اهمیت خرید آبمیوه گیری و نقش آن برای تهیه آبمیوه های طبیعی در منزل

امروزه اکثر وسایل برقی، نقشی اساسی و مهم را در بیشتر خانه ها ایفا می کنند. آبمیوه گیری هم مانند سایر لوازم برقی به یکی از وسایل پرکاربرد و اساسی آشپزخانه ها تبدیل شده است و خرید آبمیوه گیری به یک ضرورت تبدیل شده است. چرا که خواص و سلامت آبمیوه های طبیعی که در خانه و توسط آبمیوه گیری خانگی تهیه می شوند، بر کسی پوشیده نیست. طبیعتاً هر کسی که اندکی به سلامتی اهمیت می دهد، لزوم وجود آبمیوه گیری مناسب را برای تهیه آبمیوه های طبیعی درک می کند.

با توجه به اینکه امروزه این محصول پرکاربرد و اساسی، در انواع مختلف با برند های گوناگون در بازار موجود است. در این محتوا سعی داریم شما را با نکات خرید آبمیوه گیری از بانه آشنا کنیم. و مواردی را برای خرید آبمیوه گیری مناسب و کاربردی برای شما عزیزان ذکر کنیم.

برای خرید آبمیوه گیری با توجه به تنوع مدل ها و وجود برند های گوناگون، ابتدا باید در مورد مدل دستگاهی که نیاز دارید، تصمیم مناسب را بگیرید. چون آبمیوه گیری های برقی مدل های گوناگون تک کاره و چندکاره ی پیشرفته را دارند.که مدل های چند کاره علاوه بر قابلیت آبمیوه گیری از امکانات دیگری مانند خردکن،آسیاب کن و مخلوط کن نیز برخوردارند و شما میتوانید برای سایر اهداف نیز از این دستگاه ها به راحتی در منزل استفاده کنید.

نکات خرید آبمیوه گیری از بانه

در خصوص نکات خرید آبمیوه گیری از بانه مواردی وجود دارند که باید تک تک آن ها را بررسی کرده و در نهایت اقدام به خرید آبمیوه گیری مناسب کنید. نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرند به شرح زیر می باشند:

اندازه دهانه ورودی دستگاه آبمیوه گیری

شاید این نکته در وهله ی اول مهم و اساسی به نظر نیاید و بیشتر افراد از آن چشم پوشی کنند. ولی بیشتر اوقات رخ داده که با گیر کردن تکه های میوه در ورودی کوچک آبمیوه گیری، افراد دچار چالش و مشکل شوند. بنابراین در نظر گرفتن تمامی نکات خرید آبمیوه گیری از بانه اهمیت پیدا می کند. با وجود دهانه ورودی بزرگ، دیگر نیازی به صرف زمان و انرژی بیشتر برای خرد و ریز کردن تکه های میوه وجود ندارد.

میزان صدای دستگاه در حین کار

صدای بلند در حین کار همواره آزار دهنده و گوش خراش است و شما باید هنگام خرید آبمیوه گیری از فروشنده درخواست کنید تا در صورت امکان دستگاه را راه اندازی کند و شما صدای آن را بشنوید. ولی اگر راه اندازی مقدور نباشد، می توانید با توجه به مشخصات درج شده بر روی دستگاه یا دفترچه راهنمای آن از میزان صدای دستگاه بر حسب دسی بل اطلاع داشته باشید.

توان دستگاه آبمیوه گیری به عنوان نکته ی اساسی در خرید آبمیوه گیری

یکی دیگر از نکات خرید آبمیوه گیری از بانه، توان آن می باشد. همانطور که میدانید توان دستگاه با میزان مصرف برق و قیمت آن متناسب است و رابطه ی مستقیمی را با آنها دارد و هر چه توان دستگاه آبمیوه گیری بیشتر باشد به مراتب قیمت آن بالاتر می رود و میزان برق مصرفی نیز افزایش پیدا می کند. معمولا توان دستگاه های آبمیوه گیری بین 500 الی 1500 وات می باشد.

ظرفیت مخزن تفاله گیر

یکی از نکات مهم در مورد مخزن تفاله گیر دستگاه آبمیوه گیری، قابلیت جدا شدن آن می باشد. چرا که کار کردن با مخزن هایی که جدا نمی شوند پردردسر و چالش برانگیز خواهد بود. نکته ی دیگر ظرفیت و حجم این مخزن است. طبیعتا هر چقدر ظرفیت مخزن آبمیوه گیری بیشتر باشد، میتوان آب میوه های بیشتری را در یک نوبت گرفت و فرآیند آبمیوه گیری با سرعت بیشتری انجام میگیرد.

