مستربچ کربنات کلسیم در صنعت

مستربچ به طور گسترده در صنعت پلاستیک برای افزودن رنگ و سایر خواص دلخواه به اقلام پلاستیکی استفاده می شود. افزودن مستربچ برای دوام و بسیاری از خواص کاربردی محصول نهایی ساخته شده با پلاستیک بسیار مهم است. انواع گوناگونی از مستربچ ها در بازار موجود است که در ادامه این مطلب به معرفی مستربچ سیم و کابل، مستربچ مشکی و مستربچ کربنات کلسیم خواهیم پرداخت.

مستربچ مشکی

مستربچ های مشکی تولید کننده مستربچ های مشکی به دلیل مقرون به صرفه بودن، توانایی رنگ آمیزی و عملکرد به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند. در تعداد زیادی از پلاستیک ها به عنوان افزودنی برای به دست آوردن نتایج مطلوب به عنوان محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش، رنگ مورد نظر و رسانایی مورد استفاده قرار می گیرند.  مستربچ تشکیل شده توسط کربن سیاه از آبی الکلی تا قهوه ای گرم متغیر است. این مستربچ ها کاربردهای خود را در صنایع پلاستیک و مهندسی، برزنت چند لایه، فیلم های پلی اتیلن، لوله های کانال مخابراتی، لوله های HDPE برای کشاورزی، فیبر و رشته های PP و مخازن روتومول شده پیدا می کنند.

مستربچ های مشکی برای بهبود رسانایی حرارتی مواد پلاستیکی استفاده می شود تا زمان قالب گیری کاهش یابد. همچنین سفتی و سفتی محصولات را بهبود می بخشد و در عین حال نور سطح را از محصولات حذف می کند. این مستربچ های افزودنی را می توان در مشخصات مختلفی ساخت. برخی از افزودنی ها عبارتند از: افزودنی مانند روشن کننده نوری، بازدارنده شعله، تثبیت کننده اشعه ماوراء بنفش، عامل ضد الکتریسیته ساکن، عامل شفاف کننده PP، عامل دمنده، آنتی اکسیدان MB و بازدارنده شعله برای ترکیبات PP.

مستربچ کربنات کلسیم

با مزایا و کارایی فرآیند تولید، مستربچ کربنات کلسیمبه طور گسترده ای در تولید محصولات پلاستیکی مانند پانل های سقفی، قاب های پلاستیکی، درب های پلاستیکی، لوله های پی وی سی، کابل های برق، فیلم ها، الیاف، قالب گیری بادی و … استفاده می شود. از سایر کاربردهای مستربچ کربنات کلسیم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. تولید تخته سقف، چهارچوب درب پلاستیکی

مستربچ پرکننده کربنات کلسیم به طور گسترده در PVC سخت برای تولید لوله های پلاستیکی و پانل های سقفی استفاده می شود. استفاده از مستربچ پرکننده به افزایش دوام محصول، بهینه سازی براقیت و افزایش عمر محصول کمک می کند.

2. تولید لوله های پی وی سی و اتصالات پلاستیکی

استفاده از مستربچ پرکننده پلاستیکی در پلی اولفین ها به ایجاد سختی بالاتر، بهبود فرآیندهای تولید و بهینه سازی زمان و هزینه کمک می کند.

3. مستربچ سیم و کابل

یکی از مواد پرکاربرد در ساخت کابل های برق؛ مستربچ کابل و برق است.در کابل پلاستیکی پلی الفین از مستربچ فیلر پلاستیکی با هدف کاهش هزینه و افزایش مقاومت در برابر آتش استفاده زیادی می شود. برای کابل های نازک عایق ضخیم مختلف، لازم است از پرکننده هایی با غلظت های مختلف استفاده شود تا کامل ترین محصول ایجاد شود.

4. تولید فیلم

مستربچ پرکننده به طور گسترده در تولید از لایه های نازک تا ورق های ضخیم، افزایش خواص شیمیایی و بهبود بهره وری تولید استفاده می شود. مستربچ کربنات کلسیم به کاهش هزینه ها، افزایش سختی و دوام برای محصول کمک می کند.

فناوری تولید فیلم در ساخت طیف وسیعی از محصولات پلاستیکی، از فیلم‌های پلاستیکی اکسترود شده، لوله‌های ریخته‌شده و همچنین ورق‌های مقاوم در برابر حرارت استفاده می‌شود.

همچنین استفاده از رزین های پلاستیکی در تولید فیلم های پلاستیکی تهویه با سوراخ کوچک در امور نظافتی موثر است.

5. تولید نخ

مستربچ پرکننده در بسته بندی های پلی اتیلن بافته شده یا غیر بافته شده برای مقاومت در برابر اثرات رنگ یا ضد لرزش استفاده می شود.

6. محصولات قالب گیری

استفاده از مستربچ پرکننده در تولید محصولات قالبی باعث افزایش سختی، دوام و صرفه جویی در هزینه می شود.

قیمت مستربج

مستربچ ها به صورت کلی ترکیبی از کربنات کلسیم، رزین پلی اتیلن اولیه و سایر افزودنی های پلاستیکی پراکنده است. هزینه مستربچ ها به فرمولاسیون بستگی دارد. فرمولاسیون خاصیت خاص، مستربچ را گران می کند. برخی از مستربچ ها که با برخی ویژگی های خاص بسته بندی نشده اند ممکن است چندان گران نباشند. هزینه عملیات عمومی محصول و فرمولاسیون در مستربچ بر هزینه مستربچ تأثیر می گذارد. پردازنده، دستگاه، اندازه و ظرفیت آن و نوع پیچ بر عملکرد مستربچ تأثیر می گذارد.

خرید مستربچ آنتی یووی از آریا مستربچ

مستربچ های گوناگون به منظور دستیابی به اثر رنگ آمیزی مرمر، فلز، زرق و برق، چوب، فسفرسانس، گرانیت، اثر بوی مروارید، افکت فلورسنت، MB شفاف و غیره استفاده می شود. از این مستربچ ها در ساخت اسباب بازی، سی دی، بطری های لوازم آرایشی و صندلی های پلاستیکی استفاده می شود.

شرکت آریا مستربچ فعالیت خود را در سال 1359 با نام تجاری امیدکالر در زمینه واردات و عرضه انواع مستربچ های پلیمری و افزودنی های مرتبط با این صنعت آغاز نمود. این مجموعه تولید کننده انواع مستربچ های رنگی، سفید، مشکی و افزودنی در تمام پایه های پلیمری می باشد و با به‌کارگیری بروزترین ماشین آلات و استانداردهای جهانی؛ انواع مستربچ های با کیفیت بالا خدمتی در سطح جهانی را به مشتریان خود ارائه می کند. آریا مستربچ افتخار همکاری با برندهای مختلفی همچون میهن، کاله، پارس خزر، پاک نام، گروه صنعتی پاکشو، اکتیو، کیان، شرکت سهامی عام پاکسان و غیره را دارد. این مجموعه به دلیل تولید و فروش انواع مستربچ و کامپاند با کیفیت عالی و قیمت مناسب محصولات انتخاب اول تولیدکنندگان صنایع پلیمر و پلاستیک است.