آموزش سگ: مبنای یک رابطه خوب سگ و انسان

سگ ها نیز مانند ما انسان ها در طول زندگی خود یاد می گیرند. آموزش سگ متناسب با دوست چهار پا شما باید همیشه شما و سگتان را همراهی کند. چه به تنهایی و چه در گروه – این آموزش سگ ها را از نظر جسمی و ذهنی به چالش می کشد و پیوند بین انسان و حیوانات را تقویت می کند. ما در اینجا اطلاعات کاربردی و نکاتی را برای آموزش سگ برای شما جمع آوری کرده ایم.

دستورات سگ: چگونه سگ شما مهمترین سیگنال ها را یاد می گیرد

سابقه طولانی اهلی شدن سگ نه تنها به همکاری موفق با انسان ها بازمی گردد. سگ‌ها مدت‌هاست که کمک‌های ارزشمندی در شکار، مدیریت گله و حفاظت از خانه و مزرعه بوده‌اند و هستند. برخی از دستورات رایج برای ارتباط ایجاد شده است که در زیر توضیح داده شده است.

چرا تربیت سگ مفید است؟

بسیاری از صاحبان سگ، زندگی روزمره با یک سگ را اینگونه تصور می کنند: دوست چهار پا مطیع، تربیت شده، دوستانه و با دید باز نسبت به سایر سگ ها و غریبه ها است و هنگامی که شما از آپارتمان خارج می شوید، با آرامش در سبد خود دراز می کشد. زندگی با یک سگ می تواند شبیه این باشد، اما پشت آن کار سختی وجود دارد، یعنی آموزش سگ.

در حالت ایده آل، شما از همان ابتدا این فرصت را دارید که سگ خود را آموزش دهید و باید از این فرصت استفاده کنید. زیرا با آموزش مداوم سگ، به خود و همراه چهارپای خود لطف بزرگی می کنید.

6 مزیت آموزش سگ:

  • آموزش سگ: در طول آموزش سگ، اصول اطاعت به سگ شما آموزش داده می شود که زندگی روزمره شما را آسان تر می کند.
  • رفتار ناخواسته را متوقف کنید: می توانید به دوست چهار پا خود آموزش دهید تا از رفتار بدی مانند پریدن روی شما، کشیدن افسار یا پارس کردن مداوم دست بردارد.
  • آشنایی با سگ: آموزش منظم سگ بهترین راه برای شناخت سگ و درک اوست.
  • اجتماعی شدن: اگر تصمیم دارید سگ خود را در مدرسه سگ تربیت کنید، حیوان شما از تعامل با سگ های دیگر سود می برد و به خوبی اجتماعی می شود.
  • تقویت پیوند: در طول آموزش سگ، پیوند شما تقویت می شود و در کنار هم به عنوان یک تیم رشد خواهید کرد.
  • استفاده : آموزش سگ دوستان چهار پا را تحت فشار روحی و جسمی قرار می دهد و به تعادل آنها کمک می کند.
  • هر کسی که توله سگ می گیرد باید در اسرع وقت شروع به آموزش سگ کند. اما سگ‌های بالغ نیز از آموزش مداوم سود می‌برند: گاهی اوقات برای رهایی از عادت‌های بد و یادگیری چیزهای جدید به کمی زمان بیشتری نیاز دارند، اما ارزش آموزش با سگ در هر سنی را دارد.

آموزش سگ

چه یک توله سگ یا یک سگ بالغ، اگر یک دوست چهار پا با شما نقل مکان کند، باید یاد بگیرد که از دستورات شما پیروی کند. سیگنال‌های «بنشین»، «بیا»، «پایین»، «بمان»، «نه» و «صبر کن» از جمله اصول تربیت سگ هستند.

