مزایا و معایب عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

مزایا و معایب عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

امروزه تبلیغات حرفه ‌ای به‌ عنوان شناسنامه کاری و هویت بصری یک برند شناخته می‌ شود. به بیان ساده‌ تر می ‌توان گفت عکاسی صنعتی حوزه گسترده‌ ای از عکاسی در نظر گرفته می ‌شود که عموماً چندین شاخه از عکاسی را به خود اختصاص می‌ دهد. در اصل عکاسی صنعتی با اهداف تجاری به تبلیغ و معرفی یک کالا یا برند اقدام می ‌نماید؛ به طوری که به کمک عکس‌ های باکیفیت می‌ تواند توجه مشتری را به سوی محصول یا خدمات برند جذب کند. همچنین علاوه‌ بر تاثیر ماندگار بر ذهن مخاطب، میزان فروش محصول نیز افزایش می دهد.

لازم به ذکر است هر نوع عکاسی که عموماً با هدف فروش انجام پذیرد، به ‌عنوان زیرشاخه عکاسی صنعتی معرفی می ‌شود؛ بنابراین می ‌توان گفت عکاسی تبلیغاتی جزو زیرشاخه ‌های عکاسی صنعتی در نظر گرفته می ‌شود؛ زیرا تمامی تصاویر زیبا و باکیفیت که عموماً بر روی بیلبوردهای تبلیغاتی و یا کاتالوگ‌ های محصولات استفاده می ‌شوند، در بالابردن سطح فروش و آگاهی مشتری نقش مؤثری ایفا می‌ کنند.

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی:

به طور کلی از اهداف اصلی عکاسی صنعتی و تبلیغاتی می توان به نمایش جلوه‌ های واقعی یک محصول اشاره کرد؛ به‌ طوری ‌که نورپردازی و طراحی صحنه در عکاسی باید به مناسب ‌ترین شکل ممکن مورد استفاده قرار بگیرند. به بیان ساده ‌تر می‌ توان گفت عکاس حرفه ‌ای در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی تمام تلاش خود را به کار می‌ گیرد تا ویژگی‌های برجسته یک کالا را به تصویر بکشد. لازم به ذکر است در این شاخه از عکاسی، عکاس به کمک برنامه ‌ریزی مناسب و با استفاده از تجربیات خود تلاش می ‌کند تا علاوه ‌بر نمایش بازتابی از واقعیت، میزان فروش محصول نیز افزایش دهد.

در نظر داشته باشید در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی خدمات، محصولات و مشخصات برند مورد نظر در مجلات، روزنامه ‌ها، بروشور و بیلبوردها معرفی می ‌شوند؛ به طوری که افراد مختلف با مشاهده وب سایت‌ ها، تبلیغات تلویزیونی و تبلیغات دیجیتالی به خرید محصول مورد نظر ترغیب می ‌شوند. با توجه به توضیحات ذکر شده به شما توصیه می‌کنیم برای عکاسی تبلیغاتی و فیلم صنعتی حتما به وب ‌سایت اینترنتی درج شده در پایان مقاله مراجعه فرمایید؛ زیرا این وب‌ سایت بهترین استودیوی عکس ‌برداری را به شما معرفی می کند.

تعرفه عکاسی تبلیغاتی:

همان ‌طور که قبلاً ذکر کردیم عکاسی تبلیغاتی با تاکید بر مشخصات محصولات و معرفی مزایای آن ها فعالیت می‌ کند؛ بنابراین انتخاب عکاس حرفه‌ ای گزینه مهمی به شمار می آید؛ زیرا می‌ تواند با انتخاب رنگ ‌های بی‌ نظیر در پس ‌زمینه، ظاهر محصول را تا حد قابل ‌توجهی جذاب نماید. در اصل تعرفه عکاسی تبلیغاتی یکی از فاکتورهای مهم در این شاخه از عکاسی در نظر گرفته می ‌شود؛ زیرا هزینه نهایی عکاسی با در نظر گرفتن سوژه انتخابی، سختی کار، لوکیشن و طراحی دکوراسیون تعیین می ‌شود. البته در نظر داشته باشید تجهیزات مورد نیاز، تعداد عکس ‌ها و تخصص عکاس نیز بر قیمت نهایی تاثیر گذار می‌ باشد.

فیلم صنعتی

مزیت ‌های عکاسی صنعتی و تبلیغاتی:

  1. افزایش سطح کیفیت برند در ذهن مخاطب:

به طور کلی عکاس تبلیغاتی و صنعتی تمام تلاش خود را به کار می ‌گیرد تا کالا و خدمات برند مورد نظر را به شکل کاملاً حرفه ‌ای به مخاطب نشان دهد؛ بنابراین مشتری می ‌تواند به ‌طور کامل با خدمات و مشخصات محصولات برند مورد نظر آشنا شود.

  1. افزایش سطح برتری برند مورد نظر:

به طور کلی یک شرکت بزرگ می ‌تواند با استخدام یک عکاس تبلیغاتی، تصاویر جذابی از محصولات خود ارائه دهد؛ بنابراین شرکت مورد نظر می ‌تواند خدمات و تصاویر محصولات خود را در وب سایت ‌های رسمی، بروشور و بیلبورد های تبلیغاتی منتشر نماید تا با نمایش برتری خود از سایر رقبا پیشی بگیرد.

  1. افزایش میزان فروش:

همان ‌طور که مطلع هستید عکس‌ های خلاقانه می ‌توانند میزان فروش شرکت را تا حد قابل ‌توجهی افزایش دهند؛ زیرا اگر عکاسی صنعتی کاملاً مبتکرانه و خلاقانه انجام شود تاثیر ماندگاری در ذهن مخاطب به ‌جا می‌ گذارد.

لازم به ذکر است این شاخه از عکاسی در متقاعد سازی مشتری برای خرید محصول نقش مؤثری ایفا می ‌نماید؛ بنابراین می‌ توان نتیجه گرفت این نوع عکاسی با ارائه‌ روش ‌های جدید و جذاب تاثیر ماندگاری در ذهن مخاطب ایجاد می ‌کند. با توجه به توضیحات ذکر شده می ‌توان نتیجه گرفت انتخاب تیم عکاسی حرفه‌ ای و خلاق موضوع مهمی در نظر گرفته می‌ شود؛ زیرا تیم عکاسی مناسب می ‌تواند بازار هدف را به بهترین شکل ممکن شناسایی کرده و با درک نیازهای مشتری، سوژه‌ های عکاسی مناسبی را در اختیار مخاطب قرار دهد؛ به همین دلیل به شما توصیه می‌ کنیم برای آگاهی از شرایط فیلم صنعتی و تعرفه عکاسی تبلیغاتی به وب‌ سایت اینترنتی زیر مراجعه کنید.