قیمت کابینت ام دی اف چقدر است؟

آیا می دانید قیمت کابینت ام دی اف چقدر است؟ گاهی اوقات دوست داریم که آشپزخانه‌ خود را تغییر اساسی دهیم. می‌توانیم با تغییر درب و رنگ کابینت‌ها این کار را انجام دهیم. چرا که در زمان کوتاهی می‌توانیم این تغییرات را اعمال کنیم. کابینت‌های ام‌دی‌اف نسبت به مابقی کابینت‌ها قیمت ارزانتر و استحکام بیشتری دارند. اما نکته قابل توجه این است که چقدر هزینه بابت کابینت‌های ام ‌دی ‌اف باید بپردازیم؟ در واقع هزینه طراحی کابینت ام‌ دی ‌اف به عوامل گوناگونی بستگی دارد که اکنون به صورت مختصر به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

قیمت کابینت ام دی اف چقدر است؟

نحوه محاسبه قیمت کابینت ام دی اف

برای قیمت گذاری کابینت‌های ام‌دی‌اف اصول خاصی وجود دارند که بر اساس این اصول قیمت‌ تعیین می‌شوند. اولین روش که بسیار گمراه کننده می‌باشد تعیین قیمت کابینت ام دی اف ( https://diarystudio.com/kabinet ) با متراژ است. برای متراژ از واحد مترمربع استفاده می‌شود. در این روش قبل از هر کاری متراژی را که قرار است کابینت کاری شود تعیین می‌کنند و بعد فضاهایی که مربوط به یخچال، لباسشویی، سینک و… است را از متراژ کم ‌می‌کنند. کابینت‌های دیواری که ارتفاع آن‌ها حدود ۷۰سانتی‌متر است ۴۰درصد و کابینت‌های زمینی با ارتفاع حدودی۹۰سانتی‌متر۶۰درصد از کل قیمت کابینت ام دی اف که بنا به نرخ اتحادیه می‌باشد را شامل می‌شوند. روش بعدی قیمت تمام شده‌است. یعنی کابینت ساز تمام هزینه‌ها را در نظر گرفته و قیمت نهایی را به ما اعلام می‌کند. برای تعیین قیمت نهایی کابینت باید قیمت هر قسمت از کار را جدا جدا محاسبه کنیم. سپس در متراژ اندازه گیری شده ضرب کنیم. مثلا قیمت هر متر کابینت دیواری را محاسبه کرده و در متراژ آن ضرب می‌کنیم. اگر کابینت‌ها را بدون واسطه دریافت کنید به نسبت هزینه کمتری نیز پرداخت می‌کنید.

بهترین روش تعیین قیمت کابینت ام دی اف

خیلی وقت‌ها برای ما پیش آمده‌ که فکر می‌کنیم که کابینت‌ ساز در قیمت کابینت ام دی اف سرمان کلاه گذاشته‌است‌. این احساس به این دلیل است که قیمت‌ها را به صورت متری به ما اعلام کرده است. تعیین قیمت کابینت ام دی اف به صورت متری اشتباه رایجی است که کابینت‌سازها و ما انجام می‌دهیم. چراکه با کوچکترین تغییر در عمق یا ارتفاع کابینت قیمت آن تغییر می‌کند. همین امر باعث می‌شود که فکر کنیم کابینت ساز پول بیشتری از ما دریافت کرده است. همچنین بسیاری از کابینت کارها هزینه حمل و نصب کابینت را خارج از مبلغ متری اعلام می‌کنند. قیمت متری کابینت به این بستگی دارد که ما چه نوع کابینتی انتخاب کرده‌ایم.

نحوه محاسبه قیمت کابینت ام ‌دی ‌اف

بهترین روش تعیین قیمت ،قیمت تمام شده است. پس بهتر است از ام‌دی‌اف کار قیمت تمام شده کار را بپرسیم و باهم مقایسه کنیم. مهم‌ترین عامل در تعیین قیمت کابینت ام دی اف جنس صفحه ام‌دی‌اف است که به کار می‌بریم. اندازه گیری متراژ کابینت‌ها کار آسانی نیست بنابراین خودمان نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم بلکه برای تعیین متراژ و قیمت کابینت ام دی اف باید از افراد متخصص مانند کابینت‌سازها کمک بگیریم. کابینت‌های ام‌دی‌اف نسبت به کابینت‌های فلزی قیمت بالاتری دارند. اما نسبت به کابینت‌های تمام چوب قیمت به صرفه‌تری دارند.

چه مشخصه‌هایی روی قیمت این کابینت اثرگذار هستند؟

کابینت ام‌ دی ‌اف

عوامل متعددی روی قیمت کابینت ام دی اف اثرگذار هستند. مهم‌ترین عامل متراژ کابینت آشپزخانه است. هرچه متراژ بالاتر باشد هزینه ساخت کابینت نیز بیشتر می‌شود.

  • جنس روکش کابینت در قیمت آن تاثیر فراوان دارد. هرچه روکش مقاوم‌تر باشد قیمت کابینت ام دی اف نیز بیشتر می‌شود.
  • تعداد کشوهای کابینت و سایز آن‌ها نیز روی قیمت کابینت‌ها تاثیر گذار هستند. هرچه تعداد و سایز کشوها بیشتر باشند قیمت نیز افزایش می‌یابد.
  • برای پی بردن به تغییر قیمت کابینت‌ها، باید میزان تغییر قیمت در صفحه کابینت و تغییر قیمت دستمزد توجه کرد. مواد اولیه که در ساخت ام‌دی‌اف مورد استفاده قرار می‌گیرد موجب تغییراتی روی قیمت‌ها می‌شود.

اکنون در بازار دو نوع کابینت ام‌دی‌اف وجود دارد. کابینت ام‌دی‌اف ایرانی و کابینت ام‌دی‌اف خارجی. قیمت کابینت خارجی بیشتر از نوع ایرانی است پس اگر می خواهید با قیمت پایین‌تر کابینت ام‌دی‌اف برای آشپزخانه‌تان تهیه کنید بهتر است کابینت نوع ایرانی را انتخاب کنید. علاوه بر همه نکاتی که گفته شد لولاها، دستگیره‌ها، پایه و همچنین مدت زمانی که برای ساخت کابینت صرف می‌شود در قیمت گذاری تاثیر گذار هستند. رنگ کابینت تاثیر چندانی روی قیمت کابینت ندارد. قیمت پایین کابینت ام ‌دی ‌اف دلیل بر خوب بودن جنس آن نیست چه بسا بعضی از ورقه‌ها قیمت پایین دارند و جنس و کیفیت آن‌ها نیز نامرغوب است. برای اطمینان از درستی قیمت‌ها، به طور همزمان از چندین کابینت ساز قیمت بگیرید( https://diarystudio.com ).