سگ شما فقط با آموزش سگ می تواند آنها را یاد بگیرد. اگر سگ شما به این دستورات تسلط داشته باشد ، زندگی روزمره شما را بسیار آسان تر خواهد کرد. فقط چند مثال: می‌توانید سگ را صدا بزنید، او را مجبور کنید جلوی مغازه منتظر بماند، به یک کافه بروید یا فوراً از رفتار ناخواسته خودداری کنید. به خصوص توله سگ ها دستورات را خیلی سریع یاد می گیرند. آنها در خانه جدیدشان جهت گیری می دهند.

اگر یک سگ بالغ می گیرید ، به عنوان مثال. ب. از رفاه حیوانات ، شما همچنین باید تمرینات اطاعت اولیه را با سگ به طور گسترده آموزش دهید. دوستان چهار پا مخصوصاً خارج از کشور معمولاً هیچ تحصیلی ندارند. در این مواقع باید سگ خود را در مراحل بسیار کوچک و با حوصله زیاد تربیت کنید.

مهم: آموزش سگ باید مادام العمر باشد و با یادگیری دستورات اولیه ختم نمی شود.

بدون پاداش کار نمی کند

هر گونه آموزش سگ فقط در صورتی کار می کند که به دوست پشمالوی خود پاداش دهید. در صورت امکان، پاداش باید بلافاصله پس از اجرای موفقیت آمیز یک عمل انجام شود تا سگ شما بداند که برای چه چیزی پاداش دریافت می کند.

برای پاداش دادن به سگ خود گزینه های زیر را دارید:

  • غذا: محبوب ترین شکل پاداش، پذیرایی است. انگیزه سگ برای بدست آوردن غذای مورد نظر از طریق رفتار خاصی در ذات حیوان است و بسیار زیاد است.
  • پاداش شفاهی: یک کلمه علامت دوستانه مانند “عالی” یا “خوب” نیز می تواند به عنوان تمجید عمل کند.
  • بازی: بسته به شخصیت حیوان خود، می توانید از یک اسباب بازی یا بازی با هم به عنوان جایزه استفاده کنید.
  • اتفاقاً، نوازش یک پاداش نامناسب است: بیشتر دوستان چهار پا نمی خواهند در یک زمینه تمرینی نوازش شوند و وقتی نوازش می شوند از عصبانی شدن تا رد یا ناامید شدن واکنش نشان می دهند.

پاداش برای سگ: کدام رفتار برای تربیت سگ؟

کدام خوراکی را برای آموزش سگ انتخاب می کنید به سلیقه حیوان شما بستگی دارد. تنقلاتی که دوست چهارپای شما به خصوص دوست دارد برای ایجاد انگیزه تمرینی بهترین است. خوراکی های آماده و همچنین تکه های کوچک سوسیس یا غذای خشک مورد علاقه شما را می توان در نظر گرفت. مهم است که پاداش غذا به راحتی قابل بلعیدن باشد و لازم نیست ابتدا جویده شود. همچنین باید جیره غذای آموزش سگ را از مقدار غذای روزانه کسر کنید. در غیر این صورت این خطر وجود دارد که سگ شما به سرعت وزن اضافه کند.

مدرسه سگ مزایای زیر را به شما ارائه می دهد:

  • سگ شما اجتماعی می شود و یاد می گیرد که با سگ های دیگر به شیوه ای متناسب با گونه رفتار کند.
  • شما با سگ خود در حضور مربی سگ ماهر تمرین می کنید.
  • اگر سوال یا ابهامی دارید، بازخورد مستقیم دریافت خواهید کرد. به این ترتیب می توان از اشتباهات در طول آموزش سگ جلوگیری کرد.
  • آموزش سگ با دیگران معمولا سرگرم کننده تر است.
  • قرارهای ثابت انگیزه را برای تکمیل مداوم آموزش افزایش می دهد.
  • می توانید از این فرصت برای تبادل تجربیات با دیگر صاحبان سگ استفاده کنید.
  • مدرسه سگ فقط برای توله سگ ها نیست. اگر دوست چهار پا شما به عنوان یک سگ جوان هیچ آموزشی ندیده است، دوره ای برای حیوانات بالغ یا سگ های مسن می تواند مفید باشد، به خصوص برای سگ های حمایت از حیوانات. بسیاری از مدارس سگ، دوره های ویژه و آموزش گروهی را برای سگ های بالغ ارائه می دهند. در صورت لزوم، در مورد مدارس سگ در منطقه خود پرس و جو کنید.

