نکات طلایی در هنگام خرید کالای خواب

روتختی شیک یکی از مهم ترین وسایلی است که در خانه و اتاق خواب استفاده می شود و شامل بالش، پتو، ملحفه، تشک تخت است و همه باید بدانند چه نوع ملافه ای برای خوابی راحت و دلنشین مناسب است. . ویژگی های محصولات خواب علاوه بر جنسیت، شاخص های مهم دیگری نیز دارد که در این مقاله به آنها اشاره می شود.

کالای خواب باکیفیت

علاوه بر کارکردهایی مانند ایجاد محیطی آرام و نرم، محصولات خواب باکیفیت باید تأثیر مثبتی بر خواب خوب شبانه داشته باشند. هر فردی در هر سنی می تواند از استفاده از این محصول خواب راضی و خرسند باشد.

انواع محصولات خواب

داشتن اطلاعات کافی در مورد انواع مختلف محصولات خواب به شما کمک می کند تصمیم بهتری در مورد خرید داشته باشید. انواع محصولات خواب عبارتند از:

توضیحات محصولات خواب

ملحفه کشدار که کل تشک را می پوشاند. پوشاندن انواع تشک های فنری یا فومی با این روتختی نرم راحت تر از ملحفه های معمولی است. هنگام خرید این محصول خواب، ابعاد و ارتفاع تشک خود را در نظر بگیرید.

روتختی محصولی است که برای پوشاندن تخت در نظر گرفته شده است. روتختی معمولا روی بالش و بالای تخت را نمی پوشاند. ما ایرانی ها معمولا روتختی بلند را ترجیح می دهیم.

کاور اضافی برخی از افراد ترجیح می دهند برای تمیز و شستن بهتر پتو یا لحاف از ملحفه های اضافی استفاده کنند. این ملحفه در واقع شما را از پتو یا روتختی جدا می کند.

پتو اگرچه استفاده از خود پتو به عنوان پتوی بدن بیشتر رایج است، اما برخی افراد ترجیح می دهند به جای پتو، پتو یا لحاف از پتوی تزئینی استفاده کنند. پتوها معمولاً از پشم، پنبه، پلی استر یا الیاف مخلوط ساخته می شوند.

به طور خاص، لحاف نوعی پتو است که گرمتر از پتو است و عمدتاً در فصل سرد استفاده می شود. لحاف ها معمولاً با پشم، پر یا الیاف گیاهی مانند پنبه پر می شوند و جنس بیرونی آن اغلب پنبه یا پارچه پلی استر است. این محصول خواب در طرح ها و رنگ های مختلف موجود می باشد. بسیاری از افراد از لحاف به عنوان روتختی نیز استفاده می کنند.

پتو یک محصول تزئینی است. پتو مانند یک پاکت است که روی لحاف را می پوشاند و معمولا با دکمه یا زیپ دوخته می شود. روکش در طرح ها و رنگ های زیادی موجود است، اما از آنجایی که صرفاً تزئینی است، معمولاً انتخاب خریداران عمده نیست.

بالش خواب

این یک بالش مستطیل شکل است که هنگام خواب سر خود را روی آن می گذارید. بالش خواب در سه سایز استاندارد کینگ یا متوسط ​​و کینگ یا بزرگ موجود است. اگرچه در خانه اکثر ایرانیان بالش های بلند در اندازه های مختلف وجود دارد که به روش سنتی تهیه و دوخته می شود، اما امروزه در فروشگاه ها بالش ها در اندازه های استاندارد موجود است.

کوسن عمدتاً تزئینی است و در اندازه های کوچک موجود است. کوسن در طرح ها و رنگ های مختلف موجود است.

بالش اروپایی یک بالش مربع و معمولا بزرگ است که در بالای تخت قرار می گیرد. این کوسن بیشتر تزئینی است.

مادر یک بالش لوله‌ای است که هنگام نشستن روی تخت، راحتی و محافظت بیشتری برای کمر شما فراهم می‌کند. البته می توان از آن برای تزئین استفاده کرد. مادران در همه اندازه ها هستند. برخی از نمونه ها تمام عرض تخت را پوشش می دهند.

همانطور که از نام آن پیداست روبالشی پوششی برای بالش است. روبالشی معمولاً مستطیل شکل است و دارای دهانه ای در اندازه های مختلف است که از طریق آن می توان بالش را در داخل روبالشی قرار داد. توصیه می شود برای جلوگیری از حساسیت های پوستی، روبالشی های خود را حداقل هر دو هفته یکبار تعویض یا بشویید.

پلیسه یک پوشش تزئینی است که فضای بین تشک و پای تخت را می پوشاند. کاربرد اصلی این محصول روتختی پوشاندن قسمت پایین تخت است اما در عین حال حس لطافت و زیبایی را به اتاق خواب می بخشد.

ویژگی های مهم محصول خواب

الیاف سازگار و با کیفیت (پنبه و پرهای طبیعی)

جذب رطوبت

استاندارد باشد

تنوع رنگ

انواع ملحفه

یکی دیگر از عواملی که علاوه بر تنوع طرح و نقش، بر سردرگمی ما در خرید محصول خواب مناسب می افزاید، نوع محصول خواب است. انتخاب رنگ ممکن است سخت نباشد، اما انتخاب پارچه مناسب می تواند کمی مشکل باشد!

برای خرید روتختی مناسب باید نکات زیر را رعایت کرد.

روتختی هر چقدر هم زیبا و جذاب باشد اما راحت نباشد، مطمئن شوید که تمایلی به استفاده از آن ندارید، بنابراین علاوه بر زیبایی روتختی، راحتی و جنس آن نیز بسیار مهم است.
سعی کنید روتختی را انتخاب کنید که اندازه آن متناسب با اندازه اتاق خواب شما باشد، این کار زیبایی روتختی و اتاق خواب را دو چندان می کند.
جنس روتختی بسیار مهم است. کتانی باید بافت محکم و ثابتی داشته باشد تا به مرور زمان خراب نشود و سالم بماند.
رنگ روتختی را هماهنگ با رنگ و دکوراسیون اتاق خواب خود انتخاب کنید و این انتخاب را کاملا بر اساس سلیقه شخصی خود انجام دهید زیشرا باید چندین سال از آن استفاده کنید و دوست داشته باشید تا حس خوبی داشته باشید.
همیشه به یاد داشته باشید که هیچ پیشنهاد ارزانی بیهوده نیست، پس وقتی پیشنهادهای ارزان را می شنوید مشکوک باشید و بیشتر تحقیق کنید.
نوع روتختی و نوع الیاف داخل روتختی تاثیر زیادی در قیمت آن دارد بنابراین قطعا برای یک محصول ارزان قیمت از پارچه و الیاف مرغوب در آن استفاده نشده است.
برخی از روتختی های بی کیفیت از الیاف بازیافتی و پارچه های درجه دو و سه چینی استفاده می کنند که قیمت روتختی را بسیار کاهش می دهد. این نوع روتختی ها فقط چند ماه دوام می آورند، بنابراین اگر آنها را بخرید قطعا پول دور می ریزید.
برخی از افراد وسوسه می شوند که نام روتختی را بشنوند، اما این اشتباه را نکنید. ارزش خرید فقط برندهای ترکیه ای را دارد که دارای برندهای معتبر هستند و اگر برندی که انتخاب می کنید شناخته شده باشد و سابقه طولانی داشته باشد قطعا با جستجو در اینترنت می توانید اطلاعات برند را پیدا کنید پس صرفاً به دلیل وجود لیبل و برند ترکی آن را نخرید.