سرعت موتور به عنوان نکته حائز اهمیت در خرید آبمیوه گیری

هر چقدر سرعت موتور که مرتبط با چرخش موتور است بالاتر باشد، سرعت عمل دستگاه آبمیوه گیری بالاتر میرود. ولی باید این نکته را هم در نظر داشت که در برخی مدل ها با افزایش سرعت موتور صدای آن نیز افزایش می یابد.

سیستم ضد چکه

یکی دیگر از نکات خرید آبمیوه گیری از بانه، وجود سیستم ضد چکه در دستگاه می باشد. تا بهترین و کم دردسر ترین لحظات را حین کارکردن با دستگاه آبمیوه گیری داشته باشید.

جنس تیغه های دستگاه آبمیوه گیری از مهمترین نکات خرید آبمیوه گیری از بانه

جنس تیغه آبمیوه گیری هم از جمله معیار های مهم در خرید آبمیوه گیری می باشد که حتما باید به آن توجه جدی شود. چرا که عملکرد دستگاه مستقیما با جنس تیغه های آبمیوه گیری در ارتباط است و هر چه تیغه ها مرغوب تر باشند، فرآیند آبمیوه گیری راحت تر و بهتر انجام میگیرد. تیتانیوم و فولاد ضد زنگ با مقاومت بالا در برابر کند شدن و ساییدگی و زنگ زدگی، از جمله بهترین و مناسب ترین جنس ها برای تیغه های دستگاه آبمیوه گیری می باشند. 

جنس بدنه و ساختار داخلی دستگاه آبمیوه گیری

بدنه دستگاه های آبمیوه گیری از جنس های مختلفی مانند پلاستیک، استیل یا ترکیبی از مواد مختلف ساخته میشود. و انتخاب آن هنگام خرید آبمیوه گیری بستگی به نوع سلیقه افراد دارد. ولی باید این نکته را هم در نکات خرید آبمیوه گیری از بانه در نظر گرفت که ساختار داخلی دستگاه از جنسی نباشد که در صورت شستشو و قرار گرفتن در معرض رطوبت دچار زنگ زدگی شود.

گارانتی و ضمانت نامه دستگاه آبمیوه گیری

وجود گارانتی در هنگام خرید هر دستگاهی علی الخصوص آبمیوه گیری، از جمله نکات ضروری می باشد که نباید آن را فراموش یا از آن صرف نظر کرد. چون در صورت خرابی یا بروز هر گونه مشکلی با خیال راحت میتوانید از این قابلیت استفاده کنید تا نمایندگی های برند مربوطه مشکل دستگاه را حل کنند. وب سایت اینترتنی بنان کالا در این راستا گامی مهم برداشته و علاوه بر گارانتی، ضمانت 130 درصد را فراهم نموده است.

برند آبمیوه گیری

دستگاه آبمیوه گیری هم مانند سایر لوازم، توسط برند های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود. برندهای نظیر آبمیوه گیری سنکور، آبمیوه گیری بوش، مایر، پرشیا، براون، فکر و  کنوود از معروف ترین برندهای بازار می باشند. شما می توانید با کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات هر برند اقدام به خرید یک آبمیوه گیری مناسب و کارآمد، متناسب با سلیقه خود بکنید.

قیمت آبمیوه گیری

مشخص است که قیمت آبمیوه گیری ها با توجه به نوع امکانات و برند آنها با هم متفاوت است و باید متناسب با امکانات و در نظر گرفتن موارد و نکات مختلف و علی الخصوص متناسب با میزان بودجه ی موجود، تصمیم گیری برای خرید آبمیوه گیری مناسب صورت گیرد. طبیعی است که قیمت آبمیوه گیری های ساده ی تک کاره با امکانات محدود، کمتر از قیمت آبمیوه گیری های پیشرفته است.

ظاهر و رنگ دستگاه آبمیوه گیری

کیفیت و عملکرد صحیح هیچگاه قابل مقایسه با شکل ظاهری و رنگ وسایل نیست. ولی با در نظر گرفتن سایر فاکتور ها و معیار های اساسی و اولویت قرار دادن آنها، می توانید با انتخاب یک دستگاه آبمیوه گیری شکیل و متناسب با دیزاین آشپزخانه، جلوه ی خاصی را به آشپزخانه خود بدهید.

امیدواریم با در نظر گرفتن فاکتور های اساسی و مهم که ذکر کردیم، بهترین و ایده آل ترین تصمیم را در خرید این وسیله کاربردی بگیرید.

منبع : banankala.com