بازدید از یک مدرسه سگ

اگر نمی خواهید سگ خود را به تنهایی آموزش دهید، می توانید به مدرسه سگ یا توله سگ بروید. در اینجا می توانید با سایر صاحبان سگ و دوستان چهارپای آنها تحت راهنمایی حرفه ای تمرین کنید.

نکته مهم: البته آموزش سگ نه تنها باید به عنوان بخشی از یک دوره انجام شود. همچنین باید تمرینات تربیت سگ را در خانه انجام دهید: هر چه بیشتر، بهتر.

ورزش سگ

اگر سگ شما به دستورات اولیه تسلط پیدا کرده و به یک همراه مطیع و صلح آمیز در زندگی روزمره تبدیل شده است، وقت آن رسیده است که شکل جدیدی از آموزش سگ را داشته باشید. اگر می خواهید به تمرین با سگ خود ادامه دهید، انجام ورزش سگ می تواند گزینه ای برای شما باشد.

طیف ورزش های مختلف برای سگ ها و صاحبان سگ ها به طور پیوسته در چند دهه گذشته افزایش یافته است، بنابراین مطمئناً ورزشی را پیدا خواهید کرد که مناسب شما و دوست چهارپای شما باشد.

فواید ورزش سگ

شما می توانید ورزش های سگ را به صورت حرفه ای در یک باشگاه سگ یا به تنهایی با دوست چهار پا خود انجام دهید: چه سوار دوچرخه شوید ، چه دویدن ، چه با دوست پشمالوی خود فریزبی بازی کنید و چه دوست چهارپای خود را به اسکوتر سگ مهار کنید – مهم است. که این ورزش با نژاد و شخصیت سگ شما مناسب است.

زیرا در این صورت هر دوی شما از جنبش سود می برید:

ورزش منظم به تناسب اندام و سلامت حیوان شما کمک می کند.
آموزش گسترده سگ برای هر ورزش سگ ضروری است. این همچنین سگ را از نظر ذهنی به چالش می کشد و او را تحت فشار قرار می دهد. بنابراین شما خسته نمی شوید.

مهم نیست که دور خود را در یک گروه یا به تنهایی انجام دهید، برخورد سگ همیشه در برنامه است. این برای اجتماعی شدن و آموزش رفتاری بیشتر خوب است.

تمرین یک ورزش سگ با هم پیوند شما را تقویت می کند و منجر به رابطه بهتر انسان و سگ می شود.

آخرین اما نه کم‌اهمیت، ورزش‌های سگ به شما این امکان را می‌دهد که خوش فرم بمانید و با افراد دیگر کنار بیایید.

معروف ترین ورزش های سگ

در اینجا مروری بر محبوب ترین ورزش های سگ خواهید داشت. شاید چیزی برای شما و دوست چهارپای شما مناسب باشد؟

  • چابکی : در این ورزش قدرتی، دوستان چهار پا باید در سریع ترین زمان ممکن بر یک مسیر با موانع، تونل ها، لاستیک ها و سایر موانع غلبه کنند.
  • Canicross : همراه با سگ خود، دوهای کراس کانتری را بر فراز تپه و دیل در کانیکروسس کامل می کنید.
  • ظلم و زبونی : تنبلی کمی آرام‌تر از چابکی است، بنابراین سگ‌های پیر و سگ‌های معلول نیز می‌توانند در آن شرکت کنند.
  • رقص سگ : نظم، کار تیمی و بازیگوشی – این چیزی است که سگ شما برای رقص سگ محبوب نیاز دارد.
  • Mantrailing : آیا سگ شما یک انفیه گر واقعی است؟ سپس مانتریلینگ برای شما یک چالش ورزشی است.
  • اطاعت : در این ورزش سگی که برترین رشته محسوب می شود، مهمترین چیز اطاعت است.
  • ورزش سگ کشی : اسکوتر، دوچرخه، سورتمه – اگر سگ شما دوست دارد بدود، او را مهار کنید!
  • آموزش منظم سگ در باشگاه کار شما نیست؟ سپس آموزش سگ را در خانه با دوست چهار پا خود توسعه دهید. چطور به عنوان مثال ب. با کار ردیابی ، تمرینات یوگا یا گشت و گذار طولانی در طبیعت ؟

