضوع کاربران دنبال کننده شما را از دست می دهد.

همچنین بخوانید: خرید کارتن مادر

حتما نظر مشتری را بپرسید

بعد از آن که همه کارها رو اصولی انجام داده و تمام کیفیت های استاندارد را رعایت کردید،نظر مشتری خود را در مورد کیفیت و راضی بودن از مجموعه تان بپرسید.

این پرسیدن می تواند به وسیله ابزارهای متفاوتی باشد.می توانید هم به وسیله ویس و یا پیام در شبکه های اجتماعی اقدام کنید و یا با استفاده از اپراتور خود میزان رضایت کیفی را بسنجید.

پرسیدن نظر مشتری می تواند تاثیر بسیار زیادی برای انتقال حس ارزشمندی و اهمیت داشته باشد. یادتان باشد تمام افراد از اینکه حس کند فردی شخصاً برای آنها وقت گذاشته و صرفاً ثبت سفارش ساده انجام نشده است، حس بسیار خوبی می گیرند.

همچنین برای ایجاد چرخه خرید باشگاه مشتریان راه بیندازید، و برای خریدهای بعدی کد تخفیف یا اشانتیون در نظر بگیرید.

با استفاده از این عملکرد می توانید مشتریان خود را دائمی کرده و مشتریان قبلی را نیز به چرخه خرید بازگردانید.

همچنین بخوانید: سفارش جعبه بسته بندی

تبریک می گوییم!! با انجام این 6 روش به راحتی توانستید آنلاین شاپ خود را از قفس آزاد کنید..