آموزش تنظیم دمای آبگرمکن

هیچ کس دوش آب سرد را دوست ندارد. حتی بدتر از آن این است که وقتی آب گرم را اجرا می کنید، سوخته شوید. تنظیم صحیح دمای آبگرمکن نه تنها برای سلامت و ایمنی شما مهم است، بلکه برای صرفه جویی در هزینه قبض برق شما نیز مهم است .

در اینجا نحوه تنظیم دمای آبگرمکن برای صرفه جویی در هزینه و پوست شما آمده است. همینطور اگر پکیج شما خراب است و در شهر اصفهان هستید برای تعمیر پکیج در اصفهان میتوانید با سایت اصفهان پکیج تماس گرفته تا تعمیر کلیه مدل های پکیج مانند تعمیر پکیج ایتال ، تعمیر پکیج ایران رادیاتور در اصفهان ، تعمیر پکیج گلیدیران و غیره را برای شما انجام دهیم.

محدوده دمایی صحیح

دلایل مختلفی وجود دارد که آبگرمکن شما باید در محدوده خاصی از دما تنظیم شود. اگر خیلی کم باشد، نه تنها آب گرم شما ولرم می شود، بلکه در بهترین حالت می تواند منجر به رشد باکتری شود که می تواند باعث مواردی مانند بیماری لژیونر شود.

با تنظیم آبگرمکن در دمایی که باکتری لژیونلا نتواند رشد کند، می توان از این امر جلوگیری کرد..

در حالی که ممکن است مستعد افزایش گرما باشید، آبی که خیلی داغ است به طور بالقوه خطرناک تر است، به خصوص اگر بچه هایی در اطراف خانه داشته باشید. در دمای 150 درجه فارنهایت (66 درجه سانتیگراد)، تنها دو ثانیه طول می کشد تا دچار سوختگی درجه سه شوید.

البته هر خانه ای متفاوت است. هر چه یک شیر آب از آبگرمکن دورتر باشد، گرمای بیشتری با حرکت آب از دست می‌رود، به خصوص اگر لوله‌ها عایق نباشند. این بدان معناست که ممکن است مجبور شوید برای جبران، دما را فراتر از ۱۲۰ درجه فارنهایت (۴۹ درجه سانتیگراد) افزایش دهید.

هنگام تنظیم دما از بهترین قضاوت خود برای خانواده و خانواده خود استفاده کنید. ماندن در محدوده 120 تا 140 درجه فارنهایت (49 تا 60 درجه سانتیگراد) هوشمندانه است. تنظیمات را انجام دهید، آن را آزمایش کنید و این کار را تکرار کنید تا زمانی که در دمای مناسب برای خانه و آبگرمکن خود قرار بگیرید.

آموزش تنظیم دمای آبگرمکن

آبگرمکن در چه دمایی باید تنظیم شود؟

بیشتر آبگرمکن ها به گونه ای طراحی شده اند که در دمای بین 120 تا 160 درجه ایمن کار کنند. بسیاری از واحدهای مخزن دار همچنین دارای تنظیمات دمای پایین هستند که در آن واحد فقط آب را تا حدود 90 تا 100 درجه گرم می کند. در حالی که این برای به حداقل رساندن اتلاف انرژی عالی است، هرگز نباید هر زمانی که در خانه هستید و از آب گرم خود استفاده می کنید، دستگاه را روی این تنظیم رها کنید.

اگر آب داخل مخزن حداقل تا 120 درجه گرم نشود، می تواند به سرعت باعث شروع رشد باکتری های مضر شود. بزرگترین خطر لژیونلا است – باکتری که باعث بیماری لژیونر می شود – زیرا در آب گرم رشد می کند. اطمینان از اینکه آبگرمکن شما همیشه روی حداقل 120 درجه تنظیم شده باشد، این خطر را به حداقل می رساند، زیرا آب باید به اندازه کافی گرم باشد تا هر گونه باکتری را از بین ببرد.

حتی اگر بیشتر واحدها تا 160 درجه بالا می روند، شما واقعاً هرگز نباید دما را بالاتر از 140 درجه تنظیم کنید تا خطر سوختن را کاهش دهید. ما در اصفهان پکیج همینطور خدمات کامل و نمایندگی تعمیر پکیج تاچی در اصفهان هستیم.

هر چیزی بین 120 تا 140 درجه در محدوده ایمن است، به این معنی که واقعاً همه چیز به ترجیحات شخصی بستگی دارد. اگر فرزندان کوچکتری در خانه دارید، بهتر است همیشه آبگرمکن خود را روی 120 درجه تنظیم کنید تا از سوختن آن جلوگیری شود. اگر بچه ای در خانه نیست یا بچه های شما بزرگتر هستند، معمولا توصیه می کنیم دستگاه را تا 130 یا 140 درجه بچرخانید.

همچنین معمولاً ایده خوبی است که آبگرمکن خود را در زمستان به بالاترین درجه بعدی برسانید. خطوط آب شما در طول زمستان همیشه سردتر هستند و این می تواند باعث شود که آب گرم شما در حین حرکت از آبگرمکن به سینک یا دوش، کمی خنک شود. اگر آبگرمکن خود را برای زمستان روشن نکنید، این مشکل اغلب باعث می شود که آب شما به اندازه کافی گرم نشود.