آموزش سگ – چه مدت و چند وقت یکبار؟

در حالت ایده آل، هر روز با سگ خود تمرین کنید. این امر به ویژه در مورد یادگیری اطاعت اولیه صادق است. اگر می خواهید دستورات اولیه را به او آموزش دهید، توصیه می کنیم دو بار در روز به مدت حدود 15 دقیقه تمرین کنید. بیشتر حیوانات نمی توانند بیش از 15 دقیقه تمرکز کنند، بنابراین آموزش سگ با تمرینات اطاعت در مدت زمان طولانی تر منطقی نیست.

شما به سرعت متوجه خواهید شد که سگ شما توجه خود را از دست می دهد. روی برمی گرداند، بی قرار می شود و دیگر به دستورات شما گوش نمی دهد. پس از آن زمان برای یک استراحت شایسته است.

نکته : مدت زمان آموزش سگ را با سن و شرایط دوست چهارپای خود تطبیق دهید: سگ‌های مسن معمولاً نسبت به سگ‌های جوان‌تر دامنه توجه کمتری دارند.

چه زمانی تربیت سگ موثرتر است؟

بهترین زمان از روز برای یک بخش کوچک از آموزش سگ قبل از غذا خوردن است. آن وقت سگ شما از هر رفتاری با انگیزه و خوشحال می شود.

شما نباید سگ خود را به تمرینات ورزشی گسترده مانند ورزش سگ، دوچرخه سواری یا دویدن با شکم خالی ببرید. با این حال، دوست چهار پا نباید تازه غذا خورده باشد، در غیر این صورت خطر ناراحتی معده وجود دارد. علاوه بر این، سگ ها معمولا بعد از غذا خسته می شوند و دوست دارند سیستا بخورند. زمان ایده آل برای تمرینات فیزیکی گسترده سگ ها، دو ساعت پس از آخرین وعده غذایی است.

چگونه بفهمم که سگ من از آموزش سگ لذت می برد؟

به عنوان یک قاعده، شما به سرعت متوجه خواهید شد که آیا دوست چهارپای شما از آموزش سگ لذت می‌برد یا خیر: اگر از آموزش لذت می‌برد، انگیزه شرکت خواهد داشت، با دقت به صحبت‌های شما گوش می‌دهد و به تمرینات با رنگ‌های پروازی مسلط می‌شود. با این حال، اگر دوست پشمالوی شما بی حوصله، خسته و/یا حواس پرت به نظر می رسد، باید چیزی را در مورد آموزش سگ خود تغییر دهید.

آموزش سگ: لوازم جانبی

لوازم جانبی خاصی که برای آموزش سگ خود نیاز دارید بستگی به نوع تمرینات و شکل پاداش دارد. این ویدیو میتواند کمک کند.