نحوه تنظیم دمای آبگرمکن گازی

اگر یک آبگرمکن گازی به سبک مخزن دارید، دکمه کنترل دما در جایی نزدیک پایه دستگاه قرار خواهد گرفت. تنظیم دما در این نوع واحد فقط یک ثانیه طول می کشد و صرفاً به چرخاندن دکمه به تنظیمات بالاتر یا پایین تر بستگی دارد. تنها مسئله این است که اکثر این واحدها به جای فهرست کردن دمای واقعی، از اعداد و نمادها برای تنظیمات مختلف استفاده می کنند. این بدان معنی است که ابتدا باید بدانید که هر تنظیم با چه دمایی مطابقت دارد تا تصادفاً دستگاه را خیلی زیاد یا پایین نیاورید. خوشبختانه، این نمادها معمولاً در اکثر واحدها نسبتاً استاندارد هستند.

اولین تنظیمی که از تنظیم “خاموش” گذشته است معمولاً یا به عنوان “کم” یا با یک دایره ثابت مشخص می شود و این تنظیم بین 90 تا 100 درجه است. بالاترین تنظیم بعدی معمولاً یا با عنوان “Hot” یا با یک مثلث مشخص می شود و این تنظیم باید با 120 درجه مطابقت داشته باشد. از آنجا، معمولاً سه تنظیمات بالاتر را می بینید که به عنوان 1، 2، و 3 یا A، B، و C مشخص شده اند که به ترتیب با 130، 140 و 150 درجه مطابقت دارند. بالاترین تنظیم مربوط به 160 درجه است و معمولاً با عنوان “بسیار داغ” مشخص می شود.

اگر یک آبگرمکن قدیمی دارید، به احتمال زیاد دارای تنظیمات “Pilot” نیز خواهد بود که هر زمان که نیاز به روشن کردن چراغ راهنما داشته باشید استفاده می شود. اکثر واحدهای جدیدتر این تنظیم را ندارند زیرا معمولاً به جای چراغ راهنما از یک جرقه زن الکترونیکی استفاده می کنند. اگر واحد شما دارای چراغ راهنما باشد، ممکن است تنظیمات “تعطیلات” نیز داشته باشد. وقتی روی حالت تعطیلات تنظیم می‌شود، دستگاه روشن نمی‌شود و انرژی را در زمانی که شما دور هستید هدر نمی‌دهد. با این حال، گاز همچنان به چراغ راهنما جریان می یابد تا روشن بماند.

تنظیم دمای آبگرمکن

نحوه تنظیم دما در آبگرمکن برقی

تنظیم دما در یک آبگرمکن برقی به سبک مخزن عمدتاً مانند واحدهای گازی است. با این حال، واحدهای الکتریکی معمولاً دارای کنترل دما در پشت یک پانل دسترسی واقع در نزدیکی پایین واحد هستند و معمولاً باید چند پیچ ​​را بردارید تا پوشش روی پانل را جدا کنید. همچنین معمولاً مقداری عایق وجود دارد که قبل از اینکه بتوانید به کنترل دما دسترسی پیدا کنید، باید آنها را جدا کنید. از آنجا، تنها کاری که باید انجام دهید این است که دکمه کنترل را به سمت بالا یا پایین به دمای دلخواه یا نماد مربوطه تنظیم کنید. پس از اتمام کار، مطمئن شوید که عایق را تعویض کرده اید تا از اتلاف گرما و اتلاف انرژی جلوگیری کنید.

نحوه تنظیم دما در آبگرمکن بدون مخزن

افزایش یا کاهش دما در یک آبگرمکن بدون مخزن حتی از هر نوع واحد دیگری آسان تر است. این به این دلیل است که اکثر واحدهای بدون مخزن دارای یک صفحه نمایش دیجیتال هستند که دقیقاً به شما نشان می دهد که دما روی چه مقدار تنظیم شده است. برای افزایش یا کاهش دمای آب، تنها کاری که باید انجام دهید این است که فلش های بالا یا پایین را فشار دهید تا صفحه نمایش دمای مورد نظر شما را نشان دهد.

چگونه دمای آب خود را اندازه گیری کنیم

همه آبگرمکن‌ها گاهی اوقات ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند که باعث می‌شود تا دمای بالاتر یا پایین‌تر گرم شوند. اگر زمانی متوجه شدید که آب شما به طور ناگهانی گرمتر یا سردتر از حد معمول می شود، توصیه می کنیم دما را اندازه گیری کنید زیرا این کار به شما کمک می کند تا تشخیص دهید که آبگرمکن شما به درستی کار می کند یا خیر.

برای اندازه‌گیری دمای آب گرم، ابتدا آب گرم را در سینک ظرفشویی روشن کنید. اجازه دهید آب حداقل 30 ثانیه جریان داشته باشد تا مطمئن شوید که کاملا داغ است و سپس از دماسنج آشپزخانه برای اندازه گیری دما استفاده کنید. اگر دما با دمایی که آبگرمکن شما روی آن تنظیم شده نیست، ایده خوبی است که دستگاه را بررسی کنید تا مشخص شود که چرا بیش از حد یا خیلی کم گرم می شود.

پایان رپورتاژ اگهی