مهمترین ابزار برای آموزش موثر سگ عبارتند از:

  • خوراکی‌ها: حتی اگر نمی‌خواهید فقط با تنقلات جایزه بدهید، باید همیشه در کیف خود خوراکی‌هایی داشته باشید. کیسه های اسنک که می توانند به کمربند یا شلوار شما وصل شوند، کاربردی هستند . آنها فضای کافی را برای غذا ارائه می دهند و اطمینان حاصل می کنند که شما همیشه جوایزی را در اختیار دارید.
  • سوت سگ: سوت سگ جایگزین تماس شما می‌شود، در مسافت‌های طولانی‌تر کار می‌کند و همیشه صدای یکسانی دارد. آموزش با سوت سگ مخصوصاً برای سگ هایی که اجازه دارند آزادانه در اطراف بدوند مفید است.
  • بند بکسل: با یک بند بکسل می توانید سگ خود را حتی در مسافت بیشتری کنترل کنید. خطوط بکسل برای تمرین یادآوری بسیار مناسب هستند. آنها در طول های مختلف موجود هستند.
  • ساختگی: اگر می خواهید با دوست چهارپای خود تمرین بازیابی کنید ، خرید یک ساختگی را توصیه می کنیم. این کمک های بازیابی دراز در واقع از آموزش سگ های شکار می آید، اما اکنون در آموزش سگ های معمولی نیز استفاده می شود.
  • کلیکر: کلیکر جایگزین دستورات گفتاری سگ می شود و توسط بسیاری از سگ ها بسیار خوب دریافت می شود. آموزش کلیکر هم برای تمرینات اطاعتی و هم برای ورزش سگ مناسب است.
  • گاهی ارزش تجربه کردن را دارد. واکنش همه سگ ها به وسایل کمک آموزشی و آموزشی یکسان نیست . این وظیفه شماست که بهترین روش ها را برای خود بیابید.

آموزش سگ: نکات

قبل از شروع کار با دوست چهارپای خود، باید توصیه های زیر را در نظر بگیرید تا آموزش سگ به یک تجربه مثبت برای هر دوی شما تبدیل شود.

استراحت کافی

سگ نیاز به استراحت دارد. غلظت بعد از حدود 15 دقیقه کاهش می یابد. زمانی که سگ از نظر جسمی خسته می شود به نژاد و سن بستگی دارد. مراقب شریک تمرینی خود باشید: اگر علائم ضعف، عدم تمرکز و/یا خستگی را نشان دادید، وقت استراحت است.

تنوع زیاد

تمرین «بشین»، «بیا» و «پایین» در هر روز به طور همزمان برای شما یا سگتان جالب نیست. بنابراین، از تنوع اطمینان حاصل کنید: در مکان‌های مختلف تمرین کنید، دستورات را تغییر دهید و هر از چند گاهی مراحل بازی را در آموزش سگ‌ها بگنجانید. این کار سگ شما را روی توپ نگه می دارد و آموزش را سرگرم کننده تر می کند.

فقط زمانی تمرین کنید که دوست دارید

تمرین روزانه روتین است و بیشتر از اینکه یک لذت باشد یک کار طاقت فرسا است؟ اگر تمایلی به تمرین با سگ خود ندارید، او معمولاً به سرعت متوجه می شود و به همان اندازه بی انگیزه به آن می پیوندد. بنابراین موفقیت آموزشی محدود است. بنابراین فقط در صورتی تمرین کنید که انگیزه داشته باشید: بهتر است یک بار در روز به درستی تمرین کنید تا فقط دو بار در روز نیمه توجه.

زیاد جاه طلب نباش

دوست چهارپای خود را غرق نکنید: آموزش سگ به زمان، صبر، ثبات و حساسیت زیادی نیاز دارد. برای خود محدودیت زمانی تعیین نکنید، فقط با قدم های کوچک به جلو حرکت کنید. هر سگی با سرعت های متفاوتی یاد می گیرد. گاهی اوقات رگرسیون وجود دارد – این کاملاً طبیعی است و بخشی از هر آموزش سگ است.

زمانی که سرگرم کننده ترین است متوقف شوید

مانند بازی با سگتان، همین امر در مورد آموزش نیز صدق می کند: زمانی که بهترین است، توقف کنید. آموزش سگ با احساس موفقیت به پایان می رسد – برای شما و دوست چهارپای شما!

پایان رپورتاژ